Gå til innhold

Hva er defekt; HK eller CPU?


ves80

Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet skjermkortet på en annen maskin, og det fungerte.

 

Jeg har for sikkerhetskyld satt inn alt utstyret igjen i PCen, og prøvd på nytt uten noe bedre resultat. Har også prøvd å snu "Power SW".

Når jeg hører etter så sier PCen faktisk "System stay off CPU test" og ikke som det sto i manualen "System failed CPU test". Kan det være noe forskjell?

 

Starte vil den i hvertfall ikke....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke tilgang til noe annet hovedkort, så det får jeg ikke prøvd i min PC...

 

Når det gjelder RAM så har jeg prøvd å sette begge to i de sorte portene i stedenfor i de blå. Jeg har også hatt i bare en av brikkene om gangen. Dessuten skulle vel ikke RAMen gjøre at man ikke ser BIOS?

 

CPU-vifta er satt i riktig kontakt og fungerer.

Lenke til kommentar

Meget mulig det er hovedkortet. Jeg hadde et lignende problem en gang med et MSI hovedkort. Sjekk om AGP porten fungerer, få tak i et PCI skjermkort og se om du får skjermbilde med det. I mitt tilfelle var det faktisk ikke hovedkortet som var problemet, men cpu'en. Men den har jo du allerede sjekket.

Lenke til kommentar
Bare for sikkerhets skyld.. er strømforsyningen din ok?

 

mvh roger

Det eneste jeg vet er at det lyser på hovedkortet, og det kommer lys ved knappen når jeg skrur på maskinen. Det går også fint å skru av maskinen igjen ved å holde "på-knappen" inne. Viftene til både prosessoren, skjermkortet og kabinettet/ stømforsyningen starter. Så for meg så ser det ut til at strømforsyningen fungerer, men er det en annen måte å finne ut om det er noe feil med den?

Lenke til kommentar

Bytt den ut med en som du vet fungerer..

Du kan få 'rare' meldinger / nekte å boote dersom PSU er gåen.

Hvilket merke & watt er det?

 

mvh r.

 

Edit: dette er et 'long-shoot' men det eneste jeg ser at du ikke har testet ut enda.

Edit2: Har nesten samme HK som deg; P4C 800 DeLuxe, det var ikke noe spesielt med det, men husk P4 kontakten. (extra strømkabel).

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Jeg har det samme hovedkortet og hadde også samme problemet som du sliter med løsningen for meg var å ta ut begge rambrikkene startet så maskinen uten disse hovedkortet begynte da å pipe for å markere at rammen manglet.

Skrudde så av maskinen satte inn 1 rambrikke startet og alt fungerte.

Lenke til kommentar
Du kan prøve å skru ut hovedkortet og starte det alene på benken gjerne uten ram.

teori: Mulig du har metal avstandstykker under hovedkortet på feil sted som kortslutter noe....verd et forsøk.

Jeg har nå prøvd å ha hovedkortet utenfor kabinettet. Det skjedde ingen forandring...

Lenke til kommentar
Jeg har det samme hovedkortet og hadde også samme problemet som du sliter med løsningen for meg var å ta ut begge rambrikkene startet så maskinen uten disse hovedkortet begynte da å pipe for å markere at rammen manglet.

Skrudde så av maskinen satte inn 1 rambrikke startet og alt fungerte.

Jeg har prøvd å: fjerne begge RAMbrikkene, sette RAMbrikkene i de sorte portene i stedet for de blå, ha i bare en av brikkene om gangen.

 

Skulle tro at jeg har fått skjekket RAMen bra nok da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...