Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlastningen fryser seg - gang etter gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere denne uken opplevd at nedlastningen har fryst seg, og det samme opplever jeg nå. Prøvde f.eks. å laste ned demoen av Colin McRae 2005. Når rundt 50 mb er lastet ned fryser nedlastningshastigheten seg og det står at det er f.eks 49 minutter igjen i nedlastning, og slik blir det stående.

Noen anelse om hva dette skyldes? Har trådløst nettverk med 3Com, men alt ser ut til å være i orden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har trådløst nettverk med 3com jeg også. Lastet ned demoen av Colin McRae 2005 i dag (fra itavisen). Frøs seg en gang, men vet ikke hvorfor. Kan skyldes overbelastning på serveren. Hvis du bruker Opera kan du bare trykke på fortsett-knappen og nedlastningen starter der den slapp.

Skrevet

Ja, jeg får vel ta i bruk Opera igjen. Har ny maskin og har ikke riktig fått tilpasset alt ennå. Takker for påminnelsen, som er et godt tips i forhold til nedlastning.

Skrevet

bruker du windows til å holde styr på trådløse nettverket er det nok der det ligger. er en kjent "feil" i windows at den bryter linja på den trådløse nettet (noe med at den søker etter broadcasta sids eller noe sånt..husker ikke) så en overføring vil bli brutt n(gjorde det hos meg) men den er borte så lite at du ikke merker det i explorer... men dog så kommer det jo opp. network unavailable når jeg tenker meg om. så du vil jo se at det er det som er problemet...

men om dette ikke er problemet så er det uansett anbefalt å bruke programmet som følger med kortet til å styre trådløse nettet

tipset er uansett å prøver med kabel. jeg hadde masse problemer med at dc f.eks disconnecta alle hubene.. prøvde å bruke kabel og fant ut at det var det trådløse nettet det var noe feil med.

Skrevet
bruker du windows til å holde styr på trådløse nettverket er det nok der det ligger. er en kjent "feil" i windows at den bryter linja på den trådløse nettet (noe med at den søker etter broadcasta sids eller noe sånt..husker ikke) så en overføring vil bli brutt n(gjorde det hos meg) men den er borte så lite at du ikke merker det i explorer... men dog så kommer det jo opp. network unavailable når jeg tenker meg om. så du vil jo se at det er det som er problemet...

men om dette ikke er problemet så er det uansett anbefalt å bruke programmet som følger med kortet til å styre trådløse nettet

tipset er uansett å prøver med kabel. jeg hadde masse problemer med at dc f.eks disconnecta alle hubene.. prøvde å bruke kabel og fant ut at det var det trådløse nettet det var noe feil med.

yepp, var akkurat innom loggen. Og kan bekrefte det du skriver her.

Hvordan kan jeg ungå å bruke windows til å holde styr på trådløst nettverk? Noen gode råd?

Skrevet

Kontrol panel, adminstrative verktøy, services og sette "wireless zero configuration" på disabled...

men må da legge inn programvaren som forhåpentligvis fulgte med kortet ditt slik at den kan styre hele saken

Skrevet
Kontrol panel, adminstrative verktøy, services og sette "wireless zero configuration" på disabled...

men må da legge inn programvaren som forhåpentligvis fulgte med kortet ditt slik at den kan styre hele saken

Jeg mener jeg fjernet denne servicen og fremdeles kan styre tilkoblingen dersom jeg høyreklikker på tilkoblingen og velger konfigurer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...