Gå til innhold

Amd intel og Mhz...


Anbefalte innlegg

Når det gjelder teknologi så har jo amd oppfunnet Hypertransport:

 

 

"AMD Hypertransport™ Technology

 

HyperTransport™ technology is a new high speed, high performance point-to-point link for interconnecting integrated circuits on a motherboard. It can be significantly faster than a PCI bus for an equivalent number of pins.

 

This technology is primarily targeted for the IT and Telecom industries, but any application where high speed, low latency and scalability is necessary can potentially take advantage of HyperTransport technology.

 

HyperTransport is planned to bring the computation experience to a new level."

 

 

typo...

 

[ Denne Melding var redigert av: xeon på 2002-05-06 18:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hyper-reklamen din høres ut som en dårlig C-64 reklame fra 80-tallet :smile:

 

Toerien om 0,18 mikron og AMD er jo helt tullerusk, eneste grunn til at de ikke har lansert 0,13 enda er produksjonsproblemer eller noe slikt. AMD har ikke hatt noe valg enn å presse 0,18 maksimalt, noe som vel kanskje har ført til at en del AMD eiere har blitt sittende med systemer som er varmere enn nødvendig. Og tro meg som T-bird 1400 eier, "utnyttelsen" til AMD er dyr for oss brukere mht til krav om kjøling etc. Jeg hadde faktisk spart penger på å kjøpe et P4 system dengangen(dvs da jeg bygde ny maskin), mht til at jeg har kjøpt ny CPU vifte og kabinettvifter for mellomlegget og vel så det.

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-06 19:25 ]

Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke at dere gidder å bråke så jæv*i bare på grunn av at noen mener intel er bedre og andre mener at amd er bedre...... Dere merker ikke no ytelses forskjell selvom amd cpu`ene er et par grader mer enn intel, trossalt tåler amd sine cpu`er mere enn intel sine.... skal dere klokke så er det ikke tvil.... INTEL........ ikke ute etter bråk....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:39, fUsiOn skrev:

At intel ligger 1Ghz foran AMD har IKKE EN DRITT Å SI! AMD er jo bedere på ytelse/Mhz men toppmodellen til intel er raskere enn AMDs toppmodell.


 

Joda, AMD har nok litt høyere ytelse/MHz, men 1Ghz er en betydelig forskjell.

 

Quote:


Og AMD tåler forresten høyere temperaturer enn pentium. Prosessorene er laget for å tåle den varmen de utvikler.


Jeg syns jeg kan huske at Tom's hardware testet en Athlon og P4 i q3, uten vifte, og at athlon'en var totalvrak, mens P4'en funket fint så snart den fikk kjølt seg ned.

 

Quote:


Bare uforsiktige folk klarer å ødelegge core. Jeg hadde en GW Fop32 før, og den var grisehard å få på, jeg knakk aldri core og jeg hadde ikke shim den gangen. En shim for 90Kr er jo en billig forsikring for dere hardhendte folk der ute.


 

Det skal jeg ikke si noe mot :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 20:43, Radiax skrev:

Jeg syns jeg kan huske at Tom's hardware testet en Athlon og P4 i q3, uten vifte, og at athlon'en var totalvrak, mens P4'en funket fint så snart den fikk kjølt seg ned.


AMD lager mer varme og tåler da mer men den blir et vrak hvis Kjølere blir fjærnet.. ( klikker hvis vifta blir fjærnet også men det tar lengre tid.. )

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 17:30, Kebab GUD skrev:

AMD pusher 0.18 Mikroner (eller no) mer en Intel klarte .. håper de klare det med 0.13 også... blir digg



 

Altså, syns du det er bra at AMD fortsatt baserer seg på 0.18 mikron?

Intel kunne sikkert også fortsatt med 0.18, men livet skal gå videre.

