Gå til innhold

One down, three to go.


Anbefalte innlegg

Leste nettopp at vaktene ikke kunne gjore noe siden ranerene var bevapnede. Jeg tror neppe vaktene hadde vapen. Gotta love it! Power to the criminals! :)

med bevæpnede vakter er det stor sjans for at tyvene hadde kvittet seg med dem først, og tatt maleriet etterpå. jeg synes vaktenes liv er viktigere enn en ting (riktignok en verdifull og sjelden ting, men fortsatt bare en ting).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
med bevæpnede vakter er det stor sjans for at tyvene hadde kvittet seg med dem først, og tatt maleriet etterpå. jeg synes vaktenes liv er viktigere enn en ting (riktignok en verdifull og sjelden ting, men fortsatt bare en ting).

Tror nok ikke det er sa opplagt som du skal ha det til. Vaktene kunne eventuelt kvittet seg med tyvene hvis de hadde vapen... Eller er vakter helt idioter i din verden? :p

Ranet var sa enkelt fordi vaktene var makteslose til a gjore noe om de. Hvis de hadde vapen, hadde ranerene kanskje mattet ha en annen strategi...

"Like taking candy from a baby!"

Lenke til kommentar
hvis vaktene hadde våpen hadde ranerne kanskje ikke prøvd å ta maleriene i det hele tatt?

Neppe. Hadde det vært to vakter bevæpnet med hver sin pistol, så hadde det ikke hjulpet om det hadde kommet fire ranere med hver sin AK-74. Det jeg lurer på er hvorfor ikke maleriene var beskyttet med nok skuddsikkert glass og stål til at politiet hadde vært på stedet før man hadde fått ut maleriene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg ble overrasket over at man bare kunne plukke Skrik fra veggen og spasere uhindret ut. En ting verdt 400 millioner kroner burde da beskyttes litt! Å gjemme de mest verdifulle bildene bak f.eks skuddsikkert glass, eller ha noen sikkerthetstiltak som utløses når bildene fjernes fra veggen må da være gjennomførbart.

Lenke til kommentar
Synes også at ranernes liv er mer verdt enn maleriene, og det er ganske stor risiko for at noen vil bli drept/skadet.

Det er bare noe du sier mens du sitter og koser deg foran pc'en din.

Hadde du vært på Munch museet i dag og fått en pistol rettet mot hodet ditt og ranerene hadde ropt høyt inn i øret ditt: "Din jævla same ! Legg deg på gulvet og hold kjeft før jeg plaffer deg ned og blodet ditt renner i trynet på de andre folka her !"

DA, hadde du ikke sagt at ranerenes liv er mer viktig enn maleriene !

Lenke til kommentar
Jeg ble overrasket over at man bare kunne plukke Skrik fra veggen og spasere uhindret ut. En ting verdt 400 millioner kroner burde da beskyttes litt! Å gjemme de mest verdifulle bildene bak f.eks skuddsikkert glass, eller ha noen sikkerthetstiltak som utløses når bildene fjernes fra veggen må da være gjennomførbart.

HELT enig ! Det er museet sin skyld at maleriene ble stjelt ! At bildene henger i en liten waier holder ikke ! Det skulle vært sånn som man ser på amerikanske filmer at det er et glass monter i midten av rommet med kameraer rundt i hele rommet og hvis noen knuste glasset ble bildet kjørt ned i kjelleren i et bombe sikkert rom !

Lenke til kommentar
Jeg ble overrasket over at man bare kunne plukke Skrik fra veggen og spasere uhindret ut. En ting verdt 400 millioner kroner burde da beskyttes litt! Å gjemme de mest verdifulle bildene bak f.eks skuddsikkert glass, eller ha noen sikkerthetstiltak som utløses når bildene fjernes fra veggen må da være gjennomførbart.

HELT enig ! Det er museet sin skyld at maleriene ble stjelt ! At bildene henger i en liten waier holder ikke ! Det skulle vært sånn som man ser på amerikanske filmer at det er et glass monter i midten av rommet med kameraer rundt i hele rommet og hvis noen knuste glasset ble bildet kjørt ned i kjelleren i et bombe sikkert rom !

Museet har ikke spenn.

Lenke til kommentar
Jeg ble overrasket over at man bare kunne plukke Skrik fra veggen og spasere uhindret ut. En ting verdt 400 millioner kroner burde da beskyttes litt! Å gjemme de mest verdifulle bildene bak f.eks skuddsikkert glass, eller ha noen sikkerthetstiltak som utløses når bildene fjernes fra veggen må da være gjennomførbart.

Maleriet var boltet fast, men ikke solid nok. Det var ingen som hadde tatt høyde for denne situasjonen hvor bevæpnede folk kommer inn i museet og truer folk mens de tar med seg malerier. De andre tilfellene hvor skrik har forsvunnet så har det vært innbrudd utenom åpningstidene. Å spasere uhindret ut er vel en bra overstatement. Ranerne truet jo folk med våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...