Gå til innhold

Film: Tilbakemelding ønskes på "Det største offeret"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Har aldri i mitt liv hørt noen filmskapere påstå at musikken er 70% av opplevelsen. :ermm: Men det er vanlig å høre f.eks. Lucas nevne at LYDEN generelt er 50% av opplevelsen.

Jeg har snakket med et par profesjonelle lydarbeidere som arbeider i norsk filmindustri og de mente bestemt at lyden var 70% av opplevelse. De mente lyd som i musikk.

Lenke til kommentar

Du redigerte og la til mer...

 

Jeg synes i det minste du burde holde deg saklig og la være å kalle oss "Filmfjortiser", blir for dumt.

Jeg var så saklig som overhodet mulig. Filmfjortiser var en fellesbetegnelse på fjortiser som lager film, hvor dere nødvendigvis ikke er inkludert. Dere er ikke alene om å misbruke andres saker på den måten. Men dere har talent, dere skal kanskje få kinovisning, og poenget var da, atter en gang, at dere er på et nivå der respekten overfor andres verk uten tvil burde vært mye større.

 

Jeg synes det ble litt mye debatt bare om dette med å ha navnet på musikkgruppen i rulleteksten, de komme jo ikke til å se det uansett!

Det var et moralsk spørsmål og endelig den eneste negative kritikken dere fikk fra min side. Hvem kommer ikke til å se det? Hadde dere inkludert bandnavnet, samt navnet på låten, ville uten tvil jeg sett det og sannlig også husket det. Jeg så etter det flere ganger. Og dessuten ble det jo ingen debatt, kun kritikk med avvisende melding til svar. (Bortsett fra Gandalf the Greys lille enighetserklæring med økonomiunnskyldning.) :)

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med et par profesjonelle lydarbeidere som arbeider i norsk filmindustri og de mente bestemt at lyden var 70% av opplevelse. De mente lyd som i musikk

 

Jasså? Så musikken er viktigere enn kameravinkler, skuespill, lyddesign og redigering?

 

Det var et moralsk spørsmål og endelig den eneste negative kritikken dere fikk fra min side. Hvem kommer ikke til å se det? Hadde dere inkludert bandnavnet, samt navnet på låten, ville uten tvil jeg sett det og sannlig også husket det. Jeg så etter det flere ganger. Og dessuten ble det jo ingen debatt, kun kritikk med avvisende melding til svar. (Bortsett fra Gandalf the Greys lille enighetserklæring med økonomiunnskyldning.)

 

Vi finner ikke store poenget i å redigere filmen om igjen, for å legge til "Musikk: Muse - Ruled by Secrecy" på rulleteksten kun for å legge filmen ut på akam.no.

Filmen kom på en 2. plass i konkurransen og skal senere i høst vises som forfilm. Ja, vi har veldig stor respekt for Muse og hadde vi hatt penger skulle vi både spurt om lov og betalt for å få bruke musikken deres.

 

Du skal vite at jeg ER enig i det du sier om respekt, men hva skal jeg gjøre når Filmsjef Henning Larsen sier at han ikke kan kjøre filmen på kino, når bandnavnet og låten står på rulleteksten? Er takknemlig for at du sier vi har talent. :) Men hva vil du jeg skal gjøre?

PS: Beklager hvis svarene mine var avisende.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Jeg har snakket med et par profesjonelle lydarbeidere som arbeider i norsk filmindustri og de mente bestemt at lyden var 70% av opplevelse. De mente lyd som i musikk

 

Jasså? Så musikken er viktigere enn kameravinkler, skuespill, lyddesign og redigering?

Jeg tror vi snakket mer om det følelsesmessige påvirkningen musikk gir seeren i en film, som f.eks. når det går over til frysninger eller adrenalinkick. Et litt interessant og skremmende spørsmål er jo kanskje hvorvidt dette er det samme som hva du tolket det som. Er musikk viktigere? Virkelig?

 

Det kan veldig godt være. I deler av filmen i hvert fall. Men det er et spørsmål jeg synes man bare skal unngå å svare på. Hvilket inntrykk en filmseer vil få, kan ingen forutsi. Det finnes intet fasitsvar. Ingen formel (nei, matematikere). Så la oss overlate spørsmålet til følelsene og smakssansen istedet for å sende avbud på gode regissører. God regi betyr i hvert fall noe. Mye.

 

Jeg tror størsteparten av dagens filmer avhenger av god musikk. Kanskje unntatt komedie-sjangeren og noen flere. Typiske Hollywood-klisjéer uten musikk? :!:

 

Det var et moralsk spørsmål og endelig den eneste negative kritikken dere fikk fra min side. Hvem kommer ikke til å se det? Hadde dere inkludert bandnavnet, samt navnet på låten, ville uten tvil jeg sett det og sannlig også husket det. Jeg så etter det flere ganger. Og dessuten ble det jo ingen debatt, kun kritikk med avvisende melding til svar. (Bortsett fra Gandalf the Greys lille enighetserklæring med økonomiunnskyldning.)

Vi finner ikke store poenget i å redigere filmen om igjen, for å legge til "Musikk: Muse - Ruled by Secrecy" på rulleteksten kun for å legge filmen ut på akam.no.

Filmen kom på en 2. plass i konkurransen og skal senere i høst vises som forfilm. Ja, vi har veldig stor respekt for Muse og hadde vi hatt penger skulle vi både spurt om lov og betalt for å få bruke musikken deres.

 

Du skal vite at jeg ER enig i det du sier om respekt, men hva skal jeg gjøre når Filmsjef Henning Larsen sier at han ikke kan kjøre filmen på kino, når bandnavnet og låten står på rulleteksten? Er takknemlig for at du sier vi har talent. :) Men hva vil du jeg skal gjøre?

PS: Beklager hvis svarene mine var avisende.

Jeg mener dere skal gå for tilbudet om kinovisning, på sjefens betingelser, være glade, og ved neste innspilling innse at dere sitter såpass høyt på rangstigen at lovlig musikk (egenlagd eller kjøpt) burde taes i bruk. Eller i det minste opplyse om hvilken musikk som ble brukt, noe jeg anser som ren høflighet.

 

Men det var meg. Viktigst av alt, igjen, er at dere er dere selv og ikke nødvendigvis gjør hva en tulling fra sørlandet ville gjort. Husk bare at om dere fortsetter i samme stilen, blir dere tatt en gang uansett. Dere må bestemme dere for når paragrafer blir betydelige nok til at dere skal følge dem. Eller alternativt når respektløsheten blir stor nok til at dere skal snu på den.

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med et par profesjonelle lydarbeidere som arbeider i norsk filmindustri og de mente bestemt at lyden var 70% av opplevelse. De mente lyd som i musikk

 

Jasså? Så musikken er viktigere enn kameravinkler, skuespill, lyddesign og redigering?

Jeg tror vi snakket mer om det følelsesmessige påvirkningen musikk gir seeren i en film, som f.eks. når det går over til frysninger eller adrenalinkick.

Det tenkte jeg også på. Jeg har en DVD men en film.. husker ikke helt hvordan, men der viser de på sånn "making the movie" greier forskjellen mellom ei scene med musikk og den samme scenen uten.. det ble veldig tamt uten musikk.. stemninga kom ikke så godt fram

 

Over til filmen; Jeg syns den var ganske grei laget. Musikken var bra valgt.

Derimot er jeg enig i at det kunne vært flere folk der men jeg skjønner at det kanskje var litt vanskelig hvis dere ikke hadde så mange folk.

Det jeg likte best var det han gjorde med øynene. Det at han rullet de lissom sånn mens øyenene var lukket at. Sånn har jeg alltid likt.

Dessuten er jeg en stor fan av "flashbacks" i en film.

Ganske bra, for en amatørfilm å være.. og jeg mente dette på best mulig måte.. :)

Lenke til kommentar

Hm. Er vel noe drøyt å kalle det å "stjele sanger" når man lager små kortfilmer som ikke er ment til noe voldsomt mer enn å lage en liten film som skal vises til et begrenset publikum.

