SweetD Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Sa opp med Telio etter laaaang ventetid til fordel for ip24, har vel ventet en måneds tid nå. De sa uke 35/36, ringte dem i forrige uke for å finne ut av når utstyret skulle komme, de sa så at jeg skulle bli kontaktet av tekniker. Det siste jeg hørte fra dem:( Håper at de er seriøse for tilbudet er genialt.. -SD- Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Absolutt ingenting å klage på etter to og en halv måned med Telio... For godt resultat med IP-telefoni er det viktig at man setter opp nettverket sitt skikkelig med f.eks. båndbreddebegrensning, slik at det er nok båndbredde ledig til telefoni til enhver tid. Jeg har dessuten en teori om at det lønner seg å kjøpe nettverkskomponenter med høy kvalitet... EDIT: Mener å ha lest at IP24 startet først i sommer, mens Telio startet opp i fjor. For sistnevnte sin del er det nok noe sprengt kapasitet, de opplever en enorm pågang. Endret 13. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Så på Telio nå, men 159/mnd blir litt drøyt for min del. Syns Zero med et regionalt nummer virker helt topp. Så sant tjenesten fungerer bra da.. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Vi har brukt Telio siden Mars og er veldig fornøyd, bortsett fra litt rot med portering av regionalt nummer har det fungert helt uten problemer. Forsinkelsen av porteringen har vi fått økonomisk kompensasjon for. Samtalekvaliteten er like god som vanlig telefon, men krever i praksis høyere hastighet enn 128 ut da de som kun har 128kb/s ut opplever en del problemer med kvaliteten på utgående samtale. Har selv 1700/512 fra NGT med QOS funksjon på router. Kan anbefales . Endret 13. september 2004 av Chrian Lenke til kommentar
Lordfunkey Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Hva har du hørt? Hørt at utstyre dem bruker ikke er så veldig bra... og supporten er dårlig... men har også hørt at IP24 bruker en gamlere teknologi en det Telio gjør... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2004 Rapporter Del Skrevet 13. september 2004 Hørt at utstyre dem bruker ikke er så veldig bra... og supporten er dårlig... De sender ut noen Sipura-adaptere, de har slitt mye med disse gamle Cisco-routerne til NGT og endel andre mindre heldige routerkombinasjoner men dette vil ingen av disse leverandørene komme unna. Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 14. september 2004 Rapporter Del Skrevet 14. september 2004 INGEN som har fått utstyret sitt enda?? Jeg venter fortsatt i spenning, hehe... Begynner å merke at det er greit å ha fasttelefon nå..... mvh greiguttn Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Ringte IP24 tirsdag for å finne ut hvordan det lå an. Svar: Pakken er pakket ferdig og sendes, softphone vil bli sendt til meg som mail. Utålmodig som jeg er skal jeg purre igjen i morgen hvis ikke det ligger noe i posten da. Synes ikke at det er nødvendig med flere måneders ventetid på dette, slik Telio har, opplevde at de ikke hadde kontroll på når jeg kunne vente å komme i gang. Nå skal det sies at jeg også hadde bestilt wlantlf. Dette var vel en av grunnene til at jeg ikke fikk utstyret. Jaja, bare min mening om ting uansett. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Trenger jeg å si opp Telenor ISDN abonnementet selv, eller ordnes det automatisk via IP24 (skal porte nummeret)? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Sier du opp nummeret vil det ikke være mulig å portere det. Abonnementet må være aktivt når ny leverandør ordner dette. Lenke til kommentar
larsg Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Fikk adaptarn fra IP24 i dag. Det var en Micronet SP5001/S. 1 Wan inn og 3 Lan ut (Switch) og RJ11 telefoninngang.Plugget den i routeren , stappa inn ledningen fra handsfree telefonen og vips , alt virket på første forsøk uten noen som helst konfigurering. Topp lydkvalitet , men en tendens til meget svakt ekko innimellom. Bitte litt hakking en gang i blant hos den jeg ringer til , men de synes det var helt ok. Har kun 128 ut..... Lars Lenke til kommentar
rscue Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Når bestilte du da?? rscue Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 HAr fått utstyret, og det var bare å plugge inn. Vips klar til å ringe. MEN. Av en eller annen grunn går det ikke ann å ringe til meg !!! IP24 kan ikke finne noe feil, og ber meg åpne port 5060 på modemet. Jeg har en zyxel prestige 650R, og samme hva jeg gjør, greier jeg ikke å logge på modemet. Får ikke opp innloggingsvindu, men fårbeskjed om ad den ikke finner siden. Noen som har noen forslag ? Jeg har vært rundt i hele Vestfold på jakt etter nytt modem, men forhandlerene som normalt selger slikt utstyr hadde enten solgt sjela si til "Stjelenor", eller så hadde de ikke modem, eller så hadde de bare "Dyre" modemer. Kankje det er noen som kan gi meg tips om et rimelig, og bra modem som kan handles på nettet. Evt. at det er noen i Horten/Tønsberg med et modem til overs ? (Jeg er Desperat) Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Når var det dere som har fått ustyret bestilte?? mvh greiguttn Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg bestillte for ca. 3-4 uker siden ! Lenke til kommentar
larsg Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Bestilte for over 2 måneder siden , men de har ikke startet med utsending før nå , så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Hei snakket med ip24 og jeg bestilte 2 august, jeg bestilte blant iptelefon. Og det er grunne til at jeg ikke har fått enda var at de har gått tom for ip telefoner og de får nye i neste uke... Får smør meg med tålmodighet.. RScue Lenke til kommentar
greiguttn Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg har også bestilt iptelefon, men de sa de håpte å få sendt til meg denne uka... Håper de er ærlige og sier ting som det er, ikke sånn som visse diskuterte firmaer her på forumet, hehe. (bestilte medio august) mvh greiguttn Lenke til kommentar
espenf Skrevet 16. september 2004 Rapporter Del Skrevet 16. september 2004 Jeg bestilte 23. august. I går ringte de for å få bekreftet alle opplysninger i forbindelse med at de skulle sende meg utstyret. Regner med å motta det i begynnelsen av neste uke. Lenke til kommentar
ohoholm Skrevet 17. september 2004 Rapporter Del Skrevet 17. september 2004 Hvordan er erfaringene med kundesupport for dere som allerede har IP24? Ringte dem 2 ganger i dag og min konklusjon er klar: De STINKER på support! Etter å ha tastet valget mitt ble jeg satt over til en engelsk telefonsvarer som ba meg vente og etter 5 minutter venting fikk jeg videre beskjed om at den jeg prøvde å ringe ikke var tilgjengelig (!!!). Sendte dem mail i dag morges og har enda ikke fått svar. Sidene deres er i tillegg er kun lagt opp med reklame og bestillingsskjema og har hverken FAQ, installasjonsveiledninger eller forum. Ikke fant jeg noen måte å logge på for medlemmer heller, så medlemssider har de neppe. Av erfaring vet jeg at IP-telefonselskaper trenger litt tid på å bli kvitt barnesykdommene så support er VIKTIG! Noen med andre erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå