Gå til innhold

Takk Hardware.no! Her er min pc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rent størrelsesmessig både i pixler og areal er det nok ingen tvil om at 2stk 17" slår 1x 20":

 

1x20" : 1600x1200pix og ca 1251 cm^2

2x17" : 2560x1024pix og ca 1841 cm^2 - Både mer pixler og areal.

 

Men, har man først en 20" er det jo ingenting som hindrer å kjøpe en til:

2x20" : 2400x1600pix i pivot (!pivot=3200x1200) og ca 2500 cm^2 !!

 

Du har jo pc til å drive det!

 

Så, når vi bare får tenkt oss litt om er det vel egentlig bare en ting å gjøre:

Kjøpe en NEC 20" nå, og begynne å spare som f.. :w00t:

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

JaJa, imorgen skal jeg se på begge skjermene, og tar da min siste avgjørelse!

 

Det som er sikkert er at det blir dual, da dette rocker til mitt bruk uansett.

MEN, vil ytelsen bli mindre jo flere skjermer? Hvor mye er det evt snakk om?

 

Og med tanke på DVI kabel? Kan jeg kun kjøre en oppløsning med dette, eller er det kun et dumt rykte jeg har snappa?

Endret av Tromax
Lenke til kommentar
Det som er sikkert er at det blir dual, da dette rocker til mitt bruk uansett.

MEN, vil ytelsen bli mindre jo flere skjermer? Hvor mye er det evt snakk om?

Med det systemet vil du nok ikke merke noe i 2D. I spill vil det nok bli litt ytelsesforskjell, men faktisk ikke så veldig mye i følge den testen her. Problemet med dual og spilling er jo at få/ingen spill er optimalisert for dette, så senteret blir liggende "i mellom" skjermene i stede for at senteret er på en skjerm og ekstrainformasjon kan være på den andre slik som mock up'en her viser.

 

Edit: Ok - kanskje ikke den beste testen i verden den Danske der, men den var den eneste jeg fant på 6800 Ultra og dual...

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for en 20"-21" nå og så evt. seinere lagt på en skjerm til om behovet er der. Kanske du får lyst til å drive på mer med redigering og da kommer to skjermer til nytte, men ettersom du spiller såpass mye, ville jeg ha gått for en stor godbit i første omgang.

 

Så kjøp en i 20"-klassen nå og kjøp eller en annen som sekundær skjerm seinere

Lenke til kommentar
Det som er sikkert er at det blir dual, da dette rocker til mitt bruk uansett.

MEN, vil ytelsen bli mindre jo flere skjermer? Hvor mye er det evt snakk om?

Med det systemet vil du nok ikke merke noe i 2D. I spill vil det nok bli litt ytelsesforskjell, men faktisk ikke så veldig mye i følge den testen her. Problemet med dual og spilling er jo at få/ingen spill er optimalisert for dette, så senteret blir liggende "i mellom" skjermene i stede for at senteret er på en skjerm og ekstrainformasjon kan være på den andre slik som mock up'en her viser.

 

Edit: Ok - kanskje ikke den beste testen i verden den Danske der, men den var den eneste jeg fant på 6800 Ultra og dual...

Trodde at spill bare kom opp på en skjerm jeg?

 

Asså, at den andre skjermen viste windows?

Lenke til kommentar
Det som er sikkert er at det blir dual, da dette rocker til mitt bruk uansett.

MEN, vil ytelsen bli mindre jo flere skjermer? Hvor mye er det evt snakk om?

Med det systemet vil du nok ikke merke noe i 2D. I spill vil det nok bli litt ytelsesforskjell, men faktisk ikke så veldig mye i følge den testen her. Problemet med dual og spilling er jo at få/ingen spill er optimalisert for dette, så senteret blir liggende "i mellom" skjermene i stede for at senteret er på en skjerm og ekstrainformasjon kan være på den andre slik som mock up'en her viser.

 

Edit: Ok - kanskje ikke den beste testen i verden den Danske der, men den var den eneste jeg fant på 6800 Ultra og dual...

Trodde at spill bare kom opp på en skjerm jeg?

 

Asså, at den andre skjermen viste windows?

Med midre det var to sepatare pc`er ;)

Lenke til kommentar
Noe du bør huske når du kjøper en LCD skjerm er at man "må" kjøre i samme oppløsning i spillene som er standard for skjermen, dvs 1600x1200 for en 20" LCD. Bildet blir ikke akkurat pent når du kjører f.eks 1024x768 på en 20" LCD... Her er CRT helt klart å foretrekke.

 

Men det er digg med 20" LCD! :cool:

Det MÅ du ikke - NEC 2080UX+ skal også være veldig bra i ikke native oppløsninger! Og det er ingen som tvinger deg til å bruke 1600x1200..

Lenke til kommentar
Trodde at spill bare kom opp på en skjerm jeg?

 

Asså, at den andre skjermen viste windows?

Ja du kan gjøre det på denne måten (spill på den ene / windows på den andre) hvis du kjører i independent mode. Men hvis du ønsker å kjøre spillet over begge skjermene samtidig (evt 3 skjermer samtidig hvis en har det) må du kjøre i span mode. Men som sagt - dette er ikke veldig praktisk med 2 skjermer.

 

Så - kjøper du 2x17" blir nok spillingen bare å skje på den ene skjermen. Greit nok det, og praktisk til kontorarbeid, - men ikke så stor spilleopplevelse som med en 20".

Lenke til kommentar
Trodde at spill bare kom opp på en skjerm jeg?

 

Asså, at den andre skjermen viste windows?

Ja du kan gjøre det på denne måten (spill på den ene / windows på den andre) hvis du kjører i independent mode. Men hvis du ønsker å kjøre spillet over begge skjermene samtidig (evt 3 skjermer samtidig hvis en har det) må du kjøre i span mode. Men som sagt - dette er ikke veldig praktisk med 2 skjermer.

 

Så - kjøper du 2x17" blir nok spillingen bare å skje på den ene skjermen. Greit nok det, og praktisk til kontorarbeid, - men ikke så stor spilleopplevelse som med en 20".

3 skjermer funker vel bare med matrox parhelia vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...