Gå til innhold

Ingen fare med ag3'ene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt akkurat og så på TV2s "Tabloid" nå, der blant andre Tor Erling Staff var gjest. Denne psykopaten klarte faktisk å presse tur seg at politiet nå hadde startet en krig mot organisert kriminalitet, at dette tyveriet var en konsekvens av denne krigen, og at samfunnet bare har godt av mer organisert kriminalitet. Om ikke advokatforbundet griper inn etter disse uttalelsene og fratar galningen lisensen vil jeg bli meget forundret om ikke sjokkert. Tvangsinnlegges burde han også, da han tydeligvis lever i sin egen oppkonstruerte virkelighet og lever etter sine egne regler. Og denne mannen har representert flere av Norges mest brutale kriminelle i retten...

Lenke til kommentar

Er målet å skyte for å drepe er AG3 rimelig effektivt. Den lager sveitserost av en politibil. Mer brutale kriminelle på gang...? Vi så vel eksempel på bruk av RPG, altså et våpen konstruert for bruk mot stridsvogner, i oppgjør mellom Hells Angels og Banditos i sin tid. Det kan vel også finnes ekstreme, politiske grupperinger som er interessert i AG3.

Lenke til kommentar
Satt akkurat og så på TV2s "Tabloid" nå, der blant andre Tor Erling Staff var gjest. Denne psykopaten klarte faktisk å presse tur seg at politiet nå hadde startet en krig mot organisert kriminalitet, at dette tyveriet var en konsekvens av denne krigen, og at samfunnet bare har godt av mer organisert kriminalitet. Om ikke advokatforbundet griper inn etter disse uttalelsene og fratar galningen lisensen vil jeg bli meget forundret om ikke sjokkert. Tvangsinnlegges burde han også, da han tydeligvis lever i sin egen oppkonstruerte virkelighet og lever etter sine egne regler. Og denne mannen har representert flere av Norges mest brutale kriminelle i retten...

Og du mener du vet bedre enn Staff, som vel har _litt_ bedre grunnlag for å uttale seg enn deg?

Lenke til kommentar
De skulle skrotes i hundretusenvis snart uansett. Økonomisk var de verdiløse.

 

Syke, syke mann :p Hva gjør vel det hvis de istedenfor havner i hendene på utilregnelige kriminelle? Tenk om nettopp disse våpnene blir brukt til ran, drap, hevneaksjoner mot politiet osv? Skremmende å tenke over. Glad jeg ikke bor på det mest kriminelle stedet i landet ;):thumbup:

Lenke til kommentar
De skulle skrotes i hundretusenvis snart uansett. Økonomisk var de verdiløse.

 

Syke, syke mann :p Hva gjør vel det hvis de istedenfor havner i hendene på utilregnelige kriminelle? Tenk om nettopp disse våpnene blir brukt til ran, drap, hevneaksjoner mot politiet osv? Skremmende å tenke over. Glad jeg ikke bor på det mest kriminelle stedet i landet ;):thumbup:

For å si det slik, disse organisasjonene får tak i skytevåpen uansett.

 

DOG, tyveri er ett overtråkk mot eiendomsretten, og er derfor ingen god ting.

Lenke til kommentar
De skulle skrotes i hundretusenvis snart uansett. Økonomisk var de verdiløse.

Verste tullet jeg har lest. Selvsagt har de en verdi. Årsaken til at militæret skal skrote dem er at de skal få inn mye mer presise våpen (optiske sikter m.m), våpen som er lettere, mindre, muligheter for forskjellig type ammo, og ikke minst billigere ammo. Hvis ny ammo koster en krone mindre per patron blir det fort mye penger å spare.

 

 

AG3 er en mean, lean killingmachine. Flest mulig, kraftig skudd i minuttet basert på 60-talls tankegang om å nærmeste oversprøyte finden med slagkraft. Utdatert i forhold til dagens kamparena.

Lenke til kommentar
Verste tullet jeg har lest. Selvsagt har de en verdi. Årsaken til at militæret skal skrote dem er at de skal få inn mye mer presise våpen (optiske sikter m.m), våpen som er lettere, mindre, muligheter for forskjellig type ammo, og ikke minst billigere ammo. Hvis ny ammo koster en krone mindre per patron blir det fort mye penger å spare.

Øh, tviler på at G36 eller Diemaco C8 er så veldig mye mer presis. Angående ammokostnad, så kan nok forsvaret holde på i årevis uten å kjøpe inn mere ammo, det er nok ikke lite ammo som ligger rundt omkring kjøpt inn under den tiden hvor man ventet på at russerne skulle komme.

Lenke til kommentar
De skulle skrotes i hundretusenvis snart uansett. Økonomisk var de verdiløse.

Verste tullet jeg har lest. Selvsagt har de en verdi. Årsaken til at militæret skal skrote dem er at de skal få inn mye mer presise våpen (optiske sikter m.m), våpen som er lettere, mindre, muligheter for forskjellig type ammo, og ikke minst billigere ammo. Hvis ny ammo koster en krone mindre per patron blir det fort mye penger å spare.

 

 

AG3 er en mean, lean killingmachine. Flest mulig, kraftig skudd i minuttet basert på 60-talls tankegang om å nærmeste oversprøyte finden med slagkraft. Utdatert i forhold til dagens kamparena.

- Årsaken til at militæret skal bytte er fordi resten av NATO bruker mindre kaliber, AG3 bruker 7.62mm og det anses nå for å være "overkill" i dag.

 

- AG3 har aldri vært et upresist våpen. Når AG3 skiftes ut i disse dager blir det ikke

blir det ikke et mer presist våpen. "Enkelt" å treffe blinken fra 200m.

 

- AG3 og "60-talls tankegang" som du skriver var aldri tenkt for å oversprøyte fienden med skudd, dette lærer man i militæret. Når bruker man helauto med AG3? -Aldri.

 

- Grunnen til at alle vil ha mindre kaliber nå er nettopp fordi USA mente etter Korea-krigen at flere små kuler = bedre enn få kraftige. Og slik er det den dag i dag. Det er på "dagens kamparena" at man har mange kuler, ikke før.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at kriminelle ikke skulle ha hatt våpen i det hele tatt, men akkurat AG3 burde ingen utenom militæret ha. Skulle f.eks politiet bevæpne seg med slike våpen, risikerer jeg også å bli skutt - etter at kulen har gått gjennom bankraneren og så en bildør...

 

Det er et betydelig skille mellom våpen generelt, som f.eks hagle eller pistol, og militære våpen, som f.eks AG3 og M16. Begynner de kriminelle å bevæpne seg med AG3 og politet svarer, må vi regne med en betydelig økning i antall skadete forbipaserende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...