Gå til innhold

Fredsavtale mellom Israel og Libanon ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutes ago, Vokteren said:

Forrige gang Trump «avsluttet» en krig, varte ikke freden særlig lenge.
Hizbollah er ikke en del av avtalen og dette garanterer at det ikke blir fred i de neste hundre årene heller…..

https://www.tv2.no/nyheter/trump-israel-og-libanon-inngar-en-ti-dagers-vapenhvile-i-kveld/18758194/

Så lenge det ikke er snakk om en israelsk våpenhvile er det lovende. Hvis det innebærer at Israel bomber etter eget forgodtbefinnende mens det er forventet at Hezbollah skal holde fred, så er det bedre uten.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (8 minutter siden):

Så lenge det ikke er snakk om en israelsk våpenhvile er det lovende. Hvis det innebærer at Israel bomber etter eget forgodtbefinnende mens det er forventet at Hezbollah skal holde fred, så er det bedre uten.

Det man trenger er at Hizbollah ikke står i veien for en potensiell fredsavtale fordi de setter mullaene over sitt eget land 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Tussi skrev (23 minutter siden):

Det man trenger er at Hizbollah ikke står i veien for en potensiell fredsavtale fordi de setter mullaene over sitt eget land 

Så du mener at det er et godt grunnlag for en fredsavtale når den ene krigførende parten ikke er inkludert ?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Vokteren skrev (3 minutter siden):

Så du mener at det er et godt grunnlag for en fredsavtale når den ene krigførende parten ikke er inkludert ?

Jeg mener at en fredsavtale er mellom to land, og terrorgrupper skal ikke sabotere det

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (10 minutter siden):

Jeg mener at en fredsavtale er mellom to land, og terrorgrupper skal ikke sabotere det

For en idyllisk men urealistisk tanke. Så lenge Hizbollah er en maktfaktor, må disse inkluderes i forhandlingene.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (16 minutter siden):

For en idyllisk men urealistisk tanke. Så lenge Hizbollah er en maktfaktor, må disse inkluderes i forhandlingene.

Og hva mener du at de skal få gjennomslag for? 

Hvis Israel og Libanon inngår en avtale om fred og respekt for begge lands territorier er det bra. Er ikke det godt nok for Hezbollah må de fjernes med makt. Ellers blir det aldri fred , ei heller for befolkningen i Libanon

At en terrorgruppe skal påtvinge  sivile i to land evig krig er selvsagt helt uakseptabelt  for alle andre enn de som ønsker isrsel mer vondt enn de ønsker godt for nabolandene 

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
13 minutes ago, Tussi said:

Og hva mener du at de skal få gjennomslag for? 

Hvis Israel og Libanon inngår en avtale om fred og respekt for begge lands territorier er det bra. Er ikke det godt nok for Hezbollah må de fjernes med makt. Ellers blir det aldri fred , ei heller for befolkningen i Libanon

At en terrorgruppe skal påtvinge  sivile i to land evig krig er selvsagt helt uakseptabelt  for alle andre enn de som ønsker isrsel mer vondt enn de ønsker godt for nabolandene 

Det er mer komplisert enn som så. Mange ser på Hezbollah som en opprørsgruppe, og med Israels historie i landet er det ikke rart.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (6 minutter siden):

Det er mer komplisert enn som så. Mange ser på Hezbollah som en opprørsgruppe, og med Israels historie i landet er det ikke rart.

Så ds skal de hindre at det noengang blir en ekte fred mener du ?  Hvorfor det? Det er ikke opprørsgrupper som skal styre slikt

Endret av Tussi
  • Liker 5
Skrevet
Tussi skrev (16 minutter siden):

Uakseptabelt? IDF er minst like mye en terrorgruppe som Hezbollah. Israel ønsker evig krig med dagens apartheid-styre.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 minutes ago, Tussi said:

Så ds skal de hindre at det noengang blir en ekte fred mener du ?  Hvorfor det? 

Jeg har null tro på ekte fred. Israel er et ekspansjonistisk land pga religiøs fanatisme og befolkningsvekst i et lite land.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Jeg har null tro på ekte fred. Israel er et ekspansjonistisk land pga religiøs fanatisme og befolkningsvekst i et lite land.

Ok, så du er imot fred, hvis det er en mulighet fordi du vil fortsette å hate isrsel, ser jeg

Jeg vil ha en reell fred mellom de to landene,men det er nå meg

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det virker som at enkrlte her inne er livredde for at det skal bli.fred mellom Israel og alle nabolandene. Selv om det vil innebære positive ting for alle.

Hva er årsaken til slike merkeligw holdninger? Hva bunner det i?

• Liker 5
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Ok, så du er imot fred, hvis det er en mulighet fordi du vil fortsette å hate isrsel, ser jeg

Dagens. Selvsagt er det akkurat det man ønsker. Evig hat mot Israel.

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Det virker som at enkrlte her inne er livredde for at det skal bli.fred mellom Israel og alle nabolandene. Selv om det vil innebære positive ting for alle.

Hva er årsaken til slike merkeligw holdninger? Hva bunner det i?

Du får spørre en av ekspertene i MIFF.

• Liker 1
Skrevet
5 minutes ago, Tussi said:

Jeg vil ha en reell fred mellom de to landene,men det er nå meg

Stråmann. Jeg kjenner Israel nok til å vite at det blir ikke ekte fred. I beste fall blir det støvelens fred. Folk aksepterer ikke å leve under slike forhold og det gir grobunn for "terrorgrupper" og så er det i gang igjen.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Stråmann. Jeg kjenner Israel nok til å vite at det blir ikke ekte fred. I beste fall blir det støvelens fred. Folk aksepterer ikke å leve under slike forhold og det gir grobunn for "terrorgrupper" og så er det i gang igjen.

Tull, det er fullstendig fred med Egypt og Jordan, faktum er at fredsavtale med alle nabolandene er en garanti mot israelsk utvidelse, som du er så imot

Du burde altså støtte en avtale, men jeg ser jo at du ikke gjør det. Det er faktisk en veldig merkelig holdning 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
5 minutes ago, Tussi said:

Tull, det er fullstendig fred med Egypt og Jordan, faktum er at fredsavtale med alle nabolandene er en garanti mot israelsk utvidelse, som du er så imot

Du burde altså støtte en avtale, men jeg ser jo at du ikke gjør det. Det er faktisk en veldig merkelig holdning 

Israel har nok med Vestbredden, Gaza, deler av Syria og deler av Libanon. De vil gape over for mye hvis de gir seg i kast med Egypt nå. Men om 100 år skal en ikke se bort fra det.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Israel har nok med Vestbredden, Gaza, deler av Syria og deler av Libanon. De vil gape over for mye hvis de gir seg i kast med Egypt nå. Men om 100 år skal en ikke se bort fra det.

Hvis det blir en avtale med Libanon blir det ingen okkupasjon der, hborfir er du ikke for det? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Tussi said:

Hvis det blir en avtale med Libanon blir det ingen okkupasjon der, hborfir er du ikke for det? 

De har planer om permanent okkupasjon av 8 km av Sør Libanon. Og hvem vet hvor lenge de blir sør for Litani-elven? Etter en stund kommer det bosetninger som er ulovlige for en stund, men så blir gjort "legale". Og da er det gjort.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...