Gå til innhold

Ble tatt med 2 på mopeden


Babadurion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og fra 1.1.05 er dette lovelig i norge , argumenter med dette du.

 

dette kommer selvfølglig pga EU krav og er usansynelig lattelig . at en fakost som så vidt klarer 45 med en skal kunne kjøre med 2på .

det er på tide og får opp max farten på mopeder til 70km/t så di skal kunne kjører på di fleste veier uten og være sinker

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Synes at mopeder i likhet med traktorer burde søke om adgang til offentlig vei, i 3 eksemplarer og fått avslag på samtlige. Evt kjøreforbud på plasser der hvor fartsgrensen er høyere enn hva farkomsten kan klare. Mopedister burde blitt mye flinkere til å hute seg ut av veibanen når de har 30-40 biler liggende bak seg!

Lenke til kommentar
Synes at mopeder i likhet med traktorer burde søke om adgang til offentlig vei, i 3 eksemplarer og fått avslag på samtlige. Evt kjøreforbud på plasser der hvor fartsgrensen er høyere enn hva farkomsten kan klare. Mopedister burde blitt mye flinkere til å hute seg ut av veibanen når de har 30-40 biler liggende bak seg!

Det sier du det, som ikke trenger å kjøre moped! Hadde vi mopedister kunne fått velge noe annet så hadde vi selvfølgelig gjort det! Det er like irriterendes som for oss som for dere at vi må puttre rundt i 45 km/t! :hrm:

Lenke til kommentar
Synes at mopeder i likhet med traktorer burde søke om adgang til offentlig vei, i 3 eksemplarer og fått avslag på samtlige. Evt kjøreforbud på plasser der hvor fartsgrensen er høyere enn hva farkomsten kan klare. Mopedister burde blitt mye flinkere til å hute seg ut av veibanen når de har 30-40 biler liggende bak seg!

Det sier du det, som ikke trenger å kjøre moped! Hadde vi mopedister kunne fått velge noe annet så hadde vi selvfølgelig gjort det! Det er like irriterendes som for oss som for dere at vi må puttre rundt i 45 km/t! :hrm:

Klart dere også synes det er irriterende å ligge i 45!

Og dere har valget... å kjøre moped eller ikke kjøre moped!

Men dere ligger likevel i "toppfart" i 45, og hvis jeg ligger bak deg i 80 sonen er jeg laangt ifra fartsgrensen og det irriterer! Du klager jo ikke; du har jo toppfarten som du ikke vil gi fra deg ved å kjøre til siden. Mens jeg blir eitrende forbanna og hiver meg kanskje på unødvendig farlige forbikjøringer for at du skaper en farlig trafikksituasjon.

Sånn sett så burde ikke mopeder ha lov til å kjøre på veier hvor de blir til hinder for vanlig trafikk. Beste hadde vært å forby mopeder på offentlig vei, så kan folk heller vente til de får bil.

 

Ikke personlig ment; "du" er her ment som den generelle mopedist!

Lenke til kommentar

Du har rett i det at det er vi som har valget. Når du kna kjøre nesten avgiftsfritt på et kjøretøy så gjør du det og! Hvem gidder vel å vente til man kan ta billappen? Norges land har bestemt at mopeder kan gå 45 km/t på alle veier bortsett fra motorveier. Det betyr at en mopedist kan ligge i 45 i 90-sonen.

 

Så hvis noen skulle komme borti en slik situasjon som å ligge bak en moped i 90- eller 80- sonen så skal de få kjøre forbi mopeden akkurat som om det var en bil. Det hjelper da ikke om mopeden legger seg ut på hvitstripa, bilen bak må uansett svinge mot motsatt kjøreretning, dristig blir det likevel.

 

Min mening er at hvis du havner bak en moped, vent med en forbikjøring til det er trygt. Ikke kom her og klag på at det er oss mopedister som skal vike ut mot grøfta når noen bak skal forbi, det er jo ikke vår skyld at vi ikke kan kjøre fortere enn 45!

Lenke til kommentar
Jeg synes at den maksimale fartsgrensen bør økes til 65 km/t. Dette er en reell og praktisk maksfart for en moped, i de fleste andre land er det 60-70 som er lovelig toppfart.

Så lenge det omkommer 300 personer i trafikken i Norge hver år, er ikke en økning av fart uten økning av sikkerhet positivt. Da spiser man opp en sikkerhetsmargin.

 

I utlandet er dødstallene mangedobbelt i forhold til folketall. Derfor er, og bør ikke, utlandet være et forbilde for Norge.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...