Gå til innhold

Doom 3-flashlight på gunner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes en mod som gjør det, med det ødelegger jo en del av spenningen i spillet... Det skal være mørkt og fullt av skygger. Hvis du kan bruke lommelykten til enhver tid, selv når du har oppe våpen, blir mye av vitsen borte.

 

Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

Endret av Bagge
Lenke til kommentar
Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

For min del så er det absolutt ikke derfor jeg bruker den.. Det er snakk om logikk og realisme. Du er marinesoldat og du klarer ikke holde lommelykten og våpenet oppe samtidig. Det går greit den i starten med pistol, men ikke lenger..

 

Du finner den her:

http://www.gamershell.com/download_6645.shtml

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

For min del så er det absolutt ikke derfor jeg bruker den.. Det er snakk om logikk og realisme. Du er marinesoldat og du klarer ikke holde lommelykten og våpenet oppe samtidig. Det går greit den i starten med pistol, men ikke lenger..

 

Du finner den her:

http://www.gamershell.com/download_6645.shtml

Hvis ikke du synes det er skummelt med de mørke gangene og hjørnene, hvorfor må du bruke mod'en da?

 

Utvilklerene av spillet har selvfølgelig tenkt på at det er realistisk at man kan holde lommelykta oppe samtidig som du holder pistolen, men de har valgt å ikke la dette være mulig av en grunn, nemlig gameplayet.

 

Dessuten, å holde lommelykt mens du bruker pistol er én ting... Å holde den mens du fyrer løs med en hagle er noe helt annet. Selv synes jeg gameplay bør gå forran realisme. Dessuten... Hvor realistisk er det at han klarer å teipe fast lommelykta til våpenet han bruker hver gang han bytter våpen uten å bruke en del sekunder på å finne fram teip, sette lommelykten på plass og snurre teiprullen rundt våpenet et dusin ganger.

 

Poenget er at konstant iluminering samtidig som du plafrer løs ikke var intensjonen fra Id-sofware's side da de designa spillet.

Lenke til kommentar
Hvis ikke du synes det er skummelt med de mørke gangene og hjørnene, hvorfor må du bruke mod'en da?

Fordi du ikke ser en drit dersom du legger vekk lommelykten. Å en zombie.. *tar vekk lommelykten*.. hvor ble det av den??..*opp med lommelykten*.. der ja! Sånn blir spillet hele tiden. For meg ødelegger dette gameplayet. Tungvindt og unødvendig.

 

Synes faktisk Doom 3 ikke er verdt de pengene jeg gav for det.... Dumt at jeg fikk vite at El-kjøp solgte det billigere, etter at cd-on hadde sendt det.

Lenke til kommentar
Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

For min del så er det absolutt ikke derfor jeg bruker den.. Det er snakk om logikk og realisme. Du er marinesoldat og du klarer ikke holde lommelykten og våpenet oppe samtidig. Det går greit den i starten med pistol, men ikke lenger..

Realisme ja...

 

- Å kunne putte en minigun, plasma gun, pumpehagle, Rocket Launcher osv... + haugevis med ammo + granater i lomma og sprinte rundt.

- Demoner, helveteportaler og flygende, brennende hoder

- overleve gjentatte skudd mot hodet, påtramping av pinkys osv...

- Heles ved å plukke opp dingser som ligger strødd

 

Men:

...det blir selvfølgelig for dumt å ikke kunne holde lykta samtidig som du skyter

Lenke til kommentar
Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

For min del så er det absolutt ikke derfor jeg bruker den.. Det er snakk om logikk og realisme. Du er marinesoldat og du klarer ikke holde lommelykten og våpenet oppe samtidig. Det går greit den i starten med pistol, men ikke lenger..

Realisme ja...

 

- Å kunne putte en minigun, plasma gun, pumpehagle, Rocket Launcher osv... + haugevis med ammo + granater i lomma og sprinte rundt.

- Demoner, helveteportaler og flygende, brennende hoder

- overleve gjentatte skudd mot hodet, påtramping av pinkys osv...

- Heles ved å plukke opp dingser som ligger strødd

 

Men:

...det blir selvfølgelig for dumt å ikke kunne holde lykta samtidig som du skyter

Da syns jeg du kan nevne en shoot-'em-up der du ikke tåler ekstra masse i forhold til fienden, andre NPC'er eller for den saks skyld ift korrekt realisme.

Nevn også en shoot-'em-up der du ikke har overdreven plass til arsenalet av våpen.

Lenke til kommentar
Realisme ja...

 

- Å kunne putte en minigun, plasma gun, pumpehagle, Rocket Launcher osv... + haugevis med ammo + granater i lomma og sprinte rundt.

- Demoner, helveteportaler og flygende, brennende hoder

- overleve gjentatte skudd mot hodet, påtramping av pinkys osv...

- Heles ved å plukke opp dingser som ligger strødd

 

Men:

...det blir selvfølgelig for dumt å ikke kunne holde lykta samtidig som du skyter

Haha.... nesten morsomt.

