Gå til innhold

diskfeil, error starting OS

Jernlov

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i de siste dager hatt store problemer med data'n (ikke denne jeg sitter på nå). og nå så klikka hele greia og jeg ble tvunget til å restarte, når den starta på nytt så kom meldingen: disk feil, klikk en tast for å starte på nytt, og når jeg gjør det kommer det bare: error starting OS. ok, hva skal jeg gjøre? er rivledd for og ha mista noen spesielle filer, har 2 hardisker, men den jeg har XP innstalert på er den jeg er bekymra for, hva burde jeg gjøre? vil helst at alle filer er i orden. noen tips? hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

datan vil ikke boote, har i cd'n men når den skal boote blir skjermen bare svart og starter på nytt etterhvert av seg selv.

Dette er visst et resultat av:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=294320&hl=

skulle ønske noen kunne hjulpet meg den gangen, hadde sluppet dette da. men noen ideer? og vis jeg innstalerer XP på nytt, vil ALT på den hardisken jeg innstalerer det på bli fjernet? noen sier ja, andre sier at bare programmer blir det, men ikke dokumenter osv

Endret av skate4life
Skrevet (endret)

fikk cd'n til og boote, og kjørte reperasjon, den gjorde seg ferdig og datan starta på nytt, da kom det en melding om at data'n stoppa av seg selv pga en endring eller noe og den ville ikke skada hardware, husker ikke helt hva det var. jeg starta på nytt og den kommer til der den loader xp og når den er ferdig og login screen skal komme så er det bare svart. jeg trur jeg skal prøve og innstalere XP på nytt, jeg har 2 hardisker og innholdet på den ene er jeg ikke redd for å miste men det på den ejg har xp på vil jeg ikke miste noe på, men kan jeg innstalere XP på disk2?? må jeg bytte jumpers og masse sånn da?

noen som vet hvor på XP cd'n asms ligger? fikk melding om den og må skrive inn retningen til fila men jeg vet ikke hvor den er.

Endret av skate4life
Skrevet

jeg var borte i helgen og kom hjem til at pappa hadde innstalert XP på den andre disken min (uten og miste noen av filene fra før!!!) og nå skal den andre sikkert på rep.

håper den er å reddes :p

Skrevet

Hadde du kabinettvifter som stod og blåste på harddiskene? Om di stod ganske så tett sammen så har du muligens et varmeproblem og da tar det ikke lange tiden før di svikter.

Om du i tilegg har overklokket så kan problemet komme pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...