Gå til innhold

Gode gamle spill som burde bli remade?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Doom 1 og 2 med Doom 3-motoren.

http://www.pixelfreaks.org/betas/news2/news.php?webid=1

classic doom for the doom3 engine :)

ellers kunne jeg tenke meg oppfølgere (ikke remakes, det ødelegger sjarmen med de gode gamle spillene) til disse:

- Day of the Tentacle (evt. maniac mansion)

- Transport Tycoon (det er på vei :) )

- Little Big Adventure (1ern og 2ern er bare helt sjef)

- Dungeon Keeper (1ern er best!, 2ern er ikke så verst heller, men ikke så nyskapende)

men seriøst: hva har skjedd med bullfrog?

Skrevet
De ble vel nedlagt. Hoved-kisen (Molyneux) startet Lionhead istedenfor, de som laget Black & White og holder på med Fable.

http://www.gamespot.com/features/petermolyneux/

ble nok ikke nedlagt, nei... bare kjøpt opp... gjett hvem som kjøpte de da?

Electronic Arts, kanskje? :yes:

etter å ha lest den artikkelen kan det virke som om å slutte i bullfrog var det riktige for peter. Han jobber best når han hele tiden er innvolvert i designprosessen i spillet, og på slutten i bullfrog ble det jobbet med mange spill på en gang. Dermed lite tid på hvert spill for Molyneux.

godt å vite hva som skjedde, da :)

Skrevet

Kunne tenkt meg en skikkelig makeover av spillet Space Shuttle. Med skikkelig grafikk og missions så kunne dette blitt temmelig kult.

Kunne også tenkt meg en remake av oilmiperium som tidligere nevnt. Dette var jo et ganske stillig spill.

Skrevet (endret)

Virker som det er bare meg som har "nye" spill :) kommer ikke på så mange eldre spill som alerede har kommet ut i en bedre form.

Har mange spill som jeg gjerne skulle sett en ny version av, men disse jeg har nevnt har masser av gameplay som veldig mange ikke har sett/prøvd. Utrolige bra spill også, la merke til at det er 4 forskjellige litt spesielle sjangere ;)

Battlezone 1&2

Popoulos The beginning (skrev jeg riktig ? :p dette er vel 3ern...trenger 4ern :))

Fallout 1&2 (Fallout Tactics var likssom ikke fallout nokk :p )

Dungeon Keeper 1&2

Noen som vet om det skjer noe på noen av disse spillefrontene ? 3`ern likssom :)

Endret av NoNamed
Skrevet

Jeg hiver meg på at jeg gjerne skulle sett syndicate i remake.

Savner også spillene:

-Crusader No Regret og No remorse (jeg liker stort sett ikke slike spill, men jeg husker at de falt godt i smak )

-x-com (en ordentlig remake/likte ikke så veldig godt den siste)

-duke nukem 3d (vet de driver på å lage en, men det har de gjort en stund og den burde se og komme seg ut til oss spillere snart)

Skrevet
[iC' date=22/08/2004 : 22:25] Hvorfor laget ikke JEG en slik tråd?! :wallbash:

Av alle spill som IKKE er blitt re-laget, må vel Indiana Jones: Fate of atlantis være på min topp-1 liste!

EDIT:

Har spilla "Return to castle wolfenstein" og må si jeg er ikke imponert. Det var kjempe greit med 3D og nye tyskere, men at tyskerne var så ond at de vil fremkalle en ny djevel, det viste jeg ikke

Han snakka ikke om Return to castle wolfenstein! Han snakka om Wolfenstein 3D!

Det kom i 1993! Det var dessuten verdens første FPS spill!

EDIT2:

Rollcage! Det eneste racing-spillet som får lov til å ligge på maskinen min

Det var GENIALT! Det sies jo at det finnes en 2er, men den har jeg aldri sett!

Sinnsykt artig spill, som forresten hadde split screen mulighet!

Etter å ha spilt Rollcage ca 99999999 ganger, bestemte jeg meg for å kjøpe en slik radiostyrt bil, som ligna på de bildene, men resultatet var skuffende... :no:

må nok pirke litt her MeTa][iC :p wolf kom nok i 1992...

Skrevet (endret)
Hm.. ingen som har nevnt "The Incredible Machine" enda?

Elsket det spillet, å la musa lure katta inn i forskjellige feller med revolvere og bowlingkuler  :love:

Går det an å laste det ned på en ikke-ulovlig-måte ennå?

Her kan du laste det ned, helt lovlig

http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=538

Buhu får det ikke til å funke jeg... :cry: Det er sikkert noe jeg gjør feil.. Må jeg brenne det på en cd?

Endret av ehs5
Skrevet
[iC' date=22/08/2004 : 22:25] EDIT2:
Rollcage! Det eneste racing-spillet som får lov til å ligge på maskinen min

Det var GENIALT! Det sies jo at det finnes en 2er, men den har jeg aldri sett!

Jeg har "Rollcage Stage II" her.

Skrevet

FF 6 :love:

Grafikken suuuger,og det er til tider utrolig frustrerende å spille,musikken er...aaargh..

...men det er FF i et lite nøtteskall som vi elsker....

PS! En verdig post nr 100 :D

Skrevet
[iC' date=22/08/2004 : 22:30]
1: Beneath a Steel Sky!

2: Indiana Jones and the Fate of Atlantis!

Dude, beneath a steel sky finnes jo som re-make!

Whaaaat??? :dribble:

Er det sant? Når kom det?

Gøy å se at flere er enig i Indiana Jones. Tenk det med ny grafikk! :thumbup:

Skrevet
Oil Empire: Bli rik oljemillionær. Klassisk "samle en gjeng venner rund dataen og ha det gøy" spill

Du mener vel ikke Oil Imperium? Gammelt spill til Amiga hvor man tok på seg rollen som oljemagnat. Man hadde eget kontor hvor man styrte forretningene, man måtte bygge oljeledninger, og man kunne selv bore etter olje (se bildene). En litt artig finesse med spillet var at man kunne sabotere for de andre oljemagnatene; enten ved å sabotere økonomien deres, eller - dersom man hadde nok penger - hyre inn en leiemorder og kvitte seg med den man måtte ønske. Knallspill.

oilimperium.gif

Eget kontor: Gøy å sitte i toppen av en skyskraper og vite at pengene strømmer inn.

oilpipes.gif

Fra A til B: Oljen må legges i rør, men vær rask - ellers strømmer den ut i ørkenen!

oildrill.gif

Drilling: Joysticken ble brukt til å styre boret ned gjennom jordlagene.

En annen tittel jeg også vil nevne er Ports of Call.

Skrevet

Når skal folk forstå at gamle spille ikke skal lages på nytt?

De skal være slik de er! Det er det som gjør dem uforglammelige :p

Lages de på nytt blir det bare søppel!

Det er det samme som å lage 2'ere av gode filmer. Se bare på StarShip Troopers..

Skrevet
Det er det samme som å lage 2'ere av gode filmer. Se bare på StarShip Troopers..

Nå vil ikke jeg si at starship troopers var en bra film. den var morsom men IKKE bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...