Gå til innhold

billig og enkel forsterker krets...


Anbefalte innlegg

syntes det er rart at du ikke får høy lyd i dem da jeg i mine koss pro 4aa hodetelefoner får såpass høy lyd at det høres godt uten å ha dem på seg (mener å huske at de har en impedans på rundt 250 ohm så trodde at de skuille klare en liten høyttaler da men....).

 

Hvis du har koblinger er det ikke noen grunn til å bestille det kretskortet men det gjør det kanskje litt enklere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ b-cybe: joda, jeg får kjempehøy lyd i hodetelefonene, men med en 4 ohms høyttaler så ble det ikke så mye lyd.. (er derfor på jakt etter kabinett til den for å bruke den som hodetelefonforsterker..)

 

@ Demogoron: rattkjelka er fin, og den skal bli finere..

men jeg vet ikke hvor mye jeg lærer uten å ha det på papir, men de byggesettene tenkte jeg faktisk på på lage skikkelig stue forsterker, jeg kasta nylig bort masse tid på å lime sammen masse tomhylser, så det kunne ha blitt et fint forsterker kabinett...

dessuten, så har jeg allerede kjøpt den ic'n..

men hvilken av de to settene gir best lyd? (som stue forsterker...)

 

@ OogaBooga: den så ganske fin ut den der, men det står at den skal ha 2x 12VAC, det tror jeg kan bli litt vanskelig å oppdrive med batterier.. :roll:

Lenke til kommentar

Ser på hjemmesiden til Velleman at den skal drives

av en transformator uten likeretter. Altså 220 ned til

12V vekselstrøm.

 

supply voltage: 2 x 12Vac / 2A (50W transfo recommended)

dimensions: 70 x 50mm (2.8" x 2.0")

recommended transformer: 212048 or 5012

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Æsj og fysj oogabooga!

av de to første så var den eneste som faktisk kan bruket til noe vettugt den 2*15w'ernb, hadde den bare kosta ca halvparten.

 

den pre'n hadde de mest sugene tekniske spesifikasjoner jeg noensinne har lagt mine øyne på! tenk å selge noe sånt for penger! gråstein er for mye! :p

 

jeg fikk nesten brekkninger av den siste der så fort jeg så hvilken ic den bygger rundt.

den har så forferdelig dålig lyd at jeg ble rett redd når jeg brukte den som "bilbooster" på skola i fjor.

 

nei, gå da heller for et godt sett fra www.chipamp.com.

de lager da i allefall skikkelig lyd.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

av hvilken to?

 

de to byggesettene fra den hobbyelektronikk guffa?

 

spørsmålet er vel heller hvem av de to gir minst rævva lyd..

og jeg heller til å tro at det er den 2*15w'ern. den ic'n brukes en del i miniannlegg ect. fant en i slekt med den i et akai annlegg jeg masakrerte for å få taki trafo'n og likeretterne. jeg driver å lurer på om det skal bli en aldri så liten subamp, bare for morroskyld.

Lenke til kommentar

vent litt med å bestille, om et par uker eller noe sånt kommer peter daniel med et lm3886 brett med snubber tilpassa psu og rectifier board. den blir kos. jeg skal bestille et par brett selv for "the hell of it".

 

lm4780'n paralellkobla skal det så live til for at skal dø som følger av lav høyttaler impendans. selv om en høyttaler er "8ohm" betyr ikke det at den er liek lett å drive over alle frekvens ommråder. den kan gjerne svinge i impedans fra 3-50ohm. og det er ikke mye som skal til for det lm4780 kitet.

lm3875 har dessverre litt lite kraft til å drive dagens høytalere. selv lm3886 er bare akkuratt krafitg nok. (for meg annyways..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...