Gå til innhold

cs >> løpe tregt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med mitt cs: jeg løper tregt som f**n! :(

Det som skjer:

*jeg starter steam cs og går inn på en vanlig server (pub/war)

*alt virker ok. jeg spawner og handler.

*så skjer det: jeg begynner å løpe, og det virker som om playeren løper med en sandsekk på ryggen! seriøst det er vilt!

aner ikke hva som er problemet. håper på litt hjelp ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

springer du med våpen fremme? de andre springer kanskje med kniv?

med kniven fremme springer du raskere, samme om du er nedlessa med våpen ellers...ta frem kniven og LØØP..

eller er det kanskje en sånn "always run" ting du er nødt til å krysse av i options?

btw, det er ett eget CS forum...fyi lissom. Velkommen til Forum ^_^

Endret av MrLee
Skrevet

springer ikke med våpen fremme nei... (ikke prøv å lære meg cs ;) )

allways run tror jeg ikke det er...

går tregt å fly rundt på mappet i spec mode også forresten, ca. 1/3 av farten en egentlig skal bevege seg

noen andre som har noe fornuftig på hjertet?

takker, mr lee :) er nokså fersk innen forum ja :p

Skrevet

har ikke alltid vært sånn nei... kommer bare av og til (oftest er det tregt)

kjører med developer 1 autoexec

*prøve uten developer 1*

Skrevet

Hadde samme probelmet for en stund siden. Det kommer av en eller annen cs kommando, altså det er ikke hardware relatert eller lignenede. Vet ikke hvilke/hvilken kommando dette er, men det jeg gjorde var enkelt og greit å bytte ut configen min med en annen. Hvis du fortsetter å ha problemer etter dette, vil reinstall sannsynligvis fikse problemet ;)

Skrevet

takker :) skal starte fresh med ny config... ush, jeg har en lang natt med scripting og config'ing foran meg :cry:

Skrevet

Hmm. Kanskje det har noko med "rate" å gjer.. Hugser ikkje heilt kva som var best å ha på dette.. Men ta på cl_rate 999999(så mykje du greier og "rate 999999999" så er du sikra ;)

Så skal bevegelsen gå meir smooth om du vil...

Skrevet

tviler på at det er rates som gjør det, i og med at jeg har prøvd det du snakker om for lengst :cry: holder på med reinstallering av hele møkket nå, så hvis det ikke funker etter dette går jeg over til single-player spill :p

Skrevet

Hehe, er ingen CS-Expert.. Men lærer litt av å sjå på.. Dette er noko eg berre har fått med meg, dette og "rate haxxing" som er å ta raten på lite, så det ser ut som om spelaren lagger..

-This is Adrian saying CS-OUT

Skrevet

Jeg bruker og ha samme problemet, men ikke bare går jeg saktere, jeg skyter, hopper og ladder saktere.

For andre personer ser det ut som jeg bruker sv_gravity når jeg hopper.

For og fixe det hos meg lukker jeg noen programmer på taskbaren (dc++,winamp,diverse internett sider osv)

Skrevet

Kan det ha noe med fps'n å gjøre? Hva har du på fps_max ?

Når jeg skal spille "jump-map", har jeg på fps_max 50. Da blir det lettere å bunnyjumpe ;)

Skrevet

Når jeg skal spille "jump-map", har jeg på fps_max 50. Da blir det lettere å bunnyjumpe ;)

Hvorfor blir det letter? Jeg klarer bj mye letter med 100 fps ;)

Skrevet

Når jeg skal spille "jump-map", har jeg på fps_max 50. Da blir det lettere å bunnyjumpe  ;)

Hvorfor blir det letter? Jeg klarer bj mye letter med 100 fps ;)

Det er faktisk mindre slowdown etter ett hopp på lavere fps. Prøv med fps_max 20/30 kontra 80/100

Skrevet

Grunnen til at det blir lettere, er at man ikke opplever FPS-drops på samme måte. Klatremap er tradisjonelt ganske utsatt på det området, ettersom det er store, åpne flater med mange detaljer.

Når det gjelder config-opplegget, bare slett config.cfg og la CS generere en ny ved oppstart. Legg inn CPLGUI om du ønsker og sett opp konfigurasjonen din i GUIet. Sett opp rate, cl_rate, cl_cmdrate og cl_updaterate. Legg deretter ex_interp 0 i userconfig.cfg, slik at den blir innstilt slik den skal være hver gang du starter CS med riktige nettinnstillinger.

Noe utover det bør du ikke trikse til.

Skrevet (endret)
Når jeg skal spille "jump-map", har jeg på fps_max 50. Da blir det lettere å bunnyjumpe  ;)

Eg greier alder å bunny-jumpe eg.. Trur det er best slik..

-Men om det er lettere å hoppe med lavere FPS burde det eigentleg vore lett å bunny-jumpe :p

Endret av Denethor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...