Gå til innhold

Ny PC, men hvorfor ikke Dell


Anbefalte innlegg

Til endrebjorsvik89

 

Nei det er XPS, jeg snakker om 8400.

 

 

OS på Dell sin måte, det kan være mulig, godt argument. Rammen kan være av dårlig kvalitet, mulig, du kan velge ram enten DDR400 eller DDR 533. Men Dell selger jo tross alt noen PCer i løpet av året. Med crappy hva mener du?

 

Velger jeg AMD før Intel vil jeg merke noen forskjell med det blotte øye med en konfigurasjon lik 13000,-?. Vil jeg få en mye bedre PC.

 

Til cremaster

Hvilken Dell maskin snakker du om?, og hva legger du i for lite fleksibel?, og kanskje du kan si om det var noe spesielt med OS.

 

Link tiltrustedreviews kabinettet, det er vel stort sett likt med 8400.

Endret av igloo_me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med en Dell PC vil nok OS'et være installert på Dell sin måte (litt forskjellig reklame og sikkert litt begrensede oppgraderingsmuligheter), og OS'et vil heller ikke være tweaket på samme måte som du kan gjøre på et OEM OS. Du kan også regne med å få skikkelig crappy RAM (spesielt når det er DDR2). Du kan også risikere at Dell kjører RAM'en på DDR400 (istedet for DDR533), noe som vil bli et stort ytelsetap pga skyhøye timings på DDR2, i925X brikkesettet yter heller ikke bedre enn et ganske vanlig nForce3 250Gb brikkesett til Athlon64.

 

Er det denne maskinen du tenker på (linken er til en test)??

vil nok??? så du har sett mange Dell'er i din tid...

 

Er nok ikke noe begrensninger på OS'et nei. Og OSet på webshop PCer er ikke mere tweaket enn Dells ved leveranse.

Og rart nok, så funke alle di Tweak programmene jeg har testet helt fint på Dell.

 

 

Skjønne faen mæ ikke på folk som sitter å reimje sæ over kor dårlig Dell PCer er siden dem ikke har sett Dell annet enn på bilder.

 

Dell blir ikke blandt verdens største PC leverandører ved å levere dritt.

 

Såklart skal du ha en helt skreddersydd PC med akkurat DET skjermkortet og DET hovedkortet osv så kjøper du Deler og bygger den sammens selv.

Men er du ute etter en stødig standard PC som funker så er Dell ett helt greit kjøp.

 

Og angående service som en hadde klaget på så opplever jeg det stikk motsatte.

Hadde feil på en CD spiller og ringte Dell, forklarte problemet og dagen etter sto det en tekniker på døra. Og jeg bor ikke i en stor by, men ute på landsbygda.

Lenke til kommentar
mmmmmm......

 

1: Du trenger ikke sette sammen PC`en selv, du velger bare hvilke komponenter du ønsker, betaler noen hundre lapper og VIPS så har Webshopen satt sammen PC`en for deg! :tease:

 

Det er en grunn til at alle på forumet sier at selvbygg er bedre enn ferdig PC`er fra Dell, Compaq, Siemens o.s.v.......vi sier ikke dette for moroskyld!

Ikke dra ALLE med, siden ALLE ikke er enig.

 

Gå på Dell, sett sammen PCn der, slik disse webshopene har kopiert fra Dell og få en PC som er likså god.

 

Selvbygg av en PC er ikke å gå på en webshop og få dem til å sette sammens en PC for deg.

Lenke til kommentar
Vi har bortimot 150 Dell PC'r på jobben og drifts-avdelingen er meget godt fornøyd med Dell. Jeg foretrekker å bygge mine egne PC'r, men jeg har også en Dell 500m bærbar som jeg er veldig godt fornøyd med. Har også eid en stasjonær Dell som fungerte veldig bra.

 

I mine øyne er servicen den største ulempen med Dell. Det tok veldig lang tid å få en ny bærbar etter at skjermen på den gamle tok kvelden. Ikke fordi Dell var kranglete, det bare tok en evighet å få ny maskin tilsendt fra Irland(?).

 

Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd med en Dell PC dersom du ikke vil sette sammen din egen.

Tror nok ikke det var tiden fra Irland som var problemet, men som flere leverandører av bærbare har hatt, mangel av LCD skjermer.

Lenke til kommentar

Hvorfor påstår du at vi aldri har brukt en Dell-maskin?

 

Vil ikke si at Dell fant opp det å sette sammen en PC.

Webshopene er ingen "copycater" der.

 

EDIT: JVO: Trippelpost? Hvis du ser i høyre hjørne er det en knapp det står EDIT på, bruk den.

 

EDIT: Når noen påstår at Windows ikke er som det skal tenker de vel bla. på at det ofte ligger Dell-programmer inne som ingen har nytte av som de av en eller annen grunn har lagt der. Slike som "Dell 3D-Audio", Dell graphic Akslerator"...

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Og ellers så har JVO det bare bra?? :blink:

QUOTE (Maverick2002 @ 27/08/2004 : 21:24)

mmmmmm......

 

1: Du trenger ikke sette sammen PC`en selv, du velger bare hvilke komponenter du ønsker, betaler noen hundre lapper og VIPS så har Webshopen satt sammen PC`en for deg! 

 

Det er en grunn til at alle på forumet sier at selvbygg er bedre enn ferdig PC`er fra Dell, Compaq, Siemens o.s.v.......vi sier ikke dette for moroskyld!

 

 

 

Ikke dra ALLE med, siden ALLE ikke er enig.

