Gå til innhold

Far Cry er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er det som bryr seg om story i et fps da? Har nettop rundet spillet og det er den beste fps opplevelsen jeg har hatt noen gang. Hardcore action fra begynnelse til slutt. Historien engasjerte jo nada, men det gjorde ikke så mye, så lenge spillet var artig å spille.

 

Stort pluss for kunstig intelligens, som reagerer ut fra det du gjør. Stort pluss også for muligheten til å løse oppdraget på hvilken måte du vil. Deilig å for en gangs skyld kunne planlegge litt taktikk før du angriper/prøve forskjellige ting dersom det ikke går første gangen.

 

For meg var det en nedtur uten like å møte de trange gangene i Doom 3, etter å være vant til å gå hvor jeg ville i Far Cry. Synes ikke grafikken i Doom 3 var særlig imponerende, fordi alt tross alt befinner seg på nært hold. Da blir det mindre å behandle for grafikkmotoren noe som gjør det lettere å behandle pene tekstures osv.

 

Synes våpnene var bra også. Man hadde tre typer ammo som passet til alle våpnene og måtte prioritere hvilke 4 våpen man ville ha med seg. Det virker veldig enkelt, men fungerte da også veldig bra.

 

Ellers er det enkelte som har tatt "god grafikk gjør ikke et godt spill" til "god grafikk gjør et dårlig spill". Skal man høre på mange som skriver i denne tråden, er det ikke noe annet som er bra med spillet! Men god grafikk er faktisk helt essensielt i et skytespill! God grafikk gjør at du bedre kan se fiendene på avstand og gir deg en mer realistisk følelse.

 

For meg er Far Cry det beste fps spillet jeg har spilt, men har ennå ikke fått kjøpt Half-Life 2.

Lenke til kommentar

Hvis vi tenker litt etter, så er Far Cry's utviklere, CryTek vinnerene. De har ikke laget noen andre spill en Far Cry, og har ikke så mye ressurser som HL2 og Doom 3. Så det er imponerende hva de har fått til, i forhold til konkurentene.

Far Cry er et meget bra spill, men HL2 er bedre. Doom 3 var en skuffelse, ikke dårlig men skuffende.!!

Lenke til kommentar
Hvem er det som bryr seg om story i et fps da? Har nettop rundet spillet og det er den beste fps opplevelsen jeg har hatt noen gang. Hardcore action fra begynnelse til slutt. Historien engasjerte jo nada, men det gjorde ikke så mye, så lenge spillet var artig å spille.

Jeg bryr meg om historien i et FPS, og det tror jeg det er mange andre som også gjør. Forlanger ingen mesterfortelling, men det er ikke greit at historien er tynnere enn et stykke papir. Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

 

Greit nok, Jack Carver er en eks marinesoldat som nå jobber som seiler i Mikronesia. En dag skal han frakte en vakker journalist som heter Valerie, men noe går skeis og båten blir beskutt.

 

Historien er vanskelig å få has i. Du må faktisk lese litt på nettet hvis du skal vite hva som har skjedd, ettersom introfilmen er veldig vanskelig å tolke. Men man kan faktisk overleve med det første her. Man begynner jo å lure på hvorfor det er stasjonert så mange soldater her, hvem denne mystiske mannen som hjelper deg er og hvor det har blitt av Valerie. Etterhvert som denne tyske doktoren kommer inn i bildet, blir man jo enda mer nysgjerrig.

 

Men så faller det hele sammen. Alt er uorginalt og stereotypisk, særlig slutten er helt latterlig. Utviklerne mangler helt klart kreativitet og kaster ut den ene harrye klisjeen etter den andre. Litt synd egentlig når det meste andre i spillet er veldig bra.

 

Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

Lenke til kommentar
Hvem er det som bryr seg om story i et fps da? Har nettop rundet spillet og det er den beste fps opplevelsen jeg har hatt noen gang. Hardcore action fra begynnelse til slutt. Historien engasjerte jo nada, men det gjorde ikke så mye, så lenge spillet var artig å spille.

