Itw Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 Heisann jeg skal ha dvd brenner, og lurer på hvordan jeg skal kjøpe? eneste jeg vet er att den skal være svart! Noen forslag? Tenkte ca 1000kr
Joggi Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 du går inn i en butikk som selger slikt og ber om en svart dvd brenner til max 1000 kr verre er det ikke anbefaling er nec3500 dvd brenner som har dual layer og brenner opptil 16 x
bergetun Skrevet 11. september 2004 Skrevet 11. september 2004 Det er bare til å bestille en det vel.. Er jo ikke noe hokkus pokkus å kjøpe en DVD brenner lissom
Aztro_Merkur Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 (endret) Skal selv bestille DVD-brenner og har kommet frem til at Pioneer DVR-108Dual Layer blir mitt valg og her er hvorfor: AnandTech's Ferske Test av Pioneer DVR-108 Dual Layer Den overgikk Plextor 712A som er Plextor's topp IDE-modell. Vet både 712A (IDE) og 712SA (S-ATA) har gitt problemer hos folk som kjører Linux. Slike problemer med Pioneer'n har jeg enda ikke funnet (uansett for tidlig å si). Which is good....fordi jeg ønsker kjøre Mandrake 10 AMD64 ....som kan lastes ned HER + andre distroer (lynrask linje). Bulkversjonen er helt enkel og fåes i sort og hvit. Retail-utgaven har fetere front i sort, sølv eller hvit men vet ikke om noen norske sjapper har mottatt akkurat den enda. (Må ikke forveksles med "Pioneer DVR-A07XLA" som har denne frontn som standard). Sjekk prisene på Pioneer DVR-108Dual Layer bergetun - ROFLMAO signatur Endret 13. september 2004 av Aztro_Merkur
Apoc_ Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Jeg ville valgt NEC 3500A, den koster ca 700 kroner. Så kan du kjøpe plater for resten
Aztro_Merkur Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 (endret) aargh, kan man ikke slette sine egne innlegg - jeg gjorde en feil her nettopp Endret 13. september 2004 av Aztro_Merkur
Hoax Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Pioneer DVR-108Dual Layer så brukbar ut, ville nok vurdert den ja
SmoPe Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Såvidt jeg vet så er pioner nec og plextor sikre kjøp (Tenker da på dvr-108Dual layer, 3500, og PX-712A/T3B) de koster mellom 790- og 990 hos netshop.no
Panter Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Selv satt jeg mange timer igår her på forumet og andre steder og satte meg litt inn i hva som gjelder på dvdbrennerfronten nå. Jeg kom frem til enten NEC ND-3500A eller BenQ DW1620. Var vel spesielt rådene fra OC-Freak som det virker som har peiling som avgjorde det, men om det er kommet noe nytt nå eller noe rett rundt hjørnet eller hva vet jeg ikke.. Hans oppsummering: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2658418
Hoax Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Det er kanskje litt tynnt, men skal du se film fra DVD f.eks så er det greit at spilleren ikke overdøver lyden. Faktisk få som tenker på dette når de kjøper ny brenner/spiller...
Aztro_Merkur Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 (endret) Selv satt jeg mange timer igår her på forumet og andre steder og satte meg litt inn i hva som gjelder på dvdbrennerfronten nå.Hans oppsummering: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2658418 Hva er det som gjelder da? I den oppsummeringa er lissom negativt at cd-brenner "bare" svir opptil 40x. Som om ikke dèt holder :!: Hvis man har en høvelig rask maskin gjør det ingenting at brennerne "bare" har 2MB cache/buffer. Apropos den Pionèern skal brennekvalitetn være meget bra...noe som jeg tror kan ha noe å si når man skal ha en DVD-Brenner (den overgikk det meste)....eller kanskje det er bare meg....+ at den (i motsetning til mange andre) har ei kjapp aksess-tid som også er nice. S-ATA Brennerne er forsåvidt meningsløs å kjøpe i dag da overføringshastighets-forskjellen er ubetydelig. Vent til S-ATA 2 kommer (300MB/sek) so loooong Skøssi. og er det prob med å SE en dvd-film på ROM'en..........RIP DEN! NEC er bedre på skjermer. BenQ er vel Phillips....så da må de jo være tighte på avlesning. Endret 13. september 2004 av Aztro_Merkur
Panter Skrevet 13. september 2004 Skrevet 13. september 2004 Selv satt jeg mange timer igår her på forumet og andre steder og satte meg litt inn i hva som gjelder på dvdbrennerfronten nå. Jeg kom frem til enten NEC ND-3500A eller BenQ DW1620. Var vel spesielt rådene fra OC-Freak som det virker som har peiling som avgjorde det, men om det er kommet noe nytt nå eller noe rett rundt hjørnet eller hva vet jeg ikke.. Hans oppsummering: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2658418 Nå har jeg også lest litt om Pioneer DVR-108D og må si den også er interessant. Og nå venter jeg bare på en ekspertuttalelse om disse 3... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå