Gå til innhold

Klokke xp 2500+


Allakazam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De nyere Xp 2500+ prosessorene blir lagd med låst Multiplier. Men dette trenger ikke nødvendigvis å være et stort problem da det heller lønner seg å øke fsb. Hvis du har noenlunde grei ram kan du prøve med fsb på 200.

-> ( 11*200=2200MHz = XP 3200+)

 

;)

 

Skal du fjerne MP sperringen må det fysiske endringer til hvis jeg ikke tar feil :hmm: (pinmodding?) men det vet jeg ikke noe om :p

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Hvis du setter fsb=200 på et kt333 kort svir du harddisken din.

 

** PCI /AGP buss frekvens **

 

Hvor mange ganger må man repetere dette da .....

 

Fsb klokking på kt333/kt400/kt600 = farlig

nforce2 = låst agp/pci buss frekvens =ufarlig

 

 

Du kan prøve å gå rett fra 166 - 172 (men ikke noe særlig over , etter 172 kun 1mhz økning av gangen til ting blir ustabilt , deretter 5mhz ned igjen)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

tull og tøys at du må formatere ved bytte .... under forutsetning at driverene kommer seg på plass, det kan jo by på problemer.

 

Men hvorfor ikke formatere? kult å renske opp i pc'en

 

Regel:

Gjerne prøv å bytte uten å formatere og det derre, men får du kødd, så kan du begynne å formatere med en gang, for feilsøking skjer best med clean windows... blir bare masse hodebry med å tvinge nytt hovedkort på windows når den ikke helt vil.

Lenke til kommentar
Du har jo de gamle drivere fra før + massevis av .dll filer fra andre programer som bare liger i windows og kødder med stabilitet.  :hrm:

Ved testing av komponenter vil man typisk bruke image med drivere for alle brukte chipset, skjermkort osv. Det fungerer helt fint.

jobber som lærling på en skole. Altså, vi bruker 1 Ghost image med alle forskjellige drivere på. funker fett. det ligger drivere til 4 forskjellige typer maskiner, + laptop drivere. Det fungerer helt greit.

Lenke til kommentar

men tråden starta vel med åssen man overklokker 2500+, og er det slik å forstå at KUN fsb klokking er mulig? det er jo kjipt, har jo i lengre tid sikklet på den 2500+ barton for å klokke den til litt høyere MHz og kjøre 400fsb ... eller var det 200, er ikke så mye innom klokking til daglig

 

...but you get the point...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Prøv nå å *høre* litt på Syar2003.. han veit hva han prater om...

Å "klokke" via multiplyer gir faktisk *lite*.. det er ikke bare GHz som teller...klokking via FSB gir økt ytelse for *hele* systemet.

Det forutsetter selvsagt at du må ha HK/RAM som klarer den økte busshastigheten.

Tror noen av oss har sagt dette *mange* ganger i en del tråder.. samme gjelder om du *må* reinstallere...

Du må *ikke* reinstallere når du bytter HK "innen" samme chipset.. f.eks. Via KT400 til ViaKT600, men i mange tilfelle *bør* man.

Barton 2500+ er normalt en *meget* god "klokker".. FSB166 til FSB200 går som regel greit på standard volt, men dette er igjen avh. av HK.. Noen HK er gode på "klokking" andre ikke...

Dersom du har ett HK basert på nForce kan du klokke lenger da du kan låse AGP/PCI-bussen (66/33) slik Syar2003 påpeker. Dette er *viktig*.. Jeg har selv forsket litt.. og i mitt tilfelle (med Via chipset) *går det* å "klokke" fra 166 til 175.. Noe mer enn det.. vær klar for reinstallering....i tilfelle du har gått for langt.. og filene på HD blir "f**ked".. :(

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

jada, det går greit med det minnet. åssen HK vil funke vet jeg ikke helt men bare prøv deg fram, øk fsb med 10-15mhz av gangen

 

blir det ustabilt øker du bare vcore på cpu litt (f.eks fra 1,65 til 1,75)

da burde du klare 200*11 tror jeg

 

med litt ekstra volt på rammen (les: så mye du får med HK ditt) så kommer du nok litt over 200 også, jeg har for tiden 218mhz på mine twinmos pc3200 m/winbond og 2,9v (klarer ikke mer uten modding)

 

men som sagt, bare prøv deg fram litt forsiktig, det værste som kan skje er at du må resete bios

Lenke til kommentar

kult ... da tenkte jeg riktig alikevel da jeg bestilte HK + minne sist gang ..... 720kr ....*twinne tommeltotter* hmm hmm hmm hmm

 

EDIT:

min athlon avgir 72W varme, en barton 2500+ gir 68W, og en 3200+ gir 78W... så kult, slipper å bytte no særlig kjøleribbe ... enda bedre.

Endret av CreapingDeath
Lenke til kommentar

CreapingDeath (hmm... CreepingDeath kanskje?), hovedkortet ditt og minnet ditt skal begge klare FSB på 200MHz. Du finner fort ut hvor klokkevennlig CPUen din er ved å sette FSB til 200MHz. hvis dette kjører stabilt, har du plutselig fått en XP3200+ til en billig penge. men det er ingen garanti for at dette virker.

 

også til trådstarter. Siden multiplier er låst, er kun FSB-klokking mulig. og som syar2003 sier, da bør du få deg et nForce2-hovedkort og muligens nytt minne, som begge klarer FSB på 200MHz. Dvs PC3200-minne.

 

Om du bestemmer deg for å oppgradere, bare spør oss, så kan vi anbefale deler til deg.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...