Jeg bryr meg om historien i et FPS, og det tror jeg det er mange andre som også gjør. Forlanger ingen mesterfortelling, men det er ikke greit at historien er tynnere enn et stykke papir. Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

 

Greit nok, Jack Carver er en eks marinesoldat som nå jobber som seiler i Mikronesia. En dag skal han frakte en vakker journalist som heter Valerie, men noe går skeis og båten blir beskutt.

 

Historien er vanskelig å få has i. Du må faktisk lese litt på nettet hvis du skal vite hva som har skjedd, ettersom introfilmen er veldig vanskelig å tolke. Men man kan faktisk overleve med det første her. Man begynner jo å lure på hvorfor det er stasjonert så mange soldater her, hvem denne mystiske mannen som hjelper deg er og hvor det har blitt av Valerie. Etterhvert som denne tyske doktoren kommer inn i bildet, blir man jo enda mer nysgjerrig.

 

Men så faller det hele sammen. Alt er uorginalt og stereotypisk, særlig slutten er helt latterlig. Utviklerne mangler helt klart kreativitet og kaster ut den ene harrye klisjeen etter den andre. Litt synd egentlig når det meste andre i spillet er veldig bra.

 

Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

Tviler på at dette er noe forsøk på å skrive nobelprislitteratur. Personlig har jeg aldri opplevd en shooter med fengende historie. Kanskje i mellom sekvensene, men så fort du er ute på brettet, handler det om å overleve uansett. Nei vil jeg ha story, spiller jeg heller rollespill!

Lenke til kommentar

Halflife 2 slår Farcry på en del punkter. Men ikke med så veldig mye. Far Cry har mere frihet enn man har i Halflife2. I HL2 er det ganske lineært, men man legger ikke så mye merke til det.

 

I doom3 er alt ultra lineært og man merker det konstant. Videre er det utrolig lite variert og veldig kjedelig med konstant mørke. Dessuten (selv om det er doom stilen) tåpelig med fiender som potensielt har stått i et 1x1m rom i 2 uker for først å hoppe ut når man akkurat har passert... misslikte også smg`en i doom3. Ekkel lyd.

Nei... angrer på at jeg kjøpte doom3. Ikke 1/10 så bra som Doom1 eller 2 følelsen i det spillet. Utviklerne gjorde en dårlig jobb der ja... hadde de bare husket litt av doom 1 og 2 så hadde det blitt bedre....

 

Men FarCry er veldig bra. Knall bra atmosfære. Nydelig grafikk. Og herlig frihet.

Halflife2 er kun noen få hakk bedre i mine øyne.

Lenke til kommentar
Ikke enig, syns Far Cry er et heller middelmådig FPS-spill som har lite gående bortsett fra grafikken.

Så enig med deg...

Enig med dere, som alle andre fps går du lei...

Helt enig, jeg gadd ikke en gang å gjennomføre det. Det var for lite spesielt når du har kommet over den gode grafikken... :no:

Lenke til kommentar
Ikke enig, syns Far Cry er et heller middelmådig FPS-spill som har lite gående bortsett fra grafikken.

Så enig med deg...

Enig med dere, som alle andre fps går du lei...

Helt enig, jeg gadd ikke en gang å gjennomføre det. Det var for lite spesielt når du har kommet over den gode grafikken... :no:

Hele 4 personer som ikke gidder argumentere, jaja, thanks for sharing :roll:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Far Cry Instincts: Evolution ruler! (Har bare prøvd xbox-versjonen)

Men når du kjører et kjøretøy, f.eks vannscooter, og ser ned på rattet,

merker du at du styrer uten en eneste hånd på det!

Det kunne produsentene tenkt litt på. Det er bare Bungie som har tenkt litt på det.

Ser du ned mens du spiller Halo 2, ser du føttene dine.

 

Har ikke prøvd Doom III ennå....

Hvorfor har ikke Gamer.no skrevet noe om Far Cry Instincts: Evolution?

Du får det kjøpt på Spaceworld i alle fall!

