Gå til innhold

Mother of all mice!


Anbefalte innlegg

Logitech vil snart lansera sin siste kreasjon. MX1000. Verdens første lasermus.

 

Veldig irriterande at den er trådlaus. Erfaring hittil har vist at uansett kva for teknologi som er i musa, så er trådlaust noko ubrukeleg skit. Men det kjem vel garantert ei med tråd.

 

 

http://www.grimstar.com/Logitech_MX1000(LOG3452).pdf

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Erfaring hittil har vist at uansett kva for teknologi som er i musa, så er trådlaust noko ubrukeleg skit.

Din erfaring eller alle de som vet at MX700 f.eks. har identisk overføringshastighet som trådmus?

 

Aldri mer trådmus for meg ihvertfall (og ja: jeg spiller en del...)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Din erfaring eller alle de som vet at MX700 f.eks. har identisk overføringshastighet som trådmus?

 

Aldri mer trådmus for meg ihvertfall (og ja: jeg spiller en del...)

Min erfaring med MX700, og mange andre sin erfaring med MX700 som eg har høyrt eller lese om. Eg brukar ei MX500 mus no som i praksis har vist seg å vera langt meir presis. Kva for teoretiske tall Logitech oppgir er ikkje verdt papiret det er skreve på når reell praksis viser noko anna.

 

Aldri meir trådlaus mus på meg iallfall. =P

 

Hehe, må nesten sitera det ein annan person skreiv om MX700 og MX900:

 

"Hvis du sitter å vurderer trådløs mus som f.eks MX700 eller MX900 så bare glem det.

Jeg har testa dem og de lukter hestemøkk i solnedgang, det er bare så vidt du kan

spille kabal med dem og hvis kabalen går opp så er det mer flaks enn noe annet

alikevel."

 

http://www.unreal.no/forum/index.php?showtopic=138

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall superfornøyd med min MX700 - helt på høyde med trådmus og langt bedre enn andre trådløse jeg har testet før.

 

Testing med programmet mouserate hos meg viser at den overfører 125 ganger i sekundet. USB-mus ellers ligger på 120:

 

mouserate.gif

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg er ihvertfall superfornøyd med min MX700 - helt på høyde med trådmus og langt bedre enn andre trådløse jeg har testet før.

 

Testing med programmet mouserate hos meg viser at den overfører 125 ganger i sekundet. USB-mus ellers ligger på 120.

Måten eg har testa det på er å sjå på prosentvis hitscan aim i type spel som ut2k4, og prosenten var høgare med tråd. Eg merka faktisk med ein gong då eg bytta at bevegelsane var jevnare og meir presis. Det har vel helst berre noko å sei for dei som er ekstremt kresne/"seriøse".

Lenke til kommentar

Har alltid holdt meg til Logitech, både når det kommer til trådløse mus, tastatur og spille kontroller. Har ingen til å utsette på Logitech, må vel være et av de beste selskapene på markedet når det kommer til trådløst utstyr.

 

Jeg spiller en god del, og den verste opplevelsen fikk jeg av å bruke en trådløs mus fra Microsoft, og for ikke å nevne Labtechs trådløse pakke, den suger totalt.

 

Så jeg gleder meg til denne musa kommer :yes:

Lenke til kommentar

Det er mulig det er vekten på trådløse som gjør at det er uvant inntil man blir vant med den - jeg har vondt for å tro at det er noen forskjell i å overføre signaler på såpass kort avstand som 60-70 cm gjennom luft eller ledning. Radiosignaler bruker jo under 2 sekunder på å nå månen for å sette det litt i perspektiv.

 

En skal ikke se bort ifra at forventningene til at det er dårligere (første generasjon trådløse mus overførte bare 40-50 ganger i sekundet og var ikke egnet til så mye mer enn surfing - tror mange er av den oppfatning at dette fremdeles er tilfelle) spiller litt inn.

 

Uansett så er jeg en av de som synes trådløst fungerer supert - og jeg regner meg som en forholdsvis avansert gamer.

Lenke til kommentar

Gamer.no setter i gang med en detaljert test av denne musen så snart vi får tilgang på et anmeldereksemplar. Jeg har fått bekreftet at musen skal være på vei ut til butikker i løpet av neste uke, men det kan ta lengre tid før de faktisk står i hyllene.

Lenke til kommentar
Gamer.no setter i gang med en detaljert test av denne musen så snart vi får tilgang på et anmeldereksemplar. Jeg har fått bekreftet at musen skal være på vei ut til butikker i løpet av neste uke, men det kan ta lengre tid før de faktisk står i hyllene.

Kjempebra! Elsker Gamer.no's anmeldelser av hardware!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...