Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

*snip*
Mitt raske råd vil være å bruke tiden frem til du ikke trenger snittet ditt for å komme inn videre til å jobbe med aggresjonsproblemet ditt og skaffe deg noe arbeidserfaring, ta opp noen fag om du tror det kan hjelpe. I alle fall ikke gi opp fordi folk er irriterende til helvete og tilbake, for de kommer de alltid til å være.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Nå er jeg bare lei meg.

 

Fikk igjen karakterene mine fra 1. klasse vdg. Til jul fikk jeg bare toppkarakterer (5 i snitt), og nå hadde jeg gått ned fra 5 i alle fag, til 4 i alle fag. I tillegg kommer naturfag læreren min og sier at jeg sipper alt for mye, og at alle lærerne misliker meg - fordi jeg "klager" så jævlig.

 

Har gjort alt jeg makter og har for å holde karakterene, men ALT stritter i mot... Jadda. Nå må jeg bare ta opp igjen 6 fag til jul :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Nå er jeg bare lei meg.

 

Fikk igjen karakterene mine fra 1. klasse vdg. Til jul fikk jeg bare toppkarakterer (5 i snitt), og nå hadde jeg gått ned fra 5 i alle fag, til 4 i alle fag. I tillegg kommer naturfag læreren min og sier at jeg sipper alt for mye, og at alle lærerne misliker meg - fordi jeg "klager" så jævlig.

 

Har gjort alt jeg makter og har for å holde karakterene, men ALT stritter i mot... Jadda. Nå må jeg bare ta opp igjen 6 fag til jul :cry:

Om det er noen trøst, så hadde jeg dårligere snitt enn deg til jul, går ikke 1. året da, men er ganske sikker på at det snittet har sunket etter visse tilbakemeldinger fra lærere. Bare pga meg selv, depresjon og angst og innleggelse. Yay.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på kvelningsfornemmelse her? Evt hvor lenge det står på? Har hatt problemer med å puste skikkelig (Følelse av å ikke få nok luft/oksygen) Dette kom helt plutselig en kveld for 3 dager siden når jeg lå i senga. Skikkelig ubehagelig, problemet er at jeg ikke har hatt noe andre problemer (Verken hoste eller vondt i hals/bryst) Så virker som det er psykisk dette..

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på kvelningsfornemmelse her? Evt hvor lenge det står på? Har hatt problemer med å puste skikkelig (Følelse av å ikke få nok luft/oksygen) Dette kom helt plutselig en kveld for 3 dager siden når jeg lå i senga. Skikkelig ubehagelig, problemet er at jeg ikke har hatt noe andre problemer (Verken hoste eller vondt i hals/bryst) Så virker som det er psykisk dette..

 

Dundrer hjertet ditt også? får du en følelse av at dette er farlig og du tror du skal død?

2 veldig vanlige kjennetegn på angst-anfall.

Men det med psykiske ting kommer ut fysisk er ikke uvanlig. Og det setter seg som oftest i magen og pusterøret.

Det du må huske er at det er ikke farlig, jo fortere du lærer det jo bedre takler du det.

Men snakk med legen din, siden ingen av oss her inne er lege og vi kan barek omme med teorier.

Lenke til kommentar

Er det jeg også lurer på, så kvier meg litt for å gå til legen. Men jeg har røyket et par år, men tviler sterkt på at det er årsaken siden jeg ikke hoster eller har andre slike symptomer.

 

Men ja, mest sannsynlig at det er "angst", har aldri hatt denne "formen" for panikkanfall før så blir litt små nærvøs og usikker på hva det kan være, men jeg puster fortsatt selvom det ikke føles som jeg får nok luft så mest sannsynlig angsten som har kommet tilbake:ermm:

 

Hjertet dunker ikke veldig fort (vanlig), med mindre jeg gjør noe ut av situasjonen (Får panikk/noia)

Endret av Nipps
Lenke til kommentar

Var innom skolen i dag for å hente resten av skole bøkene for å få de solgt til biblioteket, når jeg kom opp til den etasjen som klassen min har holdt til begynte jeg virkelig å føle meg nostalgisk det var liksom så ..tomt der, jeg så rundt og så, så mange minner, på de bordene pleide vi alltid å sitte, rett der på gulvet lå jeg og sloss med han ene fyren osv. Jeg angrer sånn på at jeg ikke satt mer pris på alle øyeblikkene at jeg ikke bare lukket øynene og tenkte over hvor heldig jeg egentlig var, jeg gikk i virkelig en spesiell klasse må jeg si vi var bare gutter men det var folk fra så mange forskjellige steder vi hadde kakser, "gangstars", folk som bodde på vær sin side av byen, folk som bodde i byen, utlendinger, neder, bondeknøler the list goes on vi var alle så forskjellige likevel så ble alle så godt kjent liksom, jaja.

