Gå til innhold

Kommer hovedkortet mitt til å takle 200GB?

salif

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett MSI-hovedkort fra omtrent 2001, VIA chipset. Kommer dette hovedkortet til å støtte 200GB? Kan komme med det eksakte navnet på hovedkortet når jeg kommer hjem... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har MSI-hovedkort fra ca 2000. Chipset Via KT133A, MS6330.

Kan takle til og med 160GB hdd med siste bios. Men altså ligger støtten for de virkelig store diskene i siste biosen.

Siden du har kort som er et år yngre og kan gjøre det samme med flash, tipper jeg du når omtrent akkurat 200GB.

Du finner i hvert fall svaret ved å se gjennom tilgjengelige bioser på hjemmesidene til MSI.

Skrevet

Flasher med nyeste bios så funker det nok sikkert 100% fint...

Du kan jo se på Biosene som fins på internettsidene til MSI og tilsvarer hovedkortet ditt.

Tviler på at du støtter det "Out of the box". Fordi på den tiden var det ikke ett reelt problem for normale mennesker...

Skrevet (endret)

Fant ikke noen informasjon på MSI sine hjemmesider om hvorvidt hovedkortet takler en så stor disk. Hovedkortet er forresten ett MS-6309 V2.x ;)

Endret av salif
Skrevet
Kan takle til og med 160GB hdd med siste bios. Men altså ligger støtten for de virkelig store diskene i siste biosen.

Uhm. Tar den 160GB, så er jeg 99% sikker på at den tar 200GB også. Vanligvis gidder de ikke skrive hver eneste diskstørrelse fra 160GB (den første diskstørrelsen over 128GiB-merket), siden det er 48-bit LBA man trenger for å få brukt plassen over 128GiB.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...