Du sier AMD "pusher" mer av 0.18 mikron enn intel gjorde. Når intel har utviklet 0.13 mikrons teknologi, så tar de selvfølgelig det i bruk.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 20:48, Kebab GUD skrev:


AMD lager mer varme og tåler da mer men den blir et vrak hvis
Kjølere
blir fjærnet.. ( klikker hvis vifta blir fjærnet også men det tar lengre tid.. )


Si meg, kjører du mange AMD prosessorer uten vifte, eller elendig vifte hver eneste dag, eller liker du simpelthen ikke intel?

Men at en AMD prosessor er varmere til vanlig er ikke bevis på at den tåler mer, og at du greier og "vri" det til fordel for AMD, er jo nesten utrolig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 20:50, Radiax skrev:

Quote:


On 2002-05-06 17:30, Kebab GUD skrev:

AMD pusher 0.18 Mikroner (eller no) mer en Intel klarte .. håper de klare det med 0.13 også... blir digg



 

Altså, syns du det er bra at AMD fortsatt baserer seg på 0.18 mikron?

Intel kunne sikkert også fortsatt med 0.18, men livet skal gå videre.

Du sier AMD "pusher" mer av 0.18 mikron enn intel gjorde. Når intel har utviklet 0.13 mikrons teknologi, så tar de selvfølgelig det i bruk.

jeg sier at AMD er flinke til å bruke det de har .. og da vil de sikkert utnytte 0.13mikron (T-Bred. Bartron) prossesorene til MaX som de har gjort med 0.18mikron .. gleder meg til Barton..

Lenke til kommentar

Jeg syns jeg kan huske at Tom's hardware testet en Athlon og P4 i q3, uten vifte, og at athlon'en var totalvrak, mens P4'en funket fint så snart den fikk kjølt seg ned.

 

 

det blir jo ganske feil da, kan da huske at ribba ALDRI kom på igjen på slutten fordi de skulle se hvor varm den ble (ca 350 grader!!!) de gjorde ikke det med p4`en........

Lenke til kommentar

altså... en P4 vil aldri brenne opp hvis du tar av kjøleren. en athlon derimot, vil brenne opp i løpet av et par sekunder.

P4 har en innebygget sensor som kjører ned hastigheten hvis cpu'n blir overopphetet.

 

Athlonen har også en sensor, men den funker ikke. :wink:

den er rett og slett for treg når den leser av tempen at prosessoren brenner opp før maskinen rekker slå seg av.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:16, xeon skrev:

Så vidt meg bekjent så vil AMD opfylle alle dine krav forholdsvis fort da de går over til 0.13 i juni/juli og de kommer med heatspreader enten på t-bred'en eller på hammer.. er ikke sikker på hvem :sad: !!


Flere som gleder seg?? :smile:


heatspreader kommer på hammer/opteron

 

[ Denne Melding var redigert av: Anubis på 2002-05-06 21:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:39, fUsiOn skrev:



AMD har høyere varmeutvikling enn intel pga 0.18 micron. Og AMD tåler forresten høyere temperaturer enn pentium. Prosessorene er laget for å tåle den varmen de utvikler.




 

tull. athlonen har en maksgrense på ca 90 grader, pentiumen skal klare 110 grader.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:28, Anubis skrev:

Quote:


On 2002-05-06 20:20, Kebab GUD skrev:

AMD skårer best på alle tester enda så ..



 

tull. sjekk ut tester på anandtech o.l

Enig med deg der.

p4 leder godt foran amd.

og palomino coren er oppbrukt. <-- kan ikke få mye mer ut av den nei

mens northwooden fortsatt har en stund igjen

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 21:32, DCP skrev:

Quote:


On 2002-05-06 21:28, Anubis skrev:

Quote:


On 2002-05-06 20:20, Kebab GUD skrev:

AMD skårer best på alle tester enda så ..



 

tull. sjekk ut tester på anandtech o.l

Enig med deg der.

p4 leder godt foran amd.

og palomino coren er oppbrukt. <-- kan ikke få mye mer ut av den nei

mens northwooden fortsatt har en stund igjen

vel palomino er gammel....og 0.18

Northwood er ny ...........og 0.13

det er en stor forskjeld.. vent på T-Bred eller Barton..

 

 

Anubis det går an å skrive en melding med allt du skal si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...