Gå til innhold

G556/A1557 på dig.impuls ?


ImmerFx

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte først å kjøpe student-pcn Toshiba Tecra A2, men har nå bestemt meg for ikke å kjøpe den.

I stedet skal jeg ha enten ECS Elitegroup G556E eller Aopen 1557.

Kan noen gi meg noen tips? Har lest mye her, men jeg tenker at nå er det nok mange flere som faktisk har disse pcene, og da kan dere kanskje komme med erfaringer og anbefalinger.

Er det noe forskjell i kvaliteten? Er det mer feil og problemer med èn av de?

 

På Digital Impuls koster de to pcene det samme med like spesifikasjoner

Tror jeg kommer til å gå for dvdbrenner,pm1.6ghz,512ram,80gb hd.

Da koster begge pcene 13 995,-

 

 

Jeg trenger virkelig litt hjelp for å bestemme meg nå.. :p

 

 

Lurer også på om noen har noen erfaringer med Digital Impuls i Trondheim?

Endret av ImmerFx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital Impuls Trondheim:

Fikk litt pes i starten her på forumet da det var et par som var litt uheldige, samt en generell slapp "attitude" på selve butikken mente mange. Dette synes jeg selv har bedret seg betraktelig, og det ser ut som kundeservice-en er veldig på vei tilbake for å si det sånn.

 

ECS G556E eller 1557. Jeg kjøpte en ECSG556E til en kamerat og har stort sett bare positivt å si om denne pc-en. En ting å bemerke er at vifta når den først setter i gang (type ved hard belastning) har en tendens til å gå veldig lenge. Ellers synes jeg tastaturet var litt mjukt.

 

Derimot selger Digital Impuls også en variant som heter Compal 56. Denne er hakket bedre vil jeg si. Gå i butikken så får du se alle tre ved siden av hverandre. Da vil du se at compal-maskinen virker generelt sett mer solid og skikkelig ordnet. Prisen er ca 500-600 kr mer for samme konfigurasjon med denne barebook-en istedet. Innbiller meg at det er verdt det.

 

Jeg er selv på vei til å kjøpe meg en bærbar i disse tider (skal bare få solgt unna den stasjonære først), og jeg er ikke i tvil om at jeg kommer til å velge å kjøpe en Compal 56. Enten via Digital Impuls (mest sannsynlig siden det er en lokal forhandler og greit å forholde seg fraktmessig ved feil), eller whitebox.no

 

Lykke til med kjøpet!

Endret av olaeirik
Lenke til kommentar

Det har vært en del tull med den tidligere ECS-modellen G551.

 

Denne hadde følgende:

 

- Elendig tastatur (mener nå ihvertfall jeg). Knirket og knaket.

- Spesiell type strømforsyning som gikk hele tiden. Altså svak støy

uansett hva.

- W-lan kort som ikke var originalt Intel-kort men Realtek eller noe

som det var vanskelig å få til å fungere bra og stabilt. Datt ut og inn

hele tiden. Det som følger med G556E er Intel-kort (dvs du bestiller det i og med at den kommer uten noe kort i utgangspunktet).

 

Utover dette var det ikke noe spesielt feil med disse fremfor noen andre.

Endret av olaeirik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...