Gå til innhold

Godt "isolerte" hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Selv om dette ikke er direkte datarelatert våger jeg meg til å stille følgende spørsmål i dette forumet...

 

Jeg trener på en tredemølle som bråker en del. Jeg er derfor på utkikk etter et nytt sett øretelefoner/headsett som skjermer for lyder utenfra. Ettersom jeg beveger meg må de også sitte godt på hodet. Jeg hadde håpet å slippe å betale mer enn 500 kr for dem, men litt slingringsmonn har jeg. Noen forslag?

 

EDIT: Bør jeg satse på "lukkede" øretelefoner?

Endret av redrazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koss QZ-99 er et "hørselsvern" som er hodetelefoner.

Koster USD60. Blir vel litt for mye for deg med frakt og moms, men de skal være veldig gode i støyete miljø. Vet ikke om de fås i norske butikker.

 

Clas Ohlson har en billigmodell, varenummer 34-5216. Har prøvd denne, men lyden var ikke så super akkurat. Men når man befinner seg på et støyfullt sted, blir det uansett bedre enn andre hodetelefoner som slipper inn en del av støyen.

 

Dette er to produkter som er bedre enn de fleste lukkede hodetelefoner jeg har prøvd, siden de er nettopp hørselsvern med høyttalere i.

 

 

EDIT: de kan jo fort bli svette ja, de er jo store og tette...

Det jeg synes er best for trening, er slike med bøyle rundt nakken. Men å finne slike som stenger ute lyd blir nok vanskelig.

Hodetelefoner med aktiv støyreduksjon blir fort dyrt, og krever oftest egen strømforsyning / egne batterier og kan være litt trasig å drasse på. Men har du en tredemølle og plass på et bord ved siden av kan det jo være et alternativ, som de sier over her.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Sennheiser 212 Pro isolerer bra til å være såpass liten og lett. Sitter rimelig greit fast på skallen også. Burde kunne funke til jogging.

 

Prisen er innenfor budsjettet også.

 

Lyden er litt så som så. Det er mer enn nok bass, og ganske tilbakelent mellomtone og diskant. Litt "mørk" lyd. Blir bedre med litt hjelp fra EQ eller andre lydkontroller.

 

 

Disse Noise-cancelling hodetelefonene passer neppe så godt. De er lagd for å utlikne dype, jevne lyder fra flymotorer, tog etc. Tredemølla er vel såpass høyfrekvent at dette ikke fungerer. Da trengs det vanlige lukkede hodetelefoner.

 

Øreplugger, som f.eks. Koss The Plug, er de som isolerer best i din situasjon. Shure E2c er noe av det bedre på markedet, men knekker budsjettet ditt da de koster 7-800,-.

Lenke til kommentar

Sennheizer PX250.

Disse koster litt over 1000. Disse har en lukket konstruksjon samt at de har fasekansellering av støy.

 

Eller Senneheizer PX200 som er de samme hodetelefonene uten støykansellering. (til halve prisen:-)

 

PX250 koster drøye 1000 kr, mens PX200 får du kjøpt for under 500 i nettbutikker.

 

Begge disse er så små at de ikke vil føles ubehagelige og bli svett inni selv om det er lukkede hodetelefoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!!! :thumbup:

 

Headsettet skal brukes til en IPod Mini som jeg kommer til å bestille samtidig. Jeg ser på applestore at det finnes noen "ekstra gode" øreplugger som kan kjøpes i tillegg. Noen som vet om disse er bra? Eller burde jeg evt heller stase på Koss The Plugg?

selv ville jeg anbefale the plug fra koss.

har disse selv og er veeldig fornøyd.

du kan egentlig se på the plug som helt vanlige

ørepropper (mot støy) med et hult sugerør som leder inn til små høytalere

-disse øreproppene er ikke vondt å ha i øret.

-forstyrrer ikke omgivelsene (hvis det er på treningsstudio du trener)

-gir en veldig god lyd. var rett og slett imponert over lydkvaliteten disse ga selv om det er bittesmå høytalere i (god bass i dem også!)

ser slik ut =

rør

øre =====@ @=høytaler

gummi

 

vet ikke om denne skissen vil fungere... :ermm:

regner med alt blir flyttet...

Lenke til kommentar

Njaaa....denne BioNetic-serien Sennheiser konstruerte for noen år siden, har ikke fått allverdens gode tilbakemeldinger akkurat, spesielt ikke i forhold til noen av de andre sakene de lagde.

 

Men...de isolerer vel rimelig godt, og gir plenty med lydtrykk, så de kan kanskje passe ganske greit i denne situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...