 

Dette var noe jeg skreiv før du rota deg borti denne posten, og da var ALLE enig! :tease:

 

Og JA, jeg har hadd Dell, og JA jeg var misfornøy! Noe flertallet her er! :w00t:

 

Du virker jo helt nevrotisk!

Lenke til kommentar

Til Maverick2002

 

Både og, det vil si at valg av prosessor vil være hipp som happ, men siden jeg har videokamera så vil da valget være Intel. Men vil jeg merke stor forskjell på AMD eller Intel når jeg velger såpass bra grafikkort vedrørende spill, klarer jeg å oppfatte forskjellene? For å tydeliggjøre, jeg klarer ikke å registrere forskjell på om en motorsykkel akselrerer fra 0-100 km/t på 2,4s eller 2,5s, men derimot vil jeg tydelig se forskjell på en motorsykkel og moped som kappkjører.

 

Til JVO

Bra oppklaring vedr OS.

Lenke til kommentar
Dette var noe jeg skreiv før du rota deg borti denne posten, og da var ALLE enig! :tease:

 

Og JA, jeg har hadd Dell, og JA jeg var misfornøy! Noe flertallet her er! :w00t:

 

Du virker jo helt nevrotisk!

*Flire* typisk når folk går tom for argumenter så angriper di debetanten.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om FPS i spill som største forskjell. Spiller ikke FPS-spill, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Og ting som antall sekunder den bruker i oppstarten etc.

 

Men, Etterhvert som maskinen blir mer fylt opp av programmer og adnre filer, så er det en kjent sak at det ikke går så fort som en "ren" Windows. Da vil du begynne å merke de ekstra Mhz.

Lenke til kommentar
*Flire* typisk når folk går tom for argumenter så angriper di debetanten.

Idet jeg leste dette, var jeg overbevist om at du måtte være rundt 14 år, så jeg sjekket profilen din....

Jeg må jo innrømme at du oppfører deg sinnsykt barnslig og latterlig til å være 44 år! :nei:

 

Til igloo_me:

 

I.o.m at AMD har 64 bit teknologien, kjører de spill på en mye bedre måte enn Intel. Dette vil være merkbart.

Grunnen til at Intel er overlegen når det gjelder f.eks videoredigering o.l er at Intel`s CPU`er kjører på mye høyere klokkefrekvenser enn AMD, pluss at de har HyperThreading som visstnåk hjelper en del!

Lenke til kommentar
Hvorfor påstår du at vi aldri har brukt en Dell-maskin?

 

Vil ikke si at Dell fant opp det å sette sammen en PC.

Webshopene er ingen "copycater" der.

 

Enig! :thumbup:

Sikker på at der er flere som har hadd Dell her, og ikke bare du JVO!

Og at webshoppene driver copycat er noe av det morsomste jeg har hørt i dag! :!:

Jeg påstår ikke at ALLE ikke har brukt en Dell

Men brorparten av di som skriver ala "Dell PC vil nok OS'et" har nok ikke sett en Dell.

 

Og angående copycat av webshop så er det vel ett norsk firma som påstår di har patent på greia?

Nei Webshopen til feks Komplett er langt ifra lik Dells.

Noen var nok først med å komme med sammensetning av PCer på webshop og andre så nytten og "kopierte" ideen, ikke måten.

 

Og forøvrig så har jeg 3 PC'er, 2 selvbygde og en Dell, hjemmepcordning e kjekt.

 

Det jeg prøver å komme fram til er ikke å være nevrotisk :D men at man må se hva man skal bruke PCn til og så kjøpe etter det.

Skal man ha en spesiell PC så bygger man selv, eventuell legge inn linux

MEN skal man ha en stadard PC som bare funke til vanlig "kontor" bruk og litt spill så er Dell likså bra som alt annet.

Lenke til kommentar
Idet jeg leste dette, var jeg overbevist om at du måtte være rundt 14 år, så jeg sjekket profilen din....

Jeg må jo innrømme at du oppfører deg sinnsykt barnslig og latterlig til å være 44 år! :nei:

Enda en gang: *Flire* typisk når folk går tom for argumenter så angriper di debetanten.

Lenke til kommentar

Til MonkyBOY

 

Med intelprosessor vil de ligge ca 2500,- over Dell og med AMD ca 2000,- dyrere med det tilbudet jeg har fra Dell. I en link over i ett tidligere innlegg som jeg har redigert var det en test på en Dell 8300 maskin, den fikk brukbar kritikk. Så jeg er ikke helt overbevist om at det er verdt pengene enda.

Lenke til kommentar
mener å huske at prix pc`en hadde AMD prosessor, noe jeg ikke tror du vil ha... :nei:

Hva er galt med AMD? Har du noe imot dem fordi du har Intel og er fan av det? :no:

 

 

Hvis du bygger PC selv så vet du hva du får, kjøper du høykvalitets RAM 1024MB og en SATA harddisk på 200GB fra seagate så får du det med garanti på hver enkelte del. Ryker noe i en Dell så er det veldig mye om og men for å få ordnet det. Somoftest må hele maskineriet returneres og stå i lang reprasjons kø.

 

En Dell PC har kjipe BIOS'er operativsystemer og drivere, det er alltid noe som er svakt som f.eks lite RAM, liten harddisk, prosessorkjøler som såvidt klarer å kjøle. jeg har aldri sett noen normale folk med greie på data som har kjøpt seg ferdig PC for å bruke til underholdnings PC til spilling, film, internett og musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...