Gå til innhold

Lage en mod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noe særlig mer å fortelle? Jeg mener at den som programerer, den modder. En god "modelerer", "modelerer" i sitt eget programerte modell-program. Du er ikke god hvis du sitter å setter sammen diverse greier i et program som andre har laget.

HAHA! Dette må være det latterligste jeg noen gang har hørt, i hvilken verden befinner du deg egentlig?

 

Tror du at de som programmerer har lagd språket eller? QuakeC, C++ eller hva de nå benytter seg av? Ikke akkurat. De bruker et verktøy i like stor grad som en modellerer eller level designer.

Lenke til kommentar
Er det noe særlig mer å fortelle? Jeg mener at den som programerer, den modder. En god "modelerer", "modelerer" i sitt eget programerte modell-program. Du er ikke god hvis du sitter å setter sammen diverse greier i et program som andre har laget.

Så vis jeg skal lage en mod så må jeg først programere mitt eget 3d program for så å lage modellene?

 

:!:

Endret av Dj Frost
Lenke til kommentar

La oss finne opp hjulet på nytt hver eneste gang.

 

Jonas, når du skal programmere, lag et nytt programmeringsspråk, helst noe som er bedre enn C++.

 

EDIT: Mens du er i gang så kan du jo komme ned fra den høye hesten du tydeligvis sitter på, siden det virker som du synes det er vanskeligere å programmere enn å lage modeller og animasjon, du synes ihvertfall den ene fortjener mer kreditt enn den andre, av en eller annen forskrudd grunn som du ikke vet helt selv engang.

Endret av odex
Lenke til kommentar
HAHA! Dette må være det latterligste jeg noen gang har hørt, i hvilken verden befinner du deg egentlig?

 

Tror du at de som programmerer har lagd språket eller? QuakeC, C++ eller hva de nå benytter seg av? Ikke akkurat. De bruker et verktøy i like stor grad som en modellerer eller level designer.

Jeg befinner meg i programmerings-verdenen, og synes vi bruker mindre "verktøy" enn dere i modell-verdenen.

 

Edit:

Så vis jeg skal lage en mod så må jeg først programere mitt eget 3d program for så å lage modellene?

Hvis du vil være god ja.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Du får synse videre i din egen lille verden da, der hvor synsing ikke baserer seg på virkelighetens fakta.

 

Ok, så for å være en god modellerer, så må man være en god programmerer? Er det det du prøver å si? For du skal være en helvetes god programmerer hvis du skal lage et modelleringsprogram som er like bra eller bedre enn Maya/3DS Max/Softimage/Blender, osv.

Lenke til kommentar

Ikke engang i et spill firma lager modelørene egne 3d programer! Man kan ikke sitte å mestre programering å modelering. Det er faktisk en ganske vanskelig oppgave å lage fine modeler å animasjoner. Å det tar mer en nokk tid å lage modellene om man ikke må lage 3d programmet først også. 3D studio max blir da heller ikke laget av 1 person.

 

Forstår jo hva du sitter å tenker på, men dette handlet om å lage en mod. Å det fungerer da ikke sånt. Greit vi har et finere arbeidsmiljø en dere programerere, men gjør d liksom at vi ikke kan starte et mod team? Kan man ikke lage en mod vis man ikke kan programere?

Lenke til kommentar

kan ikke fatte hvorfor det ikke går ann og føre en diskusjon uten at alder blir nevnt? Ser liksom ikke på homlgang:

Jens Stoltenberg: Faen a Hagen, vi kan ikke senke avgiftene mer nå!

C. I. Hagen: Næmen for svarte da, når du blir litt eldre enn 30 og tørr bak øra så fatter du kansje hva jeg vil frem til

Publikum: :!: :!: :!: :!:

eller liknende.

(litt mye smiley's men måtte få frem et poeng)

 

 

 

 

til off topic saken.

En god modelerer modelerer IKKE, i sitt egenlagde modellerings program, det ville bety at det fantes mangen millioner forskjellige 3D programmer der ute (ja det finnes utrolig mangen med utmerket potensial og ferdigheter innen 3D som ikke kan programere), hvilket det ikke er.

Det at en i programerings verdenen bruker mindre verktøyer enn i 3D modelering er ikke nødvendigvis sant, man kan komme et godt stykke/langt med kun et 3D program

I industrien, tenker da mest spill, så er det tilnermet ingen (hvis noen i det hele tatt) som lager noen 3D programmer eller tilleggs programmer selv, de lisensierer det fra andre dersom det trengs. (Noen lager riktig nok grafikkmotorer/fysikkmotorer men det er ikke modelerings program)

Det de som regel lager er exportere/importere osv til 3D programmene.

Endret av Eurofighter
Lenke til kommentar

Oh man ...

Gir opp snart!! Vi koder ikke mye mindre enn normalt, og har du i det hele tatt lagd modeller? Animert? Lag textures? I det hele tatt gjort anna enn å kode?

Er helt latterlig, du bruker "notepad" til å kode du også? Akkurat som å bruke 3Ds max til å lage 3D models kansi?

På begge må du kunne det å gjøre det selv med programmet. Går ikke bare an å ha programmet og VOILA, du kan modellere. Tro meg!!

 

Ikke vær så sykt latterlig, innrøm at du tar feil, og slutt å tull.

Iomed at du ikke har erfaring i det hele tatt vil det være enda teitere å ikke bare høre på de med mer erfaring!!

Lenke til kommentar

Jonas, nå har du vel holdt på Off Topic lenge nok, og alt folk bryr seg om hva han sier når han diskuterer som en vanlig fjortiss er ikke så mye bedre. Prøv heller å hjelp trådstarter i stedet for å henge dere opp i en 14år gammel gutts mening om hva som er viktigs når han selv ikke har vært i noe moddeteam før...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...