 

Det var igrunn det eneste jeg syntes var litt rart med den gående filmkonkurransen. At reglene sier at man ikke kan bruke noe som ikke er ditt eget. Her ber man jo faktisk unge filmskapere å være musikere i tillegg. Og hvis ikke de vil så får de ikke bruke musikk?

Er ikke dette bare hemmende?

 

Musikk er jo bare et virkemiddel til en film, for å lage stemning. Skulle man nekte folk å bruke effekter, filtre og overganger som ikke var laget av dem? Synes det er litt synd også, fordi mange idéer til bilder og ren inspirasjon kommer direkte fra musikk ofte.

 

Større filmkonkurranser har strengere regler på dette, fordi de kan komme i trøbbel med copyrights og slike ting.

Uansett så kan ingen nekte deg å bruke musikken til et band eller artist med mindre du har tenkt til å kommersielt gi det ut. Da burde man spørre om tilatelse, og da kan musikeren si nei hvis han vil. Er musikken over 20 år gammel forresten, så kan den visst brukes uten tillatelse.

At man må betale artisten har jeg ikke hørt om. Det blir isåfall kun hvis artisten lager filmmusikken eller hvis materialet blir solgt på eget soundtrack. Eller lignende.

 

Jeg håper for min del at det blir flere filmkonkurranser her på forumet, men da håper jeg at man kan få bruke den musikken man vil. Det er jo nøyaktig likt for alle da.. og det er igrunn bare urettferdig fordi noen kan kanskje spille litt, mens andre ikke kan. Jeg har spilt litt i band for noen år tilbake, så det er ikke en egoistisk klage.. men det betyr ekstra arbeid, og grunnen er litt uklar synes jeg.

 

Tviler på at Muse bryr seg særlig likevel.

 

Jeg får ikke lastet ned videoen forøvrig. Kommer bare til en side som det står at den ikke er tilgjengelig.

 

S,

Lenke til kommentar

Svankmajer. Det burde vel kanskje heller stått "Du bør ha rettigheter til

musikken du bruker".. Hvorfor? Jo, fordi slik er det i ekte verden. - Det er

utrolig lett å filme et par biler, for å så slenge på skikkelig populær musikk,

- også vinner denne filmen fordi folk liker musikken og syntes det var tøft.

 

Vel, ikke mye arbeid i den filmen :) - Ellers så er det ikke ditt eget om du ikke

har rettighetene på greia di. Jeg var helt for det at man må lage alt selv, gjør

ting mye mer eget. Lage musikk, lyd osv er en stor del av filmen, og skal man

lage film til en slik 2min konkurranse så kan en like godt gjøre det skikkelig :)

 

Det som er så kjekt med å ha laget en slik film er at etterpå kan du melde

den på OVERALT og du trenger ikke tenke på hekkans TONO i det hele tatt!

Ahh, herlig.... :) Men vi er offtopic, har sett filmen her. - Skal se om jeg kan

skrive en kritikk senere.

Lenke til kommentar

Vel, jeg skjønner tankegangen, men jeg er uenig fortsatt. Synes du amputerer bort noe av, ihvertfall min glede, med å lage filmen.

Mulig litt for mye av anarkisten i meg kommer frem her, men jeg synes man skal få lov til å velge den musikken man vil til noe så hobbybasert som dette.

Og som sagt tidligere, du krever jo at filmskapere skal lage musikk ELLER lage en stumfilm.

 

Band har i utgangspunktet ikke noe imot at det lages uoffisielle musikkvideoer. Radiohead blant annet oppfordret tilogmed fansen til å lage små filmer og klipp, for å samle de inn og vise de på Radiohead.tv.

 

Og jeg tror folk overdriver når det gjelder musikkens betydning for filmen. Det er jo ikke bare å legge musikken over heller... ofte er det å klippe den inn + få den til å passe til bildene.

Jeg tror ikke du bare kan kaste inn en sang og vinne pga den.

 

Nei, du kan si at i virkeligheten kan du ikke bare ta hva du vil.. men du kan også si at til en ordentlig film så ville man jo som oftest ha fått ordnet et eller annet. Det er vanskeligere i en slik konkurranse. Dette skulle jo i utgangspunktet være en nokså uhøytidelig greie skulle det ikke? Hvorfor så streng? Hvorfor restriktere?

 

S,

Lenke til kommentar
Hm. Er vel noe drøyt å kalle det å "stjele sanger" når man lager små kortfilmer som ikke er ment  til noe voldsomt mer enn å lage en liten film som skal vises til et begrenset publikum.

Såvidt meg bekjent, har ingen brukt det ordet i denne tråden. Og å bruke det ordet ville uten tvil være å vri det i feil retning. Helt feil.

 

Det eneste jeg lurer litt på, er begrepet "bergrenset antall publikum" i denne sammenheng. Nå har jeg null peiling på hvor bredt denne kinosjefen planlegger å spre filmen som forrett, men jeg har uansett en ganske vag anelse at min (les: min) samvittighet ville stilt seg spørrende til om visning på Kino 1, med over 700 000 besøkende i året, var litt andre boller enn filmvisning på 21-tommeren i hybelen, med bestefar Leif Arne og tante Gudrun foran skjermen.

 

Det var igrunn det eneste jeg syntes var litt rart med den gående filmkonkurransen. At reglene sier at man ikke kan bruke noe som ikke er ditt eget.

Det var vel mer eller mindre en komfortfaktor. Det er utrolig digg å lage film vitende om at resultatet lever i lovlighetens navn og kan vises i alle mulige sammenhenger uten at musikalske paragrafryttere setter til å hylgrine så snart suksessen åpner for nye og større veier. Jeg liker det best sånn. Velmont satt, såvidt jeg kan memorere, også pris på det. Men hvorvidt den bestemmelsen bør få leve, er vel diskutabelt nok.

 

Her ber man jo faktisk unge filmskapere å være musikere i tillegg. Og hvis ikke de vil så får de ikke bruke musikk?

Hvis vi fortsatt er inne på filmskapingskonkurransen, var forbudet mot andres musikk til dels for å åpne veiene for musikktalent på forumet. En musikkvideo hadde gjort seg bra som pokker. Om den hadde gjort seg bra som pokker stilt opp i samme rekker som Muse, er jeg litt mer usikker på.

 

Er ikke dette bare hemmende?

Nei. En gang i tiden må alle filmskapere, såfremt de vil opp blant de litt høyere navn, begynne å forholde seg til opphavsretten. Personlig liker jeg denne retten. Jeg liker at ingen har lov til å bruke maleriene mine til ting jeg sier fy. Gjerne for meg; heng dem opp i stua, men ikke dra dem med på visning under ditt eget navn. Jeg synes denne situasjonen hadde litt av den samme tingen.

 

Større filmkonkurranser har strengere regler på dette, fordi de kan komme i trøbbel med copyrights og slike ting.

Kan ikke vi det?

 

Jeg spør av nysgjerrighet, ikke for å motbevise noe.

 

Jeg håper for min del at det blir flere filmkonkurranser her på forumet, men da håper jeg at man kan få bruke den musikken man vil. Det er jo nøyaktig likt for alle da.. og det er igrunn bare urettferdig fordi noen kan kanskje spille litt, mens andre ikke kan.

Jeg håper også på flere filmkonkurranser, men jeg synes utvilsomt at dem med musikalsk talent skal få lov til å dra nytte av det. Dem med regitalent skal få lov til å dra nytte av sitt. Dem med skuespilltalent i samme bås. Alt teller.

 

Jeg tror ikke jeg er egoistisk. Jeg vet ikke. Jeg har i hvert fall null peiling på musikk (kan plystre dog), håper jeg kan litt om regi, og skuespille er vel en ferdighet jeg ikke mestrer særlig bra. Jeg synes bare dem som kan noen av delene, f.eks. musikk, skal likestilles med de andre, ettersom musikk er viktig i film. Skuespill også. Regi også faktisk.

 

Tviler på at Muse bryr seg særlig likevel.

Irrelevant. Spør dem, så synes jeg det er greit, men så lenge det er noen andres verk, synes jeg man skal føre det opp på dems navn, spesielt når filmen ens er på områder der kino er sannhet.

 

Jeg har aldri vært noe særlig i mot bruk av musikk. For nittende gang, det er høyst subjektivt, men jeg liker best tanken på at alle unner respekt til opphavet av artistisk materiale i det minste ved å kreditere kunstneren.

 

Beklager at jeg ikke klarer å gjøre ting kort. :) Og jeg hadde litt ting å gjøre mens jeg skrev innlegget. Det har kommet to nye allerede, og jeg har fått bekreftet at Velmont var enig på et punkt. Jaja, pytt-pytt.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar

Ok, jeg var lite klar over at den skulle bli vist på Kino 1. Saken blir vel kanskje en annen da i denne sammenheng. Var ikke det jeg ønsket å diskutere.

 

Men jeg merker at dette går litt etter egen interesse, for å kutte dette helt ned til beinet.

Jeg f.eks har lagd kortfilmer mer eller mindre medbasert på å bruke moderne undergrunnsmusikk jeg elsker. Det har for meg vært en del av uttrykket. Jeg har ikke spurt noen av artistene riktignok(selv om jeg en stund har hatt tenkt til å gjøre det når jeg får alt sammen ut på nett). Jeg liker å jobbe på den måten, men Velmont lager kanskje musikk selv, og får fordel av denne regelen.

Jeg tenker også på at dette kan ha vært noe av grunnen til at det har vært vanskelig for mange å få lagd en film til nå. Det å legge til musikk kan være noe av kicket i seg selv.

Jeg synes det burde være valgfritt. Folk som faktisk lager musikken selv får naturligvis fordel av det uansett.. definitivt.

Du kan si at du fremmer folk som har musikktalenter, men du hemmer også de som ikke kan lage musikk. Og dette er en FILMkonkurranse, og til tross for at den er proft utført(cheers!), så er den en nokså liten sak. Hvem her tjener penger på den?

 

Nei. En gang i tiden må alle filmskapere, såfremt de vil opp blant de litt høyere navn, begynne å forholde seg til opphavsretten. Personlig liker jeg denne retten. Jeg liker at ingen har lov til å bruke maleriene mine til ting jeg sier fy. Gjerne for meg; heng dem opp i stua, men ikke dra dem med på visning under ditt eget navn. Jeg synes denne situasjonen hadde litt av den samme tingen.

 

Vel, en annen ting er at man som amatørfilmskaper verken har profitt, navn eller kontakter til å få slike opphavsrettigheter heller. Hvorfor vente når ingen bryr seg likevel?

Men jeg skjønner poenget deres. Det er nok sunt å lære seg å forholde seg til reglene hvis man har tenkt å drive med film.

Men i forhold til denne konkurransen synes jeg det blir veldig strengt. Jeg har en stygg følelse av at det har hemmet den kreative delen hos folk.. fordi du begrenser litt muligheten til å lage stemning. Og nei, jeg tror ingen i hele verden bryr seg om copyrights i denne sammenheng.

 

Dette er mer hobby enn yrke. Men det kommer an på hvor stort det hele måtte ende opp. Kunne jo hende at en av oss ville brenne alle bidragene til en DVD, lage cover, selge til alle deltagerne og andre som ønsket det... også ville en person vise alt sammen i et program til en filmklubb kanskje.. Vet ikke hvor grensen går, men poenget mitt er at reglene er for strenge.

Jeg synes det er å sette lista litt høyt opp.

 

Jeg håper også på flere filmkonkurranser, men jeg synes utvilsomt at dem med musikalsk talent skal få lov til å dra nytte av det. Dem med regitalent skal få lov til å dra nytte av sitt. Dem med skuespilltalent i samme bås. Alt teller.

Jeg tror ikke jeg er egoistisk. Jeg vet ikke. Jeg har i hvert fall null peiling på musikk (kan plystre dog), håper jeg kan litt om regi, og skuespille er vel en ferdighet jeg ikke mestrer særlig bra. Jeg synes bare dem som kan noen av delene, f.eks. musikk, skal likestilles med de andre, ettersom musikk er viktig i film. Skuespill også. Regi også faktisk.

