Gå til innhold

2004 Presidential Election


Hvilken kandidat ville du stemt på om du hadde muligheten?  

282 stemmer

  1. 1. Hvilken kandidat ville du stemt på om du hadde muligheten?

    • John Kerry (Democrat)
      141
    • George Bush (Republican)
      39
    • David Cobb (Green)
      9
    • Michael Badnarik (Libertarian)
      4
    • Michael Peroutka (Constitution Party)
      1
    • Ralph Nader (Independent)
      40
    • Annen
      5
    • Ville frastått fra å stemme
      28
    • Vet ikke
      15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å bruke at man er fra sørstatene som en fornærmelse er rasistisk og idiotisk. David Eisenhower var fra Texas, LBJ var født i Texas, Clinton var fra sørstatene.. Når folk begynner å mobbe en mann pga dialekten eller hvor han ble født/oppvokst, er de gått tom for virkelige argumenter.

 

edit: Og hva, nøyaktig, er en bondetamp?

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Å bruke at man er fra sørstatene som en fornærmelse er rasistisk og idiotisk. David Eisenhower var fra Texas, LBJ var født i Texas, Clinton var fra sørstatene.. Når folk begynner å mobbe en mann pga dialekten eller hvor han ble født/oppvokst, er de gått tom for virkelige argumenter.

Redneck-kommentaren min var aldri ment som et alvorlig innspill i den politiske debatt. Men den har et lite snev av sannhet da jeg anser Bush-administrasjonen som innesluttet og har lite innsikt andre kulturer, kvaliteter jeg tillegger folk fra landet, eller rednecks som de kalles i sør-statene. Rasistisk er det nå ikke siden man ikke regner rednecks for egen rase.

edit: Og hva, nøyaktig, er en bondetamp?
Hva mener du med nøyaktig? Det er et fornærmende ord som brukes i ulike sammenhenger. For min del er det en person som bor på landet og bare kjenner til seg og sitt. Det er dermed ikke sagt at alle som bor på landet er slik.

 

EDIT: En redneck, i mitt hodet, er født og oppvokst i en mini-by eller på landet i en amerikansk sørstat. Han går i rutete skjorte og dongeri selebukse og heter Billy-Bob eller noe sånt. Generasjoner av innavl har satt sitt preg på ham og dialekten er kun forståelig for innfødte. Han har en stor samling av skytevåpen og hunder for å beskytte seg mot kvegtyver og kommunister. På spørsmål om han har vært i et annet land nevner han to av nabostatene og New York. Pass vet han ikke hva er. Før han har fylt 25 har han minst tre unger, en kone som han banker og et overdrevet alkoholforbruk.

Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Redneck-kommentaren min var aldri ment som et alvorlig innspill i den politiske debatt. Men den har et lite snev av sannhet da jeg anser Bush-administrasjonen som innesluttet og har lite innsikt andre kulturer, kvaliteter jeg tillegger folk fra landet, eller rednecks som de kalles i sør-statene. Rasistisk er det nå ikke siden man ikke regner rednecks for egen rase.

Generalisering og hat av folk fra et bestemt område? Rasistisk. Det blir som å tillegge trøndere bart (ahaha, så morsomt, så ler vi litt. Det stemmer dessverre ikke at alle trøndere har bart.)

 

En redneck, i mitt hodet, er født og oppvokst i en mini-by eller på landet i en amerikansk sørstat. Han går i rutete skjorte og dongeri selebukse og heter Billy-Bob eller noe sånt. Generasjoner av innavl har satt sitt preg på ham og dialekten er kun forståelig for innfødte. Han har en stor samling av skytevåpen og hunder for å beskytte seg mot kvegtyver og kommunister. På spørsmål om han har vært i et annet land nevner han to av nabostatene og New York. Pass vet han ikke hva er. Før han har fylt 25 har han minst tre unger, en kone som han banker og et overdrevet alkoholforbruk.

Vel, dette gjelder ikke Bush på noen måter, så da er den saken ferdig. Han er født i nord (New Haven, Connecticut) og oppvokst i Houston, Texas (4 største by i USA). Resten er jo sånn man har oppfattet folk fra sørstatene hvis man har sett for mye på Ricki Lake.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Egentlig burde det jo våre resten av verden som stemte under dette valget. Det er jo vi som lider under konsikvensene av at Bush og Kerry får styre på.

Ja. Nevn en eneste lidelse det har pafort deg. En. Idiot.

Lenke til kommentar
Egentlig burde det jo våre resten av verden som stemte under dette valget. Det er jo vi som lider under konsikvensene av at Bush og Kerry får styre på.

Ja. Nevn en eneste lidelse det har pafort deg. En. Idiot.

Hvorvidt det påfører lidelser eller ikke er revnende likegyldig. Poenget er at amerikansk økonomi påvirker hele verdensøkonomien kraftig. USA drar igang kriger som resten av verden kaster seg med på og amerikanske selskaper er verdens mektigste. Hvordan USA blir styrt påvirker faktisk meg og n'gobo i Uganda.

 

idiot.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...