Vokteren Skrevet 16. april Skrevet 16. april Forrige gang Trump «avsluttet» en krig, varte ikke freden særlig lenge. Hizbollah er ikke en del av avtalen og dette garanterer at det ikke blir fred i de neste hundre årene heller….. https://www.tv2.no/nyheter/trump-israel-og-libanon-inngar-en-ti-dagers-vapenhvile-i-kveld/18758194/
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april 28 minutes ago, Vokteren said: Forrige gang Trump «avsluttet» en krig, varte ikke freden særlig lenge. Hizbollah er ikke en del av avtalen og dette garanterer at det ikke blir fred i de neste hundre årene heller….. https://www.tv2.no/nyheter/trump-israel-og-libanon-inngar-en-ti-dagers-vapenhvile-i-kveld/18758194/ Så lenge det ikke er snakk om en israelsk våpenhvile er det lovende. Hvis det innebærer at Israel bomber etter eget forgodtbefinnende mens det er forventet at Hezbollah skal holde fred, så er det bedre uten. 1 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Imaginacíon skrev (8 minutter siden): Så lenge det ikke er snakk om en israelsk våpenhvile er det lovende. Hvis det innebærer at Israel bomber etter eget forgodtbefinnende mens det er forventet at Hezbollah skal holde fred, så er det bedre uten. Det man trenger er at Hizbollah ikke står i veien for en potensiell fredsavtale fordi de setter mullaene over sitt eget land 1 3
Vokteren Skrevet 16. april Forfatter Skrevet 16. april Tussi skrev (23 minutter siden): Det man trenger er at Hizbollah ikke står i veien for en potensiell fredsavtale fordi de setter mullaene over sitt eget land Så du mener at det er et godt grunnlag for en fredsavtale når den ene krigførende parten ikke er inkludert ? 3 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Vokteren skrev (3 minutter siden): Så du mener at det er et godt grunnlag for en fredsavtale når den ene krigførende parten ikke er inkludert ? Jeg mener at en fredsavtale er mellom to land, og terrorgrupper skal ikke sabotere det 3 1
Vokteren Skrevet 16. april Forfatter Skrevet 16. april Tussi skrev (10 minutter siden): Jeg mener at en fredsavtale er mellom to land, og terrorgrupper skal ikke sabotere det For en idyllisk men urealistisk tanke. Så lenge Hizbollah er en maktfaktor, må disse inkluderes i forhandlingene. 2 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april (endret) Vokteren skrev (16 minutter siden): For en idyllisk men urealistisk tanke. Så lenge Hizbollah er en maktfaktor, må disse inkluderes i forhandlingene. Og hva mener du at de skal få gjennomslag for? Hvis Israel og Libanon inngår en avtale om fred og respekt for begge lands territorier er det bra. Er ikke det godt nok for Hezbollah må de fjernes med makt. Ellers blir det aldri fred , ei heller for befolkningen i Libanon At en terrorgruppe skal påtvinge sivile i to land evig krig er selvsagt helt uakseptabelt for alle andre enn de som ønsker isrsel mer vondt enn de ønsker godt for nabolandene Endret 16. april av Tussi 2 3
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april 13 minutes ago, Tussi said: Og hva mener du at de skal få gjennomslag for? Hvis Israel og Libanon inngår en avtale om fred og respekt for begge lands territorier er det bra. Er ikke det godt nok for Hezbollah må de fjernes med makt. Ellers blir det aldri fred , ei heller for befolkningen i Libanon At en terrorgruppe skal påtvinge sivile i to land evig krig er selvsagt helt uakseptabelt for alle andre enn de som ønsker isrsel mer vondt enn de ønsker godt for nabolandene Det er mer komplisert enn som så. Mange ser på Hezbollah som en opprørsgruppe, og med Israels historie i landet er det ikke rart. 3
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april (endret) Imaginacíon skrev (6 minutter siden): Det er mer komplisert enn som så. Mange ser på Hezbollah som en opprørsgruppe, og med Israels historie i landet er det ikke rart. Så ds skal de hindre at det noengang blir en ekte fred mener du ? Hvorfor det? Det er ikke opprørsgrupper som skal styre slikt Endret 16. april av Tussi 5