 

Det er en grunn for at FPS spill er populære, nemlig balansen mellom realisme og arcade (om jeg kan kalle det det). Noe kan du overdrive, men det er visse detaljer som ikke alltid passer inn (som det med lommelykten).

Lenke til kommentar
Men, selvfølgelig, dersom du er mørkredd og ikke tør spille Doom3 slik det var ment, så værsågod... ;)

For min del så er det absolutt ikke derfor jeg bruker den.. Det er snakk om logikk og realisme. Du er marinesoldat og du klarer ikke holde lommelykten og våpenet oppe samtidig. Det går greit den i starten med pistol, men ikke lenger..

Realisme ja...

 

- Å kunne putte en minigun, plasma gun, pumpehagle, Rocket Launcher osv... + haugevis med ammo + granater i lomma og sprinte rundt.

- Demoner, helveteportaler og flygende, brennende hoder

- overleve gjentatte skudd mot hodet, påtramping av pinkys osv...

- Heles ved å plukke opp dingser som ligger strødd

 

Men:

...det blir selvfølgelig for dumt å ikke kunne holde lykta samtidig som du skyter

Da syns jeg du kan nevne en shoot-'em-up der du ikke tåler ekstra masse i forhold til fienden, andre NPC'er eller for den saks skyld ift korrekt realisme.

Nevn også en shoot-'em-up der du ikke har overdreven plass til arsenalet av våpen.

Nå skjønner ikke jeg helt poenget ditt...?

 

Er du uenig med meg, eller hva..? Mener du at fordi det er vanlig i andre FPS- spill så kan det betegnes som realisme?!

 

Og jo da… TCi. Jeg skjønner at du ikke liker dette med lykt/våpen.

Men poenget mitt er egentlig bare at det er gjort utifra gameplaymessige årsaker (Selv om ikke alle setter pris på det) for å hjelpe horror- opplevelsen. Akkurat som det av gameplaymessige årsaker er gjort slik at du kan drasse rundt på 5 tonn med våpen. Og da blir det feil å snakke om lykt- greia som en logisk glipp.

Lenke til kommentar

Doom 3 er ikke en standard fps. Doom 3 er et horrospill. Hvis du faktisk vil se fienden din, spill et annet spill. Hvis du ønsker realisme framfor gameplay, spill et annet spill. Dersom du derrimot ønsker en relativt skremmende horroropplevelse på PC'en din, spill Doom 3.

 

De av dere som ønsker å lyse kontinuerlig med lommelykt, selv når dere skyter har nok gjort et feilkjøp når dere handla inn Doom 3. Slik er ikke Doom 3 ment å være, da dette dytter spillet langt i retning av "normale" fps'er, og målt opp mot slike spill har Doom 3 mange mangler.

 

Doom 3 handler om stemning og redsel, ikke presisjon og ferdighet, som i CS, UT osv.

Lenke til kommentar
Doom 3 er ikke en standard fps. Doom 3 er et horrospill. Hvis du faktisk vil se fienden din, spill et annet spill. Hvis du ønsker realisme framfor gameplay, spill et annet spill. Dersom du derrimot ønsker en relativt skremmende horroropplevelse på PC'en din, spill Doom 3.

 

De av dere som ønsker å lyse kontinuerlig med lommelykt, selv når dere skyter har nok gjort et feilkjøp når dere handla inn Doom 3. Slik er ikke Doom 3 ment å være, da dette dytter spillet langt i retning av "normale" fps'er, og målt opp mot slike spill har Doom 3 mange mangler.

 

Doom 3 handler om stemning og redsel, ikke presisjon og ferdighet, som i CS, UT osv.

Det er bare tullprat. Gameplay handler om hvordan spillet oppleves av hver enkelt spiller. Selv om du synes det er spennede å bytte fram og tilbake så er det faktisk folk som finner det utrolig irriterende.

 

Mods er et resultat av hvordan folk ønsker å spillet et spill, det er det det handler om. Å stemple folk som feiginger og idioter fordi de ikke synes spillet er bra uten diverse mods blir som å kritisere folk som har ketchup på pizzaen, det var vel ikke i tankene da den ble oppfunnet?

 

Det er vel en grunn til at Doom3 kan moddes såpass enkelt, det er vel fordi ID ønsker at de som spiller skal ha kontoll over sin egen spillopplevelse.

 

Det med lommelykta var spennende til og begynne med, så blei det bare irriterende i lengden. Var det da intensjonen med gameplayet å irritere folk? Hvis noen er så tålmodige at de gidder å spille hele Doom3 uten en flashlight mod så må jeg bare gratulere, personlig så ødela det etterhvert spenniga fordi det rett og slett blei for dumt i lengden

Lenke til kommentar

Det med lommelykten er jo det minste problemet.Syns nå jeg.

Gjorde meg ingenting å skifte mellom lommelykt og våpen.Det går jo så kvikt å "sappe" mellom de uansett.

Tror det var en eller to ganger jeg virkelig sleit med å se hvor en zombie var,når jeg skulle skyte den.

Men som erfaren FPS`er,knuste jeg meg igjennom,og viste alle monstre hvem som virkelig var fra helvete! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...