Gå til innhold

Windows XP SP2 - Bugthread


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et skrik om hjelp

 

Ser på meg selv som en svært oppegående pc bruker og har bare problemer etter installasjon av SP2.

 

Min oppfattning er at det går bra for de av brukerne som kun bruker word, internett og kansje spille litt på maskinen.

 

Men folk som meg som har over 25 programmer og codecs installert får problemer, ikke vet jeg hvor for.

 

Jeg håper noen her kan hjelpe meg da jeg ikke fant svar på mine spm i forumet eller på microsoft.

 

1. Problemer med Tilkobling til Internett ved oppsatart av maskin. Før sp2 ble installert tok det 3 sek og komme seg inn på ineternett og brannmuren(Norton) var oppe. Nå står den og stanger i 6-7 min før jeg kan begynne å bruke maskinen.

 

2. Innleg på hw se her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=303955

 

4. Nedlasting av filer fungerer svært dårlig, og går veldig tregt.

 

5. Siste prolemet fik jeg i går. Kjøpte en ny pce igår(Brukt) av en venn. Som har inst sp2 på den jeg har sp2 på min men slått av brannmuren. Problemet var at jeg hadde bare en skjerm så jeg bare startet maskinen koblet den på nettverk og dro over noen filer på ca 50gb. Jeg hadde ipen så jeg kom inn på maskinen uten å måtte bruker tastetur eller skjerm. Problemet er bare det at det tok meg 13 timer og overføre 50gb er ikke det latterlig vet ikke jeg. Har overført 2-3 gb til laptoppen før(har ikke sp2) og det tar ikke mer en 4-5 min.

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar

Veit ikke om dette har vært oppe før, orket ikke lese hele tråden men;

 

dem som har kjøpt seg billig og fin a4tech mus på clas olson får litt trøbbel med sp2. For den driveren som finnes på windows update gjøre at maskinen krasjer med en gang man kobler til musen. Man får blue screen. Jeg fikk dette ved oppstart fire ganger før jeg begynte å lukte lunta. Etter å ha reinstallert fra produsenten gikk alt meget bedre.

Lenke til kommentar

Hmm. Vil det si at det kan være problemet mitt? Jeg har en trådløs A4tech mus som jeg har kjøpt på, ja, kanskje det er clas olson. Musen sto i da jeg installerte SP2 - og etter installasjonen ville ikke windows starte, samma hva jeg gjorde. Jeg prøvde nok ikke å ta ut musen, og har heller ikke prøvd å installere SP2 med andre mus-drivere. Vet ikke om jeg tør det nå, det er bare mye stress!

 

Musen jeg har er en A4Tech USB Port Mouse RP-649Z (Den er nesten identisk, tror jeg har en gamlere modell).

Lenke til kommentar

Etter at jeg hadde installert sp2 til xp så klikka det helt. Jeg kom til innlogginga, skrev passordet, og der klikka det. kom ikke inn.Kom opp en error melding. Nå sitter jeg med en drit gammel pc, som bruker evigheter for å registrere et tastetrykk på musa.

 

Microsoft har prøvd å hjelpe meg 3 ganger, men til ingen nytte...... Er DRIT LEI WINDOWS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FAEN FOR EN DÅRLIG SERVICEpack

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden sender de ut sp2 når det er så forbanna unskyld språket så mange feil med det.

Har ikke planer om å installere sp2 i det hele tatt!

Hva skal man med det?!

 

Skaper jo bare problemer...

Tror jeg er enig. Så lenge alt fungerer bra, ser jeg ikke noe vits i å innstallere dette her. Best å la være og unngå problemer :hrm:

Lenke til kommentar
Har merket 2 ting til nå...   Har mistet usb2 støtten, samt et par programmer (free internet tv) vil ikke starte.

 

Har prøvd å kjøre usb2 fixen fra microsoft (som tilhører sp1) men får bare beskjed om at jeg har en nyere service pack installert.. 

 

Hmmm... 

 

Har også prøvd meg på¨en roll back   :blush: ...  holder nå på med en reinstallasjon  :p

Får heller ikke USB2.0 opp å kjøre på SP2, noen som har tips?

Er desperat!!!

Noen som har løsningen (link til løsningen) på USB2 problemet? Har prøvet lenge nå...

Lenke til kommentar

Jeg hadde forferdelig mange problemer med maskinen etter at jeg installerte SP2 første gang, maskinen kræsjet, ville ikke åpne program, ville ikke på nett, osv. Men så slettet jeg allt, partisjonerte, formaterte, installerte Windows med SP2, og nå er maskinen helt topp, den er bl.a. raskere på nett, og jeg synes at Windows brannmuren er helt ok! Jeg er fornøyd med SP2!

Lenke til kommentar

Valgte å innstallere det, og ingen problemer så langt. Eneste det "sikkerhets senteret" lå var på verktøylinjen til å begynne med er nå borte.

 

Kan det ha blitt fjernet samtidig som jeg fjernet m.messenger (med den der linja og kjør)?

 

Noen som vet hvordan man kan få fram igjen bare det sikkerhetssentert uten messenger? :shrug::blush:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kan få fram igjen bare det sikkerhetssentert uten messenger?  :shrug:  :blush:

Har du prøvd å gå inn på sikkerhetssenteret i kontrollpanel og se der om det er noe du kan skru på?

åja, der var det hvertfall så det var bare til å lage en sanrvei hvis det er godt nok det står at det er på

Lenke til kommentar

Får ikke lydkortet til å fungere. DET ER KJIPT

 

Soundblaster live value... Noen tips?

 

Edit: Jeg er dum....Jeg er dum. Fikset mitt "lille" problem. Jeg har alltid brukt playcenter launcher til å bytte mellom kortene. Stryrt med dette i 5-6 timer til sammen nå tror jeg. Men pluttselig snubler jeg over Kontrollpanelet og default playback...Hmm tenkte jeg. Trykte på rulleknappen og så kun annlegget, men det stemmer jo, har jo uinstalert driverene.. inst og reboot, og der var kortet jeg, bytter mellom dem og vips lyden kommer et annet sted jo. JIPPI.... :blush:

Endret av Sprayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...