Gå til innhold

Intel Pentium MMX


warillion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort til den prosessoren lar deg ikke forandre på busshastigheten fordi den kjører på 66Mhz og det var det høyeste den gangen, og fordi at overklokking ikke var noe særlig kjent den gangen. Det ble ikke kjent før Pentium II prosessoren kom. Multiplieren er også låst i prosessorene laget etter 1997.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det du har der er en 166, 200 eller 233 MHz Pentium. Brukte å kunne klokke den opp med 33 MHz. Brukte å gjøre det på jumpersetting på hovedkortet. Husker ikke om Pentium kom med 266 MHz, men MMX var kun på de prosessorene.

Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe en bærbar pc til studie bruk! Pluss litt lan bruk, remote commands og sånt. Ikke noe særlige grafiske programvarer. Bare word, og slikt smått. Men er det en 32 bits prossesor? som gjør at jeg kan kjøre xp :) Specs er:

 

P166 MMX

80 Mb ram

2 Gig Hard Drive

CD Rom

Floppy Drive

TFT Screen

3com nettverkskort PCMCIA

2x pcmica

 

pris 1000kr

Endret av warillion
Lenke til kommentar

Klokka 120'en min til 133Mhz jeg, prøvde jeg på mer enn det så boota den ikke hehe. Tror ikke jeg ville betalt det for den pc'en der men.. Har vært borti endel kundepc'er på jobben av gammel sort med xp på og det går stort sett laaangsomt.... Men gamle 120@133'en min skal ha skryt den, stabil som f.. med 95 og var et råskinn da den var ny(varte vel en måned eller tre...) Beste pc'en jeg har hatt sånn hvis man regner med standarden på den tida

Lenke til kommentar
96 er minium, men har hatt kjørende xp på en 64 mb, gikk noe tregt da:) Får kjøre 98 :) Noen som syns dette var mye å gi for en slik pc?

En tusenlapp er jo ikke all verdens penger da, så lenge batteri og slikt er funksjonabelt... Men jeg ville vurdert Windows 2000 i stedet, tror det er litt snillere med hensyn på krav til Ram og slikt...

Lenke til kommentar
De fleste hovedkort til den prosessoren lar deg ikke forandre på busshastigheten fordi den kjører på 66Mhz og det var det høyeste den gangen, og fordi at overklokking ikke var noe særlig kjent den gangen. Det ble ikke kjent før Pentium II prosessoren kom.  Multiplieren er også låst i prosessorene laget etter 1997.

Hei,

 

Stemmer ikke det! :thumbdown:

 

Overklokking var like populært i 486-tiden (10-12 år siden) som det er nu. Dengang var der bare ikke så mange der hadde PC'er.

Vi hadde OC-forummer på FIDO-nettet og OC BBS'er. Computer-bladene skrev flittigt om OC i Danmark. Hvem husker ikke 486DX66@80, AMD 486DX4/120@180 med peltier element osv.

På siden av mig står der en Pentium 233MMX@266 og en Pentium PRO 180@233 og sviver med luftkjøling. Det har de gjort i mange herrens år.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...