Gå til innhold

Dei beste Tegnefilmene?


robB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden trådtittelen ikke inkluderer animasjonsfilmer, tar jeg kun tegnefilmer.

 

Jeg vil også plassere "The emperor's new groove" på toppen av tegnefilm lista. Humoren er ganske enkelt GENIAL, og man bør virkelig beherske engelsk såpass at man slipper den norske fortolkningen, selv om den sikkert er bra. Jeg har aldri likt norske skuespiller stemmer.

 

Lilo & Stich er helt herlig. Alle som ikke har sett den bør virkelig gjøre det. Masse herlig Elvis Presley musikk og utrolig god humor hele veien samt selvfølgelig den samme gamle smørja om familieverdier og alt det der. Morsomt likevel.

 

Atlantis er også nydelig, oppfølgeren er overhodet ikke like bra, hvilket ikke kom som en overraskelse på meg. Salgstallene var jo sikret. Slik er filmindustrien (kynisk).

 

Walt Disneys legendariske samlinger av klassiske tegnefilmer i bl.a. "Silly Symphonies" og "The chronological Donald". Disse er et abslutt must. Skal ha resten av serien og, men fy fader så mye tegnefilm det er på en av disse DVDene.

Lenke til kommentar
Jeg vil også plassere "The emperor's new groove" på toppen av tegnefilm lista. Humoren er ganske enkelt GENIAL, og man bør virkelig beherske engelsk såpass at man slipper den norske fortolkningen, selv om den sikkert er bra. Jeg har aldri likt norske skuespiller stemmer.

Den norske versjonen skal etter sigende være temmelig bra gjennomført. Det samme gjelder den norske versjonen av Ice Age. Dagfinn Lyngbø er simpelthen helt avsindig bra som Sid.

Lenke til kommentar

Jeg HATER alle Disney filmer (Lion King er den beste, men er ikke god den heller). Ice Age og Chicken Run suger dem og. Antz er ikke så verst.

 

Så heldigvis fins det et selskap som heter Pixar.

 

Finding Nemo og Toy Story 2 er de beste (og de er sinnsykt kule).

A Bug's Life og Toy Story er og ganske gode, men Monsters Inc. likte jeg ikke.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Ice Age er bra, god humor. Chicken Run er svært bra. Det er IKKE en data-animasjonsfilm, men dukkefilm. Den er ikke laget av en rekke geeks som sitter og plotter punkter på skjermen.. og den er laget av svært dyktige folk med visjoner. Det er respektløst å snakke slik om den, særlig med tanke på det gjennomgående temaet i filmen, som ihvertfall gav meg gåsehud.

 

Siden jeg har alle filmene jeg har nevnt, baserer jeg meg litt på det, men er likevel ganske nøytral.

 

Finding Nemo - oppskrytt? JA. Den var langt på nær så spektakulær som jeg trodde etter all hypen. Nydelig animasjon og farger? JA. Det skal den ha. Fin familie film, men ikke noe jeg plukker frem særlig ofte for å se, for å si det slik.

 

Titan A.E. - veldig bra, men jeg hater musikken, den dølle liksom-kule gruppa som skriker i vei gjennom nesten alle scenene som i tur blir pakket inn i liksom-nittitalls-kul-rock. Vet ikke hvorfor, men jeg kan overhodet ikke fordra gruppa, og synes ikke musikken passer filmen i det hele tatt. De skulle da heller prøvd noe ala Heavy Metal 2000 (!), som jeg forresten så igjen her om dagen. Fremdeles god.

 

Løvenes Konge er helt grei, den. Man ser den gjerne toppen 2 ganger, dog. Men helt grei. Problemet er spinoff produktene særlig Walt Disney er kriminelt dyktige på å spamme på barn og unge med slike filmer.

 

Monsters Inc. - grei underholdning - men igjen synes jeg den er en del hypet.

 

Final Fantasy - elsket den de første 3-4 gangene, fordi ingen annen animasjonsfilm har vært så troverdig. Jeg har også alltid betraktet den som et svært dyrt eksperiment i å erstatte spillefilm med animasjon. Man blir fort lei den, dog.

 

Dinosaur - også grei underholdning.

 

 

BOTTOM line: Tegnefilmer holder seg freshe lengre enn animasjonsfilmer. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men sånn føles det. Tegnefilmer kan en se om og om igjen, mens animasjonsfilmer på en måte blir dølle etter den første titten og alle "ååh" og "aah" ene over den fantastiske grafikken Pixar (som regel) har klart å trylle frem denne gangen.

 

BTW... Pixar er IKKE de samme folka som Walt Disney! IKKE skjær de over samme kam. Dessuten har Pixar trukket seg fra samarbeidet med Walt Disney, fordi de fant ut at de kan drive like greit på egen hånd. Ihvertfall er det hva jeg har lest.

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...