Lenke til kommentar
Hvem er det som bryr seg om story i et fps da? Har nettop rundet spillet og det er den beste fps opplevelsen jeg har hatt noen gang. Hardcore action fra begynnelse til slutt. Historien engasjerte jo nada, men det gjorde ikke så mye, så lenge spillet var artig å spille.

Jeg bryr meg om historien i et FPS, og det tror jeg det er mange andre som også gjør. Forlanger ingen mesterfortelling, men det er ikke greit at historien er tynnere enn et stykke papir. Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

 

Greit nok, Jack Carver er en eks marinesoldat som nå jobber som seiler i Mikronesia. En dag skal han frakte en vakker journalist som heter Valerie, men noe går skeis og båten blir beskutt.

 

Historien er vanskelig å få has i. Du må faktisk lese litt på nettet hvis du skal vite hva som har skjedd, ettersom introfilmen er veldig vanskelig å tolke. Men man kan faktisk overleve med det første her. Man begynner jo å lure på hvorfor det er stasjonert så mange soldater her, hvem denne mystiske mannen som hjelper deg er og hvor det har blitt av Valerie. Etterhvert som denne tyske doktoren kommer inn i bildet, blir man jo enda mer nysgjerrig.

 

Men så faller det hele sammen. Alt er uorginalt og stereotypisk, særlig slutten er helt latterlig. Utviklerne mangler helt klart kreativitet og kaster ut den ene harrye klisjeen etter den andre. Litt synd egentlig når det meste andre i spillet er veldig bra.

 

Historien er viktig for å engasjere spilleren både før, under og etter spillet.

Tviler på at dette er noe forsøk på å skrive nobelprislitteratur. Personlig har jeg aldri opplevd en shooter med fengende historie. Kanskje i mellom sekvensene, men så fort du er ute på brettet, handler det om å overleve uansett. Nei vil jeg ha story, spiller jeg heller rollespill!

3441142[/snapback]

 

Half life 1 og 2 har en bra historie.

 

Gabe Newell sa at Half life 2 var lagt slikt at historien skulle være enkel å forstå for de som ikke bryr seg noe særlig. Men de som ville se litt mere etter, lese litt finner fort ut at det er en veldig kompleks og ekstremt fengende historie.

Jeg synes iallefall det. :)

 

Det som irriterer meg med Far Cry er at jeg begynner å hate Jack Carver på grunn av irriterende kommentarer. Feks han doktoren gir deg viktig informasjon om noe som vil hjelp Jack videre. Hvordan svarer han? jo på en frekk og irrierende måte.

Lenke til kommentar
Far Cry Instincts: Evolution ruler! (Har bare prøvd xbox-versjonen)

Men når du kjører et kjøretøy, f.eks vannscooter, og ser ned på rattet,

merker du at du styrer uten en eneste hånd på det!

Det kunne produsentene tenkt litt på. Det er bare Bungie som har tenkt litt på det.

Ser du ned mens du spiller Halo 2, ser du føttene dine.

 

Har ikke prøvd Doom III ennå....

Hvorfor har ikke Gamer.no skrevet noe om Far Cry Instincts: Evolution?

Du får det kjøpt på Spaceworld i alle fall!

6299160[/snapback]

 

 

Noe sier meg at du ikke kan ha spilt mye FPS spill hvis du synes FC:EVO ruler :tease:

Lenke til kommentar

Kongen av nyere FPS-spill, er Half-Life. Definitivt. Deretter kommer Far Cry, og så Half-Life 2 (med oppfølgere).

 

Far Cry er et glimrende spill på mange måter: grafikk, lyd, musikk, stemning, men har sine svake punkter som f.eks. storyen (selv om den egentlig ikke er for dårlig). Og skummelt, det er det. Mutantene er helt uberegnelige, i motsetning til de ensformige zombiene og andre vesnene fra Doom 3.

 

Men som sagt, Half-Life er kongen.

Lenke til kommentar

Kvifor denne tråden vart bumpa kan ikkje eg forstå, men eg får vel flytte den til rett kategori uansett. Folk bør vere oppmerksom på at denne tråden er frå 2004, og alt er derfor ikkje like aktuelt i dag.

 

Tråden får leve vidare under sterk tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...