Gå til innhold

Gode gamle spill som burde bli remade?


Anbefalte innlegg

Enig i mye av det som har blitt sagt, men skuffende at ingen har nevnt PIZZA TYCOON enda  :no:  (ikke som jeg har sett hvertfall)

 

Pizza Tycoon er jo helrått! Finne balansegangen mellom forretningsmann og mafioso :D

Det har kommet opptil flere oppfølgere til dette spillet, som er rimelig like, bare med bedre grafikk og litt nye funksjoner. Husker ikke hva de heter i farta, men det finnes hvertfall to stykker, om ikke fler.

 

Pizza Tycoon var forøvrig et genialt spill, ja.

Hmm, har aldri hørt om noe :hmm:

 

Her trengs det research, ja! :thumbup:

Tror det var en kompis av meg som hadde Pizza Syndicate (PT med bedre grafikk og sånn) kanskje det er verdt å se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synest at de burde lage remade av det gamle cowboyspelet som kom i 1997 ... det heiter Outlaws.... huska at jeg mora meg så felt med det.

Outlaws var bra ja. Laget på slutten av gull-alderen til Lucas Arts.

 

Cannnon Fodder... var det spillet med en gruppe små (sensnible soccer/settlers-størrelse) soldater som sloss mot mange mange fiender. Kastet håndgranater o.l? Det var bra ja. Hadde helt glemt det.

Åhhh...Husker gode gamle Outlaws,det var rått det! :love:

Særlig musikken...

Lenke til kommentar

Savner i grunn Viper Racing mest, ikke verdens mest avanserte eller peneste spill, men en enorm kjøreopplevelse med FF ratt og pedaler. Tilbragte mang en kveld sidelengs og balanserende på gassen i intens fight med venner :)

 

Virke som de nyeste bilspillene til PC har glemt helt at poenget er å gjøre det gøy å kjøre og i stedet drukner spillene i dekaltrimming og pulserende neon :no:

 

Et annet kult spill jeg gjerne hadde sett igjen var Interstate 76, hadde vært kult med en skikkelig oppfrisking av kogen av biljakt og brede snipper :thumbup:

Lenke til kommentar

Kick Off - Enormt mange timer gikk med til det spillet i sin tid. Selv om keeperen kunne slenge seg ca 15 - 20 meter og plukke en ball man "så" i krysset og man kontrollerte alt ved hjelp av kun stikka og 1! knapp så var det bare fryktelig morsomt.

 

Ports Of Call - er allerede nevnt.

 

Oil Imperium - Hadde jeg nesten glemt, men etter noen supre screenshots tidligere i tråden var det nesten så jeg kjente oljelukta igjen :)

 

Ellers skulle jeg likt å se Arcade klassikere som Nemesis og Salamander i nye drakter, hadde vært konge og fått disse spillene med oppusset grafikk osv..

 

Noen som vet om noen bra Nemesis/Salamander lignende spill så hyl ut.. :dribble:

Lenke til kommentar
Savner i grunn Viper Racing mest, ikke verdens mest avanserte eller peneste spill, men en enorm kjøreopplevelse med FF ratt og pedaler. Tilbragte mang en kveld sidelengs og balanserende på gassen i intens fight med venner :)

 

Virke som de nyeste bilspillene til PC har glemt helt at poenget er å gjøre det gøy å kjøre og i stedet drukner spillene i dekaltrimming og pulserende neon :no:

 

Et annet kult spill jeg gjerne hadde sett igjen var Interstate 76, hadde vært kult med en skikkelig oppfrisking av kogen av biljakt og brede snipper :thumbup:

husker jeg også prøvde viper racing en gang. første bilspillet jeg prøvde med clutch... hadde desverre litt dårlig maskin på den tida, så jeg fikk aldri noen stor glede av det.

 

når det gjelder interstate '76 så var det jo genialt :D

 

interstate '82 var ikke så verst det heller...

 

så er det jo en mod til battlefield 1942 som gjør om hele miljøet til et interstate '76 miljø. tror modden heter interstate 1942 eller noe... lenge siden jeg prøvde den nå...

Lenke til kommentar
FF 6 :love:

Grafikken suuuger,og det er til tider utrolig frustrerende å spille,musikken er...aaargh..

...men det er FF i et lite nøtteskall som vi elsker....

 

PS! En verdig post nr 100 :D

Fean heller! Ikke under noen omstendigheter kan jeg få til at din post nummer 100 var verdig!

 

Final Fantasy 6 hadde GENIAL grafikk med tanke på at den er på SNES, og musikken EIER!

Jeg håper virkelig at hele posten var ironi. Jeg bruker ikke å flame folk på et forum, men alle som er FF fans bør ha respekt for FF6. En "slags" remake har blitt laget, da spillet kom på Playstation. Ingen grafikkendring, men det ble lagt til en del FMV sekvenser.

 

Får å komme ontopic igjen ville jeg ha foreslått å lagd en remake av Total Annihilation. Vet det er en to'er på gang, men det har tatt litt tid dessverre.

Litt A.I renovasjon på Caesar - spillene fra Sierra hadde heller ikke gjort noe.

Lenke til kommentar

Kunne vært morsomt med en grafisk oppdatert versjon av "King of Chicago" og - om noen husker den tittelen?

 

M1 Tank Platoon likeså - genialt konseptet med at man kan spille det både som actionspill og RTS. Et av de første RTS-spillene slik sett, tror jeg...?

 

Operation Wolf og SWIV føyes også til listen for mitt vedkommende; to gode actionspill.

 

Edit: Føyer til Defender of the Crown og Castles til listen over spill man gjerne kunne ha sett i mer moderne innpakning.

Endret av Hawkwind
Lenke til kommentar
[quote name='Darth Kjell' date='22/08/2004 : 13:42'][quote name='norway' date='22/08/2004 : 11:17'] Hvorfor er det ingen som lager mer syndicate ??? [/quote]
Tror ikke Bullfrog eksisterer lengre. Hva var det som skjedde med de egentlig?[/quote]
Selve Bullfrog er en del av EA Europe i dag, så dem sitter nok på rettighetene til Syndicate. :hrm:

Peter Molyneux som var med å starte Bullfrog, driver i dag Lionhead Studioes som bl.a. har laget Black & White. :thumbup:
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Doom 1 og 2 med Doom 3-motoren.

Doom 3 med doom 1 og2 motoren. Hadde gått litt glattere. :blush:

 

En remake av starcraft er et must. :thumbup:

 

Final Fantasy fra 1 til IX i ny 3D motor. :hmm:

 

 

Og ikke minst... Wonderboy 3 The Dragons Trap fra sega master system. hadde vært fint å få i en remake eller som etterfølger. :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg synest at de burde lage remade av det gamle cowboyspelet som kom i 1997 ... det heiter Outlaws.... huska at jeg mora meg så felt med det.

Outlaws var bra ja. Laget på slutten av gull-alderen til Lucas Arts.

 

Cannnon Fodder... var det spillet med en gruppe små (sensnible soccer/settlers-størrelse) soldater som sloss mot mange mange fiender. Kastet håndgranater o.l? Det var bra ja. Hadde helt glemt det.

Åhhh...Husker gode gamle Outlaws,det var rått det! :love:

Særlig musikken...

Outlaws har jo allerede fått en slags remake. Omgjort fra sin orginale tegnefilmgrafikk til OpenGL og 3Dfx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...