Gå til innhold

Mother of all mice!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Erfaring hittil har vist at uansett kva for teknologi som er i musa, så er trådlaust noko ubrukeleg skit.

Din erfaring eller alle de som vet at MX700 f.eks. har identisk overføringshastighet som trådmus?

 

Aldri mer trådmus for meg ihvertfall (og ja: jeg spiller en del...)

Det er feil . MX700 har dårligere overføring enn MX500/MX510 det står til og med svart på hvitt på websiden.

 

"MX700 leverer NESTEN like bra overføring som trådmuser"

 

Trådløse muser er ikke beregnet for spillere som trenger nøyaktighet,reaksjon på ekstremt nivå som MX500 og MX510 har.

 

Og at MX1000 er ikke for low sens spillere vil jo si musen er ubrukelig. Ingen som spiller med super sens uansett i BF spillene eller Delta Force f.eks. At musen er nøyaktig og presis i ALLE sensitivities er jo nummer 1 noe som sier MX1000 er verdt 0 .

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
Trådløse muser er ikke beregnet for spillere som trenger nøyaktighet,reaksjon på ekstremt nivå som MX500 og MX510 har.

Tror enkelte overvurderer sine egne evner og reaksjoner til de grader.

 

At enkelte mus er mer tilpasset gamere når det gjelder muligheter i drivere og eventuell oppløsning (f.eks. 510) o.l. kan så være, men det er ikke det faktum at de har ledning som gjør at de er bedre.

 

MX500 og MX700 er identiske i teknologien som brukes - forskjellen ligger i at den ene har ledning og den andre ikke. Link gjerne til den offisielle produktsiden du skriver om som sier ''svart på hvitt'' at det er noen som helst forskjell mellom disse når det gjelder overføring av signaler fra mus til maskin.

 

Ingen av de USB-musene med ledning jeg har prøvd har hatt høyere refresh-rate (målt med mouserate) enn min MX700.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Jeg fikk min MX1000 fra MPX.no i går og jeg er UTROLIG fornøyd! det er den helt klart beste musa jeg har hatt.. Før denne hadde jeg MS I V4.0 og før det hadde jeg mx700. Denne musa er GENIAL! Det er litt vekit i den. Noe jeg liker.

 

Men den kommer HELT sikert til å komme med tråd snart for dere som foretrekker mx510. Denne musa er Lekker!! Værdt de 724kr som jeg betalte ink. porto:)

Bilder:

Under

Forran

Siden

 

Det er også en veldig fin on\off bryter under på den:)

Har skrivi mer om den på bruker erfaringer.

 

Edit: skriveleif

Endret av dim3
Lenke til kommentar
Jepp - og jeg valgte MX700 istedet for 500 siden jeg hverken følte eller kunne måle noen forskjell.

Her har du nok grunnen til at eg har opplevd ein smule anelse lag med MX700 i forhold til MX500, skreve av ein i klanen min:

 

"Wireless communication uses electronics to modulate data (or analog electrical signals) so it can be transmitted on a radio frequency. During modulation buffering takes place which takes a certain amount of time, depending on the buffer size and the type of circuitry. The R/F signals travel at the speed of light (dependant on the medium) but the time needed to reach the receiver is negligible (in vacuum the speed of light is almost 300 million meters per second).

 

After reception the signal has to be de-modulated taking about the same time as needed for modulation. If the wireless device has to have confirmation it's signal was properly received (as in two way communication) the overal time will increase once more, especially in cases with lots of interference."

 

Ein annan plass leste eg at ein skreiv at trådmus har ca. 10ms lag (cpu og det der som må jobba). Gammal trådlaus har 10ms lag i tillegg til dei 10 første. Ifølge Logitech sine eigne tall er MX700 2,5 gong raskare enn gamle trådlause mus. Med det meinar dei på dei 10ms som er i tillegg (dei første ca. 10ms med lag har alle mus). Så totalt har MX700 14ms lagg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...