 

Ingen nekter da noen i å kjøre egenkomponert musikk, selv om man gir folk fri tilgang til å bruke det man vil? Ser ikke at du tråkker de ned i søla på noen måte, vel?

Du rammer mer de som ikke kan lage musikk vil jeg si ved å nekte de å la de bruke det de vil.

 

Og hva med å kunne bruke ting som ER gratis å bruke? Apple har jo f.eks mye melodier folk kan bruke til eget bruk.. mange av filmprogrammene har ferdige melodier som er til fri bruk..

 

S,

Lenke til kommentar
Og hva med å kunne bruke ting som ER gratis å bruke? Apple har jo f.eks mye melodier folk kan bruke til eget bruk.. mange av filmprogrammene har ferdige melodier som er til fri bruk..

Så vidt jeg forstår så vil du kunne bruke programmer som lager musikken for

deg, eller noe liknende "lett" - fordi musikken vil bli helt og holdent din, du

vil ha copyrighten på den ferdige greia, det blir automatisk ditt verk.

 

Jeg lager vel bittelitt musikk, men ikke stort mer enn de fleste kunne klare

kun ved å høre på annen musikk, altså - klimpre litt på gitaren, sette sammen

noen småting og finne utav hva som funker og hva som ikke funker.

 

En får alltid laget noe musikk/stemning til bildene, som sanoj_20 sier, men

om konkurransen gjentas så kan en godt diskutere hvorvitt det ikke skal

være en regel om egenkomponert musikk, - på grunn av konkurransens

lovlighet må en imidlertid ikke skrive at dette er lov, men en kan bare unngå

å si at det ikke er lov :) - Men den diskusjonen får vi ta en annen plass. Vi

er allerede offtopic så det holder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har snakket med et par profesjonelle lydarbeidere som arbeider i norsk filmindustri og de mente bestemt at lyden var 70% av opplevelse. De mente lyd som i musikk

 

Jasså? Så musikken er viktigere enn kameravinkler, skuespill, lyddesign og redigering?

Jeg sa ingenting om hva jeg mente, så meg trenger du ikke spørre. Kameravinkler er overvurdert i full-length features, det er helheten som teller. Dårlig skuespill kan man komme unna med. Lyddesign er vel litt det vi snakker om, noe sammenheng har det iallfall. Redigering; tja det er så mangt. Er det klipping du sikter til?

 

Spør Quentin Tarantino, Darren Aronofsky eller PT Anderson hvor viktig de syns det er med musikk i film/hvor stor påvirkningskraften er.

Lenke til kommentar

Dette er garantert siste gang jeg legger ut en film på dette forumet. Samtalen åpner med EN post med saklig kritikk til filmen vår, mens 1,5 side brukes til å diskutere musikkrettigheter generelt og til å kritisere det de andre skriver. Her og der kommer også et par irriterende kommentarer som sikter til at "Det er musikken som har gjort filmen bra". Takk for den Velmont. Tror dere virkelig at vi ikke har gjort oss flid med å få musikken til å passe til filmen for eksempel? Men dette gidder jeg for all del ikke gå inn på. Join en debattgruppe heller.

 

Spør Quentin Tarantino, Darren Aronofsky eller PT Anderson hvor viktig de syns det er med musikk i film/hvor stor påvirkningskraften er.

 

Jada, wh1te, musikken betyr masse for stemmningen i filmen ja, men har en laget en sekvens som består av et svart stillbilde med Sinatra - "New York, New York" i bakgrunnen, kan en vil ikke kalle seg en filmskaper?! Tror statistikken for filmskapere i proffmiljø, som komponerer egen musikk er RELATIVT liten. Alt handler om penger og kontakter. Og dessuten er det kun fantasty og Sience fiction filmer som Star Wars og Ringenes Herre som bruker musikk i 80% av filmen eller mer. Det kan nevnes at Tarantino har brukt orginal musikk totalt 1 gang, og at han er en av de filmskaperne som faktisk skaper stemningsrike scener UTEN musikk. Fantastisk?

