Gå til innhold

En overklokk tok knekken på systemet


[r]endre

Anbefalte innlegg

For 2 minutter siden satte jeg FSB på min Shuttle til 225. Da jeg restartet kom det ikke skjermbilde. Jeg prøvde med to forskjellige skjermer og både med VGA og DVI-inngang. Det skal vel kunne gå an å resette BIOS på noen måte? Ta ut batteriet elns. Kjenner på skjermkortet nå at det er lettere stekt og begynner å bli litt bekymret.

 

Kan du hjelpe meg med å få skjermbilde igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du klokker for mye, så vil du nok ikke få skjermbilde.

Du kan prøve å resette BIOS (som du sa, ta ut batteriet, vent litt og sett det inn igjen, eller du kan prøve å finne den reset CMOS jumperen på hovedkortet).

Jeg har lest en del om at hvis du ikke har AGP/PCI lås på hovedkortet når du klokker FSB'en, så er det en god sjans for at du kjører for høy hastighet på AGP og PCI-portene, og kan dermed komme til å ødelegge noe der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg sitter rett ved siden av ham og så hele prosessen: Han skrudde ut cd-rom, harddisk, WLAN og skjermkort. Så stappet han et flatt skrujern inn og vippet batteriet av. På en eller annen merkelig måte skled det under hovedkortet og da tenkte vi: "Nå er vi virkelig fucked!" Grunnen til det er fordi skal hovedkortet på en Shuttle opp, må heatpipen også av. Da måtte vi ha stresset med ny goop, gammel goop og alt det der. Jeg plukket opp maskinen og fikk ut batteriet, han satt det i igjen og bygger nå opp maskinen igjen, for første gang i sitt liv.

 

Kommer tilbake med mer info når han har skrudd på alle delene igjen.

 

LOL! Det ligger f*en mange skruer nedi der!

 

:!:

 

Edit: :w00t:

 

Edit2: Når den booter opp kommer vi ikke lengre til Windows-loadingen før skjermen blir svart igjen.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Samme skjedde meg meg en gang, det siste du sier White, og da viste det seg at harddisken var g0ne

O-oo.

 

Den er kjip. Hvertfall for tidenes fattigste student.

 

Edit: Låner ham en 1.2 GB's disk :green:

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Prøvde med nytt harddisk, men da fikk vi ingenting på skjermen. Kunne ikke gå inn i BIOS en gang. Prøve å boote opp fra cd-rom nå da.

 

Edit: Alt er disablet i BIOS (mener han). Kommer ikke videre enn til BIOS med begge harddiskene.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
endre,05/09/2004 : 19:56] For 2 minutter siden satte jeg FSB på min Shuttle til 225. Da jeg restartet kom det ikke skjermbilde. Jeg prøvde med to forskjellige skjermer og både med VGA og DVI-inngang. Det skal vel kunne gå an å resette BIOS på noen måte? Ta ut batteriet elns. Kjenner på skjermkortet nå at det er lettere stekt og begynner å bli litt bekymret.

 

Kan du hjelpe meg med å få skjermbilde igjen?

En av grunnene til at jeg aldri overklokker pcen min! Jeg føler med deg. Har jeg ikke råd til å skifte ut deler til flere tusen kroner, tar jeg rett og slett ingen sjanser.

 

Jeg håper bare du får pcen oppe og kjøre igjen.

Endret av Knight_ospr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kanskje dere har satt vifta til CPU en feil vei , da blir alt meget varmt og du kommer ikke lenger enn til windows logoen , sånn ca. :hmm:

Jeg er da ikke dum...

 

Uansett, har dere gått inn i volt/frekvens saken og stilt det tilbake på det normale? Bare spør jeg.

 

Alt skal stå på det normale, i og med at vi aldri har skiftet på verken volt eller frekvens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Brukte flatskrujern til å vippe ut batteriet :no:  det er jo mindre enn en milimeter mellom + og - pol på dei batteria, sikker på dere ikkje har kortsluttet noe der da? høres ut som meget uforsvarlig skruing dere holder på med.

Er ikke noe uforsvarlig her. Det er disken vi har problemer med. Vi (les: jeg) vet hvordan man skal behandle en pc.

 

Nå står det "Lesefeil på disk. Trykk ctrl+alt+del for å starte på ny."

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har dere testet at alle andre deler funker? da mener eg at dere har plukket ut del for del, sette det i en annen maskin/oppsett å sett om den delen funker

Jeg er ganske sikker på hva som må gjøres, men problemet er at vi ikke finner frem i BIOS. Vi har letet over alt, men finner ikke plassen hvor vi kan disable S-ATA/RAID0. Vi prøver å starte opp fra en Windows XP-disk, men maskinen vil ikke videre. Den slutter simpelthen å fungere. Jeg har vært borti det to ganger før og fått det til å funke begge gangene ved å skru av S-ATA-støtten, men nå finner vi ikke frem.

 

BIOS er forøvrig av type Phoenix - AwardBIOS v6.00PG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...