Fazam Skrevet 16. april Skrevet 16. april Tussi skrev (16 minutter siden): At en terrorgruppe skal påtvinge sivile i to land evig krig er selvsagt helt uakseptabelt for alle andre enn de som ønsker isrsel mer vondt enn de ønsker godt for nabolandene Uakseptabelt? IDF er minst like mye en terrorgruppe som Hezbollah. Israel ønsker evig krig med dagens apartheid-styre. 2 1
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april 2 minutes ago, Tussi said: Så ds skal de hindre at det noengang blir en ekte fred mener du ? Hvorfor det? Jeg har null tro på ekte fred. Israel er et ekspansjonistisk land pga religiøs fanatisme og befolkningsvekst i et lite land. 3 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Jeg har null tro på ekte fred. Israel er et ekspansjonistisk land pga religiøs fanatisme og befolkningsvekst i et lite land. Ok, så du er imot fred, hvis det er en mulighet fordi du vil fortsette å hate isrsel, ser jeg Jeg vil ha en reell fred mellom de to landene,men det er nå meg 3 2
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Det virker som at enkrlte her inne er livredde for at det skal bli.fred mellom Israel og alle nabolandene. Selv om det vil innebære positive ting for alle. Hva er årsaken til slike merkeligw holdninger? Hva bunner det i? 5
Fazam Skrevet 16. april Skrevet 16. april Tussi skrev (4 minutter siden): Ok, så du er imot fred, hvis det er en mulighet fordi du vil fortsette å hate isrsel, ser jeg Dagens. Selvsagt er det akkurat det man ønsker. Evig hat mot Israel. 1
Fazam Skrevet 16. april Skrevet 16. april Tussi skrev (4 minutter siden): Det virker som at enkrlte her inne er livredde for at det skal bli.fred mellom Israel og alle nabolandene. Selv om det vil innebære positive ting for alle. Hva er årsaken til slike merkeligw holdninger? Hva bunner det i? Du får spørre en av ekspertene i MIFF. 1
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april 5 minutes ago, Tussi said: Ok, så du er imot fred, hvis det er en mulighet fordi du vil fortsette å hate isrsel, ser jeg Jeg vil ha en reell fred mellom de to landene,men det er nå meg Stråmann. Jeg kjenner Israel nok til å vite at det blir ikke ekte fred. I beste fall blir det støvelens fred. Folk aksepterer ikke å leve under slike forhold og det gir grobunn for "terrorgrupper" og så er det i gang igjen. 1 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Stråmann. Jeg kjenner Israel nok til å vite at det blir ikke ekte fred. I beste fall blir det støvelens fred. Folk aksepterer ikke å leve under slike forhold og det gir grobunn for "terrorgrupper" og så er det i gang igjen. Tull, det er fullstendig fred med Egypt og Jordan, faktum er at fredsavtale med alle nabolandene er en garanti mot israelsk utvidelse, som du er så imot Du burde altså støtte en avtale, men jeg ser jo at du ikke gjør det. Det er faktisk en veldig merkelig holdning 3 2
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april 5 minutes ago, Tussi said: Tull, det er fullstendig fred med Egypt og Jordan, faktum er at fredsavtale med alle nabolandene er en garanti mot israelsk utvidelse, som du er så imot Du burde altså støtte en avtale, men jeg ser jo at du ikke gjør det. Det er faktisk en veldig merkelig holdning Israel har nok med Vestbredden, Gaza, deler av Syria og deler av Libanon. De vil gape over for mye hvis de gir seg i kast med Egypt nå. Men om 100 år skal en ikke se bort fra det. 2 1
Tussi Skrevet 16. april Skrevet 16. april Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Israel har nok med Vestbredden, Gaza, deler av Syria og deler av Libanon. De vil gape over for mye hvis de gir seg i kast med Egypt nå. Men om 100 år skal en ikke se bort fra det. Hvis det blir en avtale med Libanon blir det ingen okkupasjon der, hborfir er du ikke for det? 4
Imaginacíon Skrevet 16. april Skrevet 16. april (endret) 8 minutes ago, Tussi said: Hvis det blir en avtale med Libanon blir det ingen okkupasjon der, hborfir er du ikke for det? De har planer om permanent okkupasjon av 8 km av Sør Libanon. Og hvem vet hvor lenge de blir sør for Litani-elven? Etter en stund kommer det bosetninger som er ulovlige for en stund, men så blir gjort "legale". Og da er det gjort. Endret 16. april av Imaginacíon 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå