Gå til innhold

COOP PC tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også kjøpt 512mb Geil minne til maskinen. Jeg ble litt skuffet over at minnehastigheten blir satt ned når man kjører 2 minnebrikker,

Ser at hastigheten er satt ned fra 3200 til 2700 i Everest.

 

Hvordan software brukte du til å overklokke?

Da er det bare å klokke den opp igjen :) klokk den opp til 194 så fikk jeg den ihvertfall stabil. Kan medt snasynlig komme lenger. Men pass på cpu temp. Råder deg å bruke speedfan til å sjekke temperatur og clockgen til overklokkingen. Bruker selv denne eller denne. husker ikke helt hvem jeg bruker, men begge fungerer.

Kan du si noe mer konkret om hvordan du klokket maskinen?

Jeg har prøvd å gjøre dette med Clockgen, men kommer ikke så høyt opp som du beskriver før maskinen låser deg.

Flytter du bare HTT eller gjør du også noe med muliplier og volt samtidig?

Lenke til kommentar

Flyttet FSP da HTT og CPU økte proposjonalt. Klokket sakte men sikkert oppover samtidig som jeg kjørte Counter-Strike:Source med 32 bot'er i et vindu + Boinc. brukte standard volt på 1,5, men den kjører også fint på 1,4. kom ikke noe lengre når jeg ga den mer volt, da temperaturen på CPU gikk i taket.

Endret av I hate Compaq
Lenke til kommentar

Jeg fikk klokket minnet opp til 189 Mhz. Jeg kjørte da stressprime samtidig.

Maskinen restartet når jeg prøvde høyere. Så at cpu tempen viste 65 grader. Er det for mye?

Er det mulig å lagre dette slik at maskinen starter opp med dette opsettet hver gang?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Begynner å problemer med det medfølgende tastaturet. PC'en setter skrur av lyden og slår den på igjen i et kjør. Bare jeg er nær en del av tastuturet (feks ytterkantenten) ikke nødvendigvis en tast slår lyden seg av. Området rundt mutetasten på tastaturet er spesielt følsomt og alle tastene på kontrollpanelet slår av lyden, uten å gjøre det de egentlig skulle (pause, skifte spor osv). Har bare fått disse problemene den siste tiden. Alt var i orden i begynnelsen. Veldig rart, mutetasten er ikke klemt ned og ser ut til å være i slik den skal være. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Begynner å problemer med det medfølgende tastaturet. PC'en setter skrur av lyden og slår den på igjen i et kjør. Bare jeg er nær en del av tastuturet (feks ytterkantenten) ikke nødvendigvis en tast slår lyden seg av. Området rundt mutetasten på tastaturet er spesielt følsomt og alle tastene på kontrollpanelet slår av lyden, uten å gjøre det de egentlig skulle (pause, skifte spor osv). Har bare fått disse problemene den siste tiden. Alt var i orden i begynnelsen. Veldig rart, mutetasten er ikke klemt ned og ser ut til å være i slik den skal være. Noen som har erfaringer?

Tastaturet er vel igrunn bare søppel, bytt det ut? :-) Mitt funker enda, å jeg har torturert det! Det er skikkelig bøyelig, men alt funker ennå. Har lenge vurdert å bytte ut tastaturet. Musa gikk under et par dager etter kjøp, men det var jo bare en elendig kulemus (i tillegg var den trådløs). Nei du, et tastatur koster ikke mye - kjøp nytt?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte også mer ram. twinmos value 512 mb for å være nøyaktig. Når jag satte twinmos brikken i solt 1 og swissbit brikken i slot 2 ville ikke maskinen boote. Dog uten noen pipelyd. Men når jeg byttet plassering så fungerte det bra. kanskje du har samme problemet. Så prøv å bytte plassering på brikkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøling av prosessor og skjermkort.

 

Er lei av støyen fra denne PCén og ønsker derfor å skifte ut originalmontert prosessorkjøler og skjermkortkjøler. Bestilte derfor følgende produkter fra databutikken.com:

 

Arctic Cooling Freezer 64 PRO Heat Pipe Socket 754/939/940 (max 5000+/FX-59): http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ACFZA64P

 

Arctic Cooling ATI SILENCER 3 (9800XT):

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ACVGA-ATI3

 

Skuffelsen var stor da det viste seg at verken prosessorkjøleren eller skjermkortkjøleren passet. Det var ikke mulig å feste prosessorkjøleren til hovedkortet. Kjøleflaten var også en god del mindre enn selve prosessoren. Synes dette er merkelig siden det står at den også passer til Athlon 64.

