Gå til innhold

billig og enkel forsterker krets...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kretsen ser bra ut, men vi får høre med eksperten Demogorgon:) Du bør forresten vurdere et potmeter på inngangen slik at du kan regulere volumet, hvis du ikke skal ha en ren effektforsterker da.

 

Der du har satt spørsmålstegnet på den nederste kretsen skal du ha de to feedbackresistorene som du tegnet inn mellom ben 3 og 8 på den øverste kretsen!

 

Jeg holder også på med min forsterker nå, jeg bruker en litt annen chip (lm4700), men det meste er likt! Førstemann ferdig:P

Lenke til kommentar

og det skal være to 432kohm i serie?

og hvor mange watt på de være på?

(blir nokk å sette på potmeter, og da skal den siste pinnen på potmeteret til jord?)

 

btw, hvordan lager jeg kunstig jord?

på c-moy kretsen, så var det en motstand ifra + og en annen ifra - til samme leder...

skal jeg gjøre det samme her, og hva skal da motstandene være på?

Lenke til kommentar

ingen kunstig jord her nei, du skal bruke to skikkelige likeretter bruer, gjerne passive, dvs at du bruker 4 dioder og kobler sammen selv.

 

jeg bruker mur1520 dioder, men jeg hører at mur860 skla være de beste. husk også bypas kondensatorer.

 

jeg har lovet å slenge opp et komplett koblingsskjema, og nå som ejg har orcad installert, så skal jeg gjøre det og. god tid siden jeg er dålig, og slipper skole for en tid.

Lenke til kommentar
ok..

takk.. :)

 

men hva mener du med pspiece modell?

 

*edit*

nå har LM3885 settene kommet på www.chipamp.com ...

er det dual mono som gir best lyd?

der er det jo en PSU til hver forsterker..

lm3886 i allefall :p

 

dual mono er egentlig bare nyttig om du skal lage monoblokker.

det er uansett ikke likeretteren eller kapacitansen som er det svake leddet i ampen.

men med tanke på at det er 5 dollar forskjell på dual mono og stereo, ville jeg ha gått for dual mono. da kunne jeg ha tatt med et stereo kit av lm3875 også, og brukt det ene psu brettet til den. kanskje til og med 2 stereo kit, så jeg kune ha spandert på meg en 5.1 amp :green:

 

men det er bare meg da..

 

en Pspice modell er en fil man kan fore inn i et program for å simulere en del i en krets.

filen inneholder specs på den aktuelle delen.

 

tengte jeg bare skulle dele min a-ha opplevelse:

http://www.diyaudio.com/forums/showthread....&threadid=46184

 

happy DIY'ing :cool:

 

btw: stygge smilyer her på forumet.. irriterer meg..

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

hurm.. jobber fortsatt som besatt på den nye ampen..

 

det er en kopi av Carlos Philipe's amp. den eneste store forskjellen carlos gjør i forhold til databladet er at han bruker en opa 627 som buffer. det skal vistnok gi meget mye bedre lyd.

 

hvorfor finner jeg ikke logikken i, men når så mange sier det samme..

uansett gir jeg kretsen et forsøk.

 

tiden vil vise.

 

når jeg tenker etter så skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal tegne opp kretsen, det har national allerede gjort på første siden av databladet..

den kretsen er den de fleste bruker..

 

her er carlos's design btw:

cfm_3886_amp.zip

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...