Gå til innhold

Amd intel og Mhz...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den følelsen har jeg hatt hele tiden.....

 

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

 

Intel Pentium 4 2,53 GHz 533 MHz QDR

 

forskjellene på papiret er tydelige, tester viser også dette.

Skal ikke AMD pushe teknologien mer slik intel gjør??

Lenke til kommentar

Det faktum at de kaller 1733MHz sin for 2100+, tyder vel kanskje at de ikke klarer å pushe den nåværende teknologien sin særlig lengre. Kanskje de kan rename den til 2400- bare for å illustrere at den yter mindre enn P4 2,4Ghz :smile: Faren er stor for at AMD er i ferd med å gå i sin egen felle.. nok engang.

 

Jeg ser for meg havet av; "å ikke nå igjen"- meldinger her :smile:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-05-06 17:03 ]

Lenke til kommentar

Hei.

 

Selv om jeg personlig foretrekker AMD skal ikke jeg komme her å rope ting som : **** vet du i h****e ikke at PR-ratingen til AMD er lavere enn du skulle ha vært. Du har i mine øyne rett i at Intel er kongen på haugen NÅ, men 2,53ghz har vel de færreste råd til?

 

Men bare vent! Snart kommer Hammer...

 

[ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-05-06 17:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 17:24, Os|r|s skrev:

Hei.


Selv om jeg personlig foretrekker AMD skal ikke jeg komme her å rope ting som : **** vet du i h****e ikke at PR-ratingen til AMD er lavere enn du skulle ha vært. Du har i mine øyne rett i at Intel er kongen på haugen NÅ, men 2,53ghz har vel de færreste råd til?


Men bare vent! Snart kommer Hammer...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Os|r|s på 2002-05-06 17:25 ]</font>


 

Hjelper ikke en dritt med amd's pr rating når intel ligger 1 ghz over dem...

+att amd har 0.18 micron

+ att amd har tempraturer og varmeutvikling som ikke linger grisen

+att amd har en core som er mindre holdbar enn en marie kjeks..

 

Jeg har AMD nå men jeg kommer ikke til å kjøpe AMD igjen hvis ikke ovenfornevnte punkt blir gjort noe med... enkelt og greit

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent så vil AMD opfylle alle dine krav forholdsvis fort da de går over til 0.13 i juni/juli og de kommer med heatspreader enten på t-bred'en eller på hammer.. er ikke sikker på hvem :sad: !!

 

Flere som gleder seg?? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:16, xeon skrev:

Så vidt meg bekjent så vil AMD opfylle alle dine krav forholdsvis fort da de går over til 0.13 i juni/juli og de kommer med heatspreader enten på t-bred'en eller på hammer.. er ikke sikker på hvem :sad: !!


Flere som gleder seg?? :smile:


 

Da kan det hende jeg blir litt mer positiv for Amd igjen ja...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:16, xeon skrev:

Så vidt meg bekjent så vil AMD opfylle alle dine krav forholdsvis fort da de går over til 0.13 i juni/juli og de kommer med heatspreader enten på t-bred'en eller på hammer.. er ikke sikker på hvem :sad: !!


Flere som gleder seg?? :smile:


Gleder meg mest til Barton

Quote:


On 2002-05-06 18:15, A|exander skrev:

Intel CPU`ene er jo mye kjøligere enn AMD`s så for overklokkingsentusiaster (puhh) er det vel bedre med intel CPU selv om den er dyrere....


Det er fordi AMD får mer ut av prossesorene sine de er så varme (+0.18)

Men vent et halvt år du ..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-06 18:11, DeejPhant skrev:


Hjelper ikke en dritt med amd's pr rating når intel ligger 1 ghz over dem...

+att amd har 0.18 micron

+ att amd har tempraturer og varmeutvikling som ikke linger grisen

+att amd har en core som er mindre holdbar enn en marie kjeks..



 

At intel ligger 1Ghz foran AMD har IKKE EN DRITT Å SI! AMD er jo bedere på ytelse/Mhz men toppmodellen til intel er raskere enn AMDs toppmodell.

 

AMD har høyere varmeutvikling enn intel pga 0.18 micron. Og AMD tåler forresten høyere temperaturer enn pentium. Prosessorene er laget for å tåle den varmen de utvikler.

 

Bare uforsiktige folk klarer å ødelegge core. Jeg hadde en GW Fop32 før, og den var grisehard å få på, jeg knakk aldri core og jeg hadde ikke shim den gangen. En shim for 90Kr er jo en billig forsikring for dere hardhendte folk der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...