Gå til innhold

Hva er defekt; HK eller CPU?


ves80

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å bygge en ny PC, men da jeg skulle starte opp kom følgende melding: "System failed CPU test".

Jeg kan ikke se noe feil på CPUen, eller noe feil med innstalleringen.

Da jeg fjernet CPUen fra Hovedkortet så sa maskinen "No CPU innstalled" en stund før den begynte å veksle mellom de to meldingene ("No CPU innstalled"/"System failed CPU test").

Det kan legges til at jeg ikke fikk noe signal til skjermen.

 

Hva er mest sannsynlig defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
He, prøv som han anbefaler , les i manualen og finn clear cmos på hk først.

Jeg har prøvd "Clear CMOS", men det skjedde ikke så mye mer. Får fremdeles ikke opp BIOS.

Satte du tilbake jumperen igjen? For du får problemer hvis du starter opp med jumperen satt til "clear cmos". (bare for å være sikker).

Lenke til kommentar
Jeg har en kamerat som hadde et liknende problem når han skiftet hovedkort. Jeg er ikke sikker, men det kan være forsøket verdt etter at du har hatt så mange problemer. Prøv å reparer windows (sett i windows disken (hvis du bruker windows), boot den å velg "reparer" på menyen)

Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått innstallert Windows ennå. Hele maskinen var ny.

Lenke til kommentar
P4 kontakten ? denne må vere montert på dette kortet,  det står også noe i manualen om ati skjermkort og aksepterte serienr ? ellers prøv ny minimum montering.

P4 kontakten er påmontert, og den har jeg plugget i.

 

Jeg skal få skjekket skjermkortet på en annen maskin på mandag. Skjønner ikke at den skal si det er noe feil med CPUen hvis det er noe feil med skjermkortet.

 

Det står noe i manualen om at man må ha skjermkort med 1,5 volt og ikke 3,3 volt. Står ikke noe om det på skjermkortet, men den kobles til "hardisk"-størmforsyningen, så det skal vel ikke ha noe å si?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...