Gå til innhold

geforce6800 mod resultat


kåre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo praktisk talt ike så interesant hvor fornøyd alle er med msi korta sine og hvor mye de kan klokkes i denne tråden.

Vil gjerne se noen som har et kort som kan moddes å i så fall hvilket !

 

Følte meg litt truffet av den der. Eneste jeg gjorde var å gi svar til en som lurte på noe ang. kjøp av et 6800. Greit nok at det var litt off topic, men ikke noe å sutre for vel.

 

 

Svært interessant å få vite det hvis noen faktisk får dette til, og fremfor alt hvilket kort de får det til med.

 

(Parentes: hvorfor bruker så mange av dere dette "6800 non ultra"-uttrykket, når det oftest går frem at det bare menes standard 6800 - og ikke 6800 GT? Kan vi ikke heller si "6800", "standard 6800", "6800 vanilje" eller et hvilket som helst annet klarere uttrykk?)

 

"nu-uttrykket" er brukt på alle forums, og av alle reviewers rundt om uansett hvor de kommer fra. Alle vet hva et 6800nu er, og da er det vel ikke noe problem. Mye lettere å skrive "nu", enn feks "vanilla" også :)

Lenke til kommentar
det er 6800 non ultra det er snakk om ja? fint å vite at det ikke funker iallefall, så slipper andre å gå i samme felle :p

Er på tur til å bestille nytt selv så.. tenkte noe rundt 6600 og 6800 NU

Det går med leadtek sin winfast A400 TDH, funka på min :tease: og den kjølingen...

Funket hos deg? Fikk du åpnet opp 16 pipelines? Hvordan klokker det da, og har du testet ytelsesøkningen? Hvor fikk du tak i det osv :p

Lenke til kommentar
det er 6800 non ultra det er snakk om ja? fint å vite at det ikke funker iallefall, så slipper andre å gå i samme felle :p

Er på tur til å bestille nytt selv så.. tenkte noe rundt 6600 og 6800 NU

Det går med leadtek sin winfast A400 TDH, funka på min :tease: og den kjølingen...

Funket hos deg? Fikk du åpnet opp 16 pipelines? Hvordan klokker det da, og har du testet ytelsesøkningen? Hvor fikk du tak i det osv :p

Du kan kjøpe den hos databutikken og den klarte 372MHz@16pipelines og 981MHz på minnen. har ikke kjørt 3dmark 03 ennå, skal gjøre det snart...

Lenke til kommentar

Sitter her med ett LE kort fra Gainward. Skal teste nå....

 

Kommer tilbake med resultater

 

EDIT: Finner ikke den menyen under riva tuner der man skal enable pipelines. "low level systen tweaks ----> NV strap driver" Er det noen som kan forklare meg hvor jeg skal finne denne menyen?

 

EDIT2: Jeg fant denne menyen nå. Måtte oppdatere programmet. Det jeg ikke får til er å velge antall pipelines. Jeg har 2 alternativer. Det er "Determined by VGA bios" og "custum." Velger jeg custum kommer jeg til en merkelig meny jeg ikke skjønner mye av. Kan noen hjelpe?

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

Er jo praktisk talt ike så interesant hvor fornøyd alle er med msi korta sine og hvor mye de kan klokkes i denne tråden.

Vil gjerne se noen som har et kort som kan moddes å i så fall hvilket !

 

 

 

Følte meg litt truffet av den der. Eneste jeg gjorde var å gi svar til en som lurte på noe ang. kjøp av et 6800. Greit nok at det var litt off topic, men ikke noe å sutre for vel.

 

Var selvfølgelig ikke meningen at du, eller noen andre, andre skulle føle seg truffet av komentaren min.

Ville bare si at dette ikke er en tråd hvor man skal komentere hvor fantastisk MSI sitt 6800nu kort er...

Det har vi allerede en lang tråd for.

Beklager hvis du skulle føle deg truffet, var som sakt ikke meningen.

Skrev jo også "no hard feelings" ;)

Ps. komentaren var heller ikke retta spesielt mot deg.

 

Og til slutt:

Håper noen klarer og modde et bestemt merke kort og poster opp hvilket, for da tror jeg at jeg også kjøper ett :)

 

Hilsen

2bi

Endret av babbakaørn
Lenke til kommentar

hmm skjønner ikke helt dette, altså et GT eller Ultra kort har jo GDDR3 ram, mens vanleig 6800 har jo bare DDR1 ram, åssen kan da ytelsen bli lik? vil GDDR3 ram og DDR1 ram som kjører på samme frekvens yte likt? får man tak i vanelig 6800 kort med 256mb ram?

 

 

altså 3 spørsmål :)

Lenke til kommentar

GDD3 ram er vel ikke noe spesielt bedre, men de bruker mye midre strøm og har mye mindre effekttap.

 

Dermed kan ATI kjøre sine X800 kort på 560 (1120) mhz GDDR3 uten og ha verken ramsinks eller kjøling på brikkene.

 

Hvis du husker 9800XT så hadde det 365 (730) mhz DDR med kjøling av både brikkene på baksiden og på forsiden.

 

Det er bare et bevis på hvor lite varme GDD3 avgir.

Lenke til kommentar

har et Gainward GF 6800 GT something edition, 256MB DDR3 (stor og rød) , 2xDVI+TV

(vil gjerne poste resultatet når æ får hjelp)

 

instalerte programmet, men fant ikke ut hvor det vinduet med den instillingen er gjemt...

 

-og hvor mange pipelines er det æ har nå ? 12 ?

-for å VITE on 16 vil funke, skal æ kjøre benchmark eller holder det med at 16 vises som et valg ?

Endret av moft
Lenke til kommentar
har et Gainward GF 6800 GT something edition, 256MB DDR3 (stor og rød) , 2xDVI+TV

(vil gjerne poste resultatet når æ får hjelp)

 

instalerte programmet, men fant ikke ut hvor det vinduet med den instillingen er gjemt...

 

-og hvor mange pipelines er det æ har nå ? 12 ?

-for å VITE on 16 vil funke, skal æ kjøre benchmark eller holder det med at 16 vises som et valg ?

 

Har du et GT har det 16 pipelines uansett.

 

Dette programmet er aktuelt for de som har 6800 non ultra med bare 12 pipelines, ergo ikke for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...