 

Er drittlei maset ditt om at vi må lage egen musikk sanoj_20! Alt handler om penger og kontakter, og ikke at du kommer til å se vår neste film her på forumet, men jeg kan love deg at neste film blir med orginalmusikk. Utført av Stavanger Symfoni Orkester.

 

Jeg kan takke Svankmajer for å komme med noen gode poeng. Dere andre: Dere virker som en gjeng med kverulerende forumjunkier med overdimensjonert markeringsbehov. Takk for meg.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar

*Målløs*

 

Er drittlei maset ditt om at vi må lage egen musikk sanoj_20!

Har jeg i det hele tatt sagt det en gang? Se om igjen. :hrm: Du var jo fullt og holdent med i diskusjonen før du poster et innlegg som indikerer spektakulære humørsvingninger. Sorry – men jeg ser fortsatt ikke problemet med innholdet i denne tråden, bortsett fra at vi skled ut av emnet helt mot slutten. Den diskusjonen om filmskapingskonkurransen er halshogd uansett.

 

Men seriøst – du er på et diskusjonsforum. Lykke til med å finne et forum der alle holder seg til emnet og bare kritiserer ting du vil skal kritiseres.

 

It is not advisable, James, to venture unsolicited opinions. You should spare yourself the embarrassing discovery of their exact value to your listener.

– Ayn Rand

 

Tar det som et godt forslag om å holde kjeft i ditt nærvær. :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jada, wh1te, musikken betyr masse for stemmningen i filmen ja, men har en laget en sekvens som består av et svart stillbilde med Sinatra - "New York, New York" i bakgrunnen, kan en vil ikke kalle seg en filmskaper?! Tror statistikken for filmskapere i proffmiljø, som komponerer egen musikk er RELATIVT liten.

Jeg har vel for f*en ikke sagt at dere trenger å komponere egen musikk! Det finnes plenty med gratis musikk.

 

men har en laget en sekvens som består av et svart stillbilde med Sinatra - "New York, New York" i bakgrunnen, kan en vil ikke kalle seg en filmskaper?!

 

Elendig eksempel.

 

Samtalen åpner med EN post med saklig kritikk til filmen vår, mens 1,5 side brukes til å diskutere musikkrettigheter generelt

 

Det er du som åpner for diskusjon når du faktisk begår et lovbrudd, så den er jo grei.

 

Dette er garantert siste gang jeg legger ut en film på dette forumet.

 

"ok"

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg driver selv endel med video og foto redigering selv om dette er kun på hobbybasis og til privat bruk. Jeg synes denne filmen med kameravinkling og sammen med denne type musikk gjorde inntrykk på meg, dette er absolutt en film som bør vises offentlig og være med på å sette fokus på hva mobbing kan føre til!

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Dette må være den mest OT posten jeg har sett på lenge :nei: Han spør etter kritikk på filmen, ikke om en kjempe diskusjon om lyd og rettigheter. Synes det var svært unødvendig av sanoj_20 å dra dette så langt(du visst at vi kom til å bli irretert etterhvert)

 

Men til de som faktisk har gitt kritikk så synes jeg det var veldig hyggelig :yes:

 

 

Men kan vi ikke stoppe med OT nå? ;) Å komme med noe mer relevant kritikk(ikke kom med noe "musikk er da relevant" kødd nå, we got the point)

Lenke til kommentar

Joda, dette høres greit ut, Gandalf.

 

Til deg/dere som kritiserte reglene om musikk på filmskaperkonkurransen: meningen var (og ER fortsatt) at det skal havne en notis på forsiden av akam.no når alle bidragene er samlet. Dermed blir det hele en del mer offisielt enn når filmene bare blir postet i forumet, og det hadde blitt litt dumt om alle brøt opphavsretten da.

 

Her på forumet derimot, lar jeg dere ta ansvaret selv, jeg skal ikke blande meg inn. Jeg har egentlig et par meninger om emnet selv, men skal holde de for meg selv for å ikke piske opp stemningen ytterligere.

 

..og så håper jeg diskusjonen er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...