Gå til innhold

Er det mulig å kjøpe prosessor utenlands?


rolf_enver

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe en XP 3000+ prosessor, men har akkurat funnet ut at den fortsatt er sabla dyr! (Ca 1500kr)

Sjekket litt utenfor landets grenser og fant ut at jeg kan skaffe samme prosessor for ca 900kr inkludert moms og frakt :yes:

Spørsmålet mitt er da: Er det mulig å bruke denne på en pc her i Norge? Tenker på at de har ett annet nett og slikt, vet at strømtilførselen skal ordne opp i dette; vil bare være helt sikker.

 

Håper noen av dere der ute kan ta dere til til å svare :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å kjøpe en XP 3000+ prosessor, men har akkurat funnet ut at den fortsatt er sabla dyr! (Ca 1500kr)

Sjekket litt utenfor landets grenser og fant ut at jeg kan skaffe samme prosessor for ca 900kr inkludert moms og frakt :yes:

Spørsmålet mitt er da: Er det mulig å bruke denne på en pc her i Norge? Tenker på at de har ett annet nett og slikt, vet at strømtilførselen skal ordne opp i dette; vil bare være helt sikker.

 

Håper noen av dere der ute kan ta dere til til å svare :cool:

Dersom du bestiller fra utlandet, så må du huske at det kan være en viss fare for at pakken blir stoppet i tollen (da den har verdi som passerer 200 NOK). Stort sett gidder de ikke åpne pakker i DVD format (jeg har bestilt endel spill / filmer fra utlandet, noen med mere verdi enn 200 kr som de har latt gå).

Men hver gang jeg har bestilt noe som fyller litt mere enn et dvd cover, så har det pokker meg blitt stoppet (dersom det har kostet over 200 NOK) og jeg må da betale tileggsgebyrer (fortolling).

 

Men, ta sjangsen ! Det ville jeg gjort :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bruker pricewatch.com for å finne billige CPUer ogGPUer. Har funnet en i USA som bestiller delene for meg og åpner de, slik at det skal se ut som de er brukte, og så sende de til meg. Tror dere de går?

Har sendt pengene til hon over paypal allerede, og han har fått CPUen, GPUen kommer om et par dager.

Håper det går!!! :w00t:

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at hvis du merker pakken "Gave" så kan den være på 1000kr?

Jo, men det avhenger av at du får noen til å gjøre dette.

 

Utover det får man jo trukket fra mva/moms i f.eks Danmark når man kjøper/bestiller derfra til Norge, med mindre det er en skikkelig sløv butikk.

 

Det billigste er sef å reise selv til utlandet og kjøpe(f.eks legge ferieturen slik at dette passer), spesielt dersom man tilfeldigvis er i ett land som har lav moms og avgifter. Endel land i Sør-Øst asia er veldig bra mht dette, deriblant Malaysia.

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Bruker pricewatch.com for å finne billige CPUer ogGPUer. Har funnet en i USA som bestiller delene for meg og åpner de, slik at det skal se ut som de er brukte, og så sende de til meg. Tror dere de går?

Har sendt pengene til hon over paypal allerede, og han har fått CPUen, GPUen kommer om et par dager.

Håper det går!!! :w00t:

Jeg tror det vil gå fint. Bare merk verdien til "0", ikke inkluder pakkeseddel, og legg ved en lapp med "reparert vare i retur" eller "gave".

 

Edit: Billigste XP3000+ med 400 "MHz" FSB var 109 dollar. Med en dollarkurs på 6,131 må jeg si det er svinbillig: 668kr + frakt + frakt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
jeg så nVidia 6800 Ultra til 500 dollar på en amerikans webshop. tror det var 256MB PCI-e .. men er litt usikker.

 

Epz.

I følge www.pricewatch.com :

GeForce 6800 Ultra 256MB 489$ = 2998 kr

GeForce 6800 Ultra 256MB Extreme 545$ = 3341 kr

GeForce 6800 Ultra 128MB 305$ = 1870 kr

 

Forutsetningen er selvfølgelig at det kommer frakt, toll og moms i tillegg hvis man ikke gjør som trådstarter og kun betaler frakt i tillegg.

Lenke til kommentar

Takk for infoen Simen1 :thumbup:

 

Skal passe på at kameraten i USA merker den med "rep vare i retur". Jeg har bestillt Amd xp 3200+ "400MHz" og et BFG Geforce 6800 GT kort. Leste litt rundt på reviews på nettet ogkom fram til at det var et ganske bra kjøp :yes:

 

Til dere andre som evt vurderer det samme:

- Beste sted å sjekke prise er pricewatch.com. Jeg søkte bare på compare prices og fikk opp masse forskjellig, men det billigste fant pricewatch.

 

- Finn en fjærn slektning og spør om han vil gjøre deg en tjeneste

 

- Sjekk opp om hva frakt innen usa koster, grafikkortet og cpuen mitt ble fraktet uten kostnad :p

 

-Sjekket hvor mye det kostet å sende en stor pakke fra norge til usa; det kostet 400kr og da kunne pakken nesten være så tung den ville (må være ca samme priser i usa vel...).

 

- Ta rådet til simen1 og få personen i usa til å skrive "rep vare i retur" og få det til å se åpnet og brukt ut.

 

 

Hvem har sagt at det ikke er bra at Bush er president? Det er han vi kan takke for at dollaren er så svak!

Go George Bush :w00t:

 

Lykke til alle sammen, skal si ifra hvordan det går med komponentene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...