Gå til innhold

Spørsmål angående Hertz

xmd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har akkurat sotte opp fra 60 til 85 hertz. synes det er ubehagelig. merker at jeg får vondt i hodet nå osv. så til spørsmålet. er det bra ,med høyest mulig hertz? med tanke på øynenes belastning

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, hertz er egentlig hvor mange ganger bildet oppdaterer seg hvert sekund :)

Så ja, det er best med mest mulig. Får fortere vondt i hodet ved lavere frekvens (hertz). :thumbdown:

Endret av M@R7!N
Skrevet

Høyere Hz er som regel bedre. På noen gamle og/eller dårlige skjermer kan bildet begynne å bølge eller vibrere på andre måter hvis man setter for høy frekvens.

Skrevet

hvis ikke skjermen har fult støtte for veldig høy hertz så kan jo bildet begynne å flimmre ganske mye, som forårsaker ting som vondt i hodet og øynene

Skrevet

Da støtter sikkert ikke skjermen din 85 Hz (helt:)). Prøv 70-75. 60 er etter min oppfatning for lite, det flimrer tydelig og en får vondt i hodet. 70-75 synes jeg er nok til at bildet oppleves som stabilt.

Dette gjelder riktignok ikke CRT-skjermer.

Skrevet

har en CRT skjerm ja. bildet er helt fint det. flimrer ikke eller noen ting. er sikkert bare litt uvandt for meg sinde jeg har kjørt på 60 hertz i 3 år nå

Skrevet (endret)
Høyere Hz er som regel bedre. På noen gamle og/eller dårlige skjermer kan bildet begynne å bølge eller vibrere på andre måter hvis man setter for høy frekvens.

Hvis man merker av for "skjul modi som skjermen ikke kan vise" og så setter på den høyeste frekvensen du ser, skal det da gå fint?

editleif

Endret av surbz00r
Skrevet (endret)

kan selv ikke se på skjermer med 60hz..må minimum være 72/75herz. Bruker vanligvis 100hz

Endret av kosh
Skrevet (endret)

jeg lurer på noe med hertz jeg å.

har kjøpt meg 3d briller, får dem om 1-2 dager. de bruker "imax prinsippet" med at de viser annenhvert bilde til annenhvert øye. ja, dere skjønner, ikkesant?

menne, da får jo bare et øye halvparten av hertzen, på min skjerm blir det 35 på hvert øye. vil dette oppfattes som om jeg bare ser 35 hertz, eller vil det oppfattes som 70 hertz.

EDIT: en million med skrivefeil...ikke allverdens tastedyr her på jesshim VGS nei...

Endret av Dimensionx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...