Lenke til kommentar
Er det jeg også lurer på, så kvier meg litt for å gå til legen. Men jeg har røyket et par år, men tviler sterkt på at det er årsaken siden jeg ikke hoster eller har andre slike symptomer.

 

Men ja, mest sannsynlig at det er "angst", har aldri hatt denne "formen" for panikkanfall før så blir litt små nærvøs og usikker på hva det kan være, men jeg puster fortsatt selvom det ikke føles som jeg får nok luft så mest sannsynlig angsten som har kommet tilbake:ermm:

 

Hjertet dunker ikke veldig fort (vanlig), med mindre jeg gjør noe ut av situasjonen (Får panikk/noia)

Er nok angst ja. På tide å kutte ut røyk og kaffe. Det påvirker psyken også. Begynn å tren isteden.

Lenke til kommentar
Føler meg ganske nede nå.

Bestemoren min døde 17:55 på Sykehuset Asker og Bærum i dag...

 

 

Kondolerer.

 

 

Er nok angst ja. På tide å kutte ut røyk og kaffe. Det påvirker psyken også. Begynn å tren isteden.

 

 

Røyken har jeg kutta ut, kaffe er sånn så som så, Trening funker helt sikkert, men vel og merke etter at jeg har blitt "normal/vanlig" igjen :roll:

 

 

Røyk har ikke en døtt og si på angsten, er noe jeg ikke kommer til og slutte med.

Trene kan man gjøre uansett og spise masse tran.

Tran er det som hittil har funket best på meg:)

 

 

Røyken var grei å ha når man var ute, men har medført elendig kondis, kalde hender/føtter, og masse annet negativt.

Tran drikker jeg ikke, men har begynt å spise fisk oftere :)

Lenke til kommentar

Armen: Kaffe har jeg sluttet med og det fungerer, angående røyk så får man bedre helse når man slutter og bedre helse er lik sterkere psyke osv.

Men jeg må ha noe i livet mitt, har kuttet ut alt annet( som har blitt litt tilsammen nå enn røyk så den forblir til den dagen jeg dør:)

 

 

Nipps: Begynn og tren fortest mulig mener jeg, angstanfall er ikke farlig;)

Gud hvor ofte jeg har trent med anfall og man blir vant til de på en måte etterhvert.

Men nå har jeg hatt det i noen år, i starten var jeg pissredd så forstår deg godt.

Drikker ikke tran, tar kapsler:)

Du taper ikke noe på og prøve det. Fisk blir ikke det samme siden det er snakk om tran hver dag for at det skal hjelpe;)

Og ta 2-3 ganger vanlig dose. Står det 2 trankapsler om dagen så tar du 4 eller 6.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Armen: Kaffe har jeg sluttet med og det fungerer, angående røyk så får man bedre helse når man slutter og bedre helse er lik sterkere psyke osv.

Men jeg må ha noe i livet mitt, har kuttet ut alt annet( som har blitt litt tilsammen nå enn røyk så den forblir til den dagen jeg dør:)

Røyken påvirker hvertfall meg når jeg tar noen trekk, men likevel liker jeg det, så lenge jeg kun skal være hjemme og chille, eller er ute med kompiser og bare slapper av.

 

Har du kuttet alkohol også, soppen? :) Man må vel kanskje ha noe godt i hverdagen som man blir litt småavhengig av.

Lenke til kommentar
Nipps: Begynn og tren fortest mulig mener jeg, angstanfall er ikke farlig;)

Gud hvor ofte jeg har trent med anfall og man blir vant til de på en måte etterhvert.

Men nå har jeg hatt det i noen år, i starten var jeg pissredd så forstår deg godt.

Drikker ikke tran, tar kapsler:)

Du taper ikke noe på og prøve det. Fisk blir ikke det samme siden det er snakk om tran hver dag for at det skal hjelpe;)

Og ta 2-3 ganger vanlig dose. Står det 2 trankapsler om dagen så tar du 4 eller 6.

 

 

Hadde noe liknende i 2007, men da mye verre, endte meg EKG test og valium. Jeg trodde egentlig jeg var kvitt problemene nå, men tydligvis ikke.

 

Anyway, tran det tok jeg litt før, men ikke nå. Jeg pleier å spise fiks fordi jeg liker det, ikke nødvendigvis fordi det er sunt :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...