silverlit Skrevet 15. september 2009 Skrevet 15. september 2009 kom til å tenke på da jeg var 6 år å satt å spilte tomb raider i en mørkkjeller.. faen det var skummelt. De skumleste var butleren. Seriøst, det var ILLE. Lolz :!: jah faen ass, trodde han prompa da jeg xD men jeg var 6 år da
DeNile Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 F.E.A.R - spillene er helt ok. De manglet stemningen for å gjøre det skummelt. Det verste jeg noen gang har opplevd var nok Resident Evil 2. Klarte aldri å fullføre spillet som følge av alle skrekkscenarioene. Husker spesielt godt da jeg og en venn spilte det. Vi kom til avhørsrommene, og jeg mente jeg hadde lest at det ville komme et monster en plass. Men min venn ville ikke høre på meg så han braste frem og det samme gjorde monsteret. Spillet måtte pauses i 15 minutter før vi turde å fortsette...
Patney Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 (endret) Husker også når jeg var 10-11 år når vi spilte Resident Evil 1, vi hadde ikke memory card så vi startet alltid på nytt og vi løp alltid igjennom zombiene på gata, uansett en gang hadde vi kommet så langt da vi var inne i et rådhus eller lignende, da en kar som ble helt lilla i trynet og våknet opp som en zombie og skremte livet av oss i rommet (6-7stk) faen det var tider.. Jeg har fortsatt det spillet liggende. Det er så genialt. Må bare rette på deg, Roobert, det er Resident Evil 2 hvor man løper i gatene i starten, så ender man opp i et POLITIHUS Som forresten er mitt favorittspill i Resident Evil-serien ♥♥♥♥♥ Utrolig stemningsfullt spill. Endret 16. september 2009 av Patney
Kimelimm Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Han i den faste treningsbanen, herskapshuset til Lara Croft. Han fulgte etter deg overalt med det klirrende fatet og stønnene sine. *grøss* Han der var jeg redd for, han var creepy.
laurell Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Skuffet over FEAR, men det var sikkert fordi jeg viste hva jeg gikk til. Det skumleste var nok DOOM 3, første gangen jeg trengte ekstra lys i rommet. De første Resident Evil spillene var på grensen, og jeg er enig i at butleren i Tomb Raider var creapy!
Geirern Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Uten å ha lest mer enn siste side av tråden, men antar folk er enig i at Condemned 2 er latterlig skummelt, vi satt 5 gutter i kjelleren og skvatt som noen jævler...
silverlit Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 syns butlern var søt jeg da stengte han inne i et sån kjølerom
Eaan Skrevet 16. september 2009 Skrevet 16. september 2009 Cryostasis er veldig creepy, siden characteren beveger seg så sakte, og du føler deg ganske hjelpesløs der du trasker i rundt.
Kakko Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 Undying er øverst på lista mi iallefall. Er ikke så fælt nå i ettertid, men husker jeg kun turte å spille på dagtid med lavt volum. Noe som også var litt fælt var det partiet i VTM: Bloodlines, der en skal utforske et hjemsøkt hus (med høyt volum og midt på natta, vel å merke)
Suder Skrevet 28. oktober 2010 Skrevet 28. oktober 2010 System Shock 2 og Eternal Darkness til gamecube er defenitivt de skumleste spillene jeg har spilt
MetaBaron Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Amnesia Støttes. Endte opp med å avinstallere spillet, ikke pga. at det var dårlig, men fordi jeg syntes det ble en altfor stor belastning på nervene. Blir aldri skremt i FPS-spill der man går rundt med våpen, da kan man jo tross alt forsvare seg, mens i Amnesia: The Dark Descent, så røler man jo rundt med stort sett bare 1 stk muggen lyskilde, og må haule ass hver gang man hører grimme lyder.
Mariofrans Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Synes dette er passe skummelt! http://www.fugly.com/flash/709/Scary_Maze_Game.html
theGunner76 Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Det mest fryktinngytende spillet of all times er uten tvil det første Silent Hill til ps1!
Xandathrii Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Resident evil 1 husker jeg fikk meg til å sitte på tå hev. mest på grunn av at det var ganske still og pluttselig sto en zombie nesten rett ved siden av deg.. Selve stemmingen var jo jævlig creepy.. Silent hill 2 er jo også psychologisk redsel på sitt beste! Husker også et gammel spill som heter shivers, et type tenke\puzzle spill som hadde noe skummelt over seg, kommer bare ikke helt på hav det var med det spillet...
SirUstinov Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Resident Evil 2 og Silent Hill er 2 av de mest creepy spillene jeg har spilt. esident Evil 2 har jeg spilt nylig, og jeg skvetter fortsatt når det plutselig hopper et monster ut av et vindu nesten selv om du vet det vil skje. Silent Hill spilte jeg sammen med en kompis når jeg var liten og vi ble pissredd. Har ikke prøvd de andre spillene i noen av seriene.
Spirre Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 jeg tror jeg har nevnt det i en tidligere post her i tråden, men det er så lenge sia så jeg kan sikkert bidra. dessuten er det moro å se om noen andre er enige... for meg er det skumleste spillet alien til ps1. du spiller som marine og har den derre blip blip radaren. husker jeg pleide å få sikkerlig noia når jeg spillte det og jeg måtte stadig ta pauser for ikke å få totalt nervesammenbrudd kan nevne at jeg var kanskje 19-20 da jeg spillte det
ZiggyStardust Skrevet 1. november 2010 Skrevet 1. november 2010 Ingen som har nevnt Alone in the Dark? (for ørten år siden - ikke det console spillet med samme tittel som er ute nå) Alone in the Dark var det første skikkelige skrekkspillet i 2D/3D. Jeg husker fremdeles knirkelyden når man gikk rundt på loftet helt i starten. Brrr... Det irriterer meg fortsatt litt at Resident Evil får cred for å finne opp systemet med 3D-modeller på 2D bakgrunner. Alone in the Dark kom intet mindre enn fire år før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå