Gå til innhold

Hvordan "trimme" motoren.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8hk er 8hk

9.9 / 10 hk er en motor som er orginalt 15hk men, som har blitt skrudd ned pga syke dei syke avgiftene her til lands.

Vist du kjøper Tohatsu 9,9 kan du få produsenten til å trimme denne til 18hk! :w00t:

Skrevet
erfaring eller??

Jupp, har en 9,9hk forgasser ute i garasjen og en annen i motoren på båten på vannet :mrgreen:

...har skiftet en del ganger, har også måttet forlenge en av armene på enten forgasseren eller overgangen til forgasseren (husker ikke nøyaktig).

Skrevet
hehe ska bytte eg og, då den kjem i posten......i måra Trur eg då. gjekk båten beire då eller må du bytte reedventil og??

Ikke noe annet enn forgasser som jeg vet.

Båten går rimelig mye fortere, stødigere og bråker mindre på marsjfart :yes:

Skrevet
hmm men kan du prøve og huske ka du måtte forlenge av armene på enten forgasseren eller overgangen til forgasseren... eller, ser eg de me en gong!

Er en stund siden jeg drev på med den, men jeg kan ta en tur nedom båten i morgen hvis jeg får tid og se hvordan jeg mekket det.

Tror det var noe med at forgasseren ikke ga full gass pga. at en eller annen arm var for liten.

Skrevet

Modifikasjonen var visst ikke i nærheten av forgasseren allikevel, men på overføringssystemet (for gassen). Ble anbefalt å forlenge armen (se på bilder) av en bekjent, så jeg gjorde det bare med én gang uten å teste uten, så jeg vet ikke om det egentlig hjelper. (litt skrøpelig konstruksjon :whistle: , men jeg skal fikse litt på det til høsten/våren)

Se på alle bildene herfra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...