 

Skjermkortet hadde en gruppe komponenter som kom i veien når prosessorkjøleren skulle monteres.

 

Er det noen som har skiftet til stillegående kjølere som er fornøyd med resultatet og kan anbefale konkrete produkter?

Lenke til kommentar

Håper det ikke blir åftåpik, men jeg trenger hjelp med denne coop-PC'en:

 

Som dere eiere av denne PC'en kjenner til så er det kortleser for de aller fleste minnekort i front. Disse har plutselig forsvunnet hos meg, og jeg trenger dem sårt, ettersom jeg ofte leser av bilder fra minnekort.

 

Jeg har prøvd å legge inn siste driver for hovedkort på nytt, uten at det hjalp. Har også gått gjennom enhetsbehandling, og kan ikke se noe som ikke eksiterer (men er ikke sikker på hva driverne til disse kortlseserne kommer under).

 

Noen som vet hvordan datamaskinen kan finne tilbake til kortleserne?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Håper det ikke blir åftåpik, men jeg trenger hjelp med denne coop-PC'en:

 

Som dere eiere av denne PC'en kjenner til så er det kortleser for de aller fleste minnekort i front. Disse har plutselig forsvunnet hos meg, og jeg trenger dem sårt, ettersom jeg ofte leser av bilder fra minnekort.

 

Jeg har prøvd å legge inn siste driver for hovedkort på nytt, uten at det hjalp. Har også gått gjennom enhetsbehandling, og kan ikke se noe som ikke eksiterer (men er ikke sikker på hva driverne til disse kortlseserne kommer under).

 

Noen som vet hvordan datamaskinen kan finne tilbake til kortleserne?

5414013[/snapback]

 

Hadde nesten samme problemet for en måned siden. Mine minnekortstasjoner var i Min Datamaskin, men jeg fikk ikke lest noen kort. Løste problemet ved å oppdatere firmwaren i kortleseren. Det ligger et program på cden med drivere som fulgte med. Det ligger i mappen DRIVER\CardReader\Cardreader USB 2.0\Firmware . Kopier det til skrivebordet og kjør det. Velg update og vent.

 

Jan

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg den kjøleren her: I246544.jpg

Og to stillegående vifter. Nå er det ikke noe støy fra cpu-vifta. Men temperaturen kunne vært bedre. Ligger på samme temp som orginal vifta, men nå uten støy  :)

5390452[/snapback]

 

Er det vanskelig å montere denne vifta? Trenger jeg noe kjølepasta eller lignende?

Har du noe anbefalinger ved kjøp av vifte?

 

Jan

Endret av jan_s
Lenke til kommentar

Takker for svar Jan_s :)

 

Er det for øvrig noen som vet hvordan man kan få prosessoren til å yte fullt ut hele tiden? Har bestilt ny vifte, og får den i morgen. Dyr, men den skal visst være bra.

Tror det var denne (går ut fra den som ligner den jeg ble vist, mer husker jeg ikke). Var innom en databutikk og la fram problemet, så får vi håpe det hjelper. Denne skal visst visst ha god kjøleeffekt være stille.

 

Og fungerer det, så skulle jeg gjerne kjørt full effekt hele tiden, ettersom et par spill byr på problemer når prosessorhastigheten ikke signaliserer hva den egentlig yter når spillet foretar en sjekk før oppstart.

Lenke til kommentar

God Aften. Jeg har lest hele tråden her ett par ganger nå for å se om den kunne hjelpe meg. Jeg har problemer med nettverket på min amd64 3000+ model. Har ikke tråløst nett i huset, så jeg veit ikke om det funker, men det er nå så. Problemet er at det virker som om at nettverkskortet ikke vil ta imot ip innstillinger. Som status står det "begrenset eller ingen tilgang, og prøver jeg "Reparer" i status/støtte vinduet kommer bare feilmeldingen om at "kan ikke fullføre reprasjonen av problemet fordi følgene handlign ikke kunne utføres: Fornye ip-adresse"

 

Jeg satt inn ett eldre nettverkskort jeg hadde liggende. Windows gjenkjenner det, men samme feil som på det innebygde kortet kommer.

 

Er det noen som har noen gode ideer, er det en hardware feil, software feil, virus? Noen som har noe vettugt som jeg kan prøve på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...