Gå til innhold

Hva er defekt; HK eller CPU?


ves80

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å helle til det jeg også... Eneste kan være at det er noe feil med PSU, men det får jeg ikke sjekket tror jeg. Men det ser jo ut som om kortet får strøm, det samme får hardiskene og alle viftene. Eneste som ikke lyser er DVD-brenneren.

Lenke til kommentar
Jeg har det samme hovedkortet og hadde også samme problemet som du sliter med løsningen for meg var å ta ut begge rambrikkene startet så maskinen uten disse hovedkortet begynte da å pipe for å markere at rammen manglet.

Skrudde så av maskinen satte inn 1 rambrikke startet og alt fungerte.

Jeg har prøvd å: fjerne begge RAMbrikkene, sette RAMbrikkene i de sorte portene i stedet for de blå, ha i bare en av brikkene om gangen.

 

Skulle tro at jeg har fått skjekket RAMen bra nok da?

Men prøvde du å starte uten rambrikker da.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt noen problem i den duren. Jeg skrudde ut hovedkortet, satte sammen i deler på et bord, da funka den plutselig.

Når jeg hadde sånt problem (to ganger med forsjellige hovedkort) så var det første gang en skrue som var klemt fast under hovedkortet og den andre gangen vet jeg ikke!

 

Kan jo prøvde det. Kan jo være et eller annet som ødlegger i kabinettet!

 

 

 

 

edit: Skrivefeil

Endret av Hevley
Lenke til kommentar

Er det nedfreste spor i bunnen av kjøleren eller er den helt flat?

Du kan prøve å tusje litt på de hvite pinnene og se om de sverter av på kjøleren.

 

Ettersom du har prøvd med en annen cpu på dette hk'et + prøvd cpu'en på ett annet hk, virker det hele veldig rart.

Jeg holder en liten finger på at kjøleren ikke har god kontakt med cpu.

Hvis ikke må du nok prøve å sende inn hk/cpu/ram til butikken du kjøpte det av til testing.

Lenke til kommentar

PSU ble testet av butikken jeg kjøpte den av, og den fungerte der... Det gjør den også en annen PC jeg har testet den på, men ikke på den PCen den skal være i.

 

Er det noen som har noe tips?

Endre på noe i BIOS? Oppdatere BIOS? Inntallere Windows?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Du må ha en Ram brikke i den venstre blå og tilsvarende i venstre sorte ram slottene.. Det er dual channel minne på hovedkortet dit.

 

Tror det skal løse problemet dit......

 

Mvh

Jeg har prøvd alle varianter uten at det har hjulpet. I Manualen så står det enten begge blå eller begge sorte. Litt merkelig at det skal ha noe å si når jeg får startet opp PCen bare jeg bruker en annen strømforsyning enn den som fulgte med Antec Sonata kabinettet (True380SP).

Lenke til kommentar
Hei!

 

Du må ha en Ram brikke i den venstre blå og tilsvarende i venstre sorte ram slottene.. Det er dual channel minne på hovedkortet dit.

 

Tror det skal løse problemet dit......

 

Mvh

Jeg har prøvd alle varianter uten at det har hjulpet. I Manualen så står det enten begge blå eller begge sorte. Litt merkelig at det skal ha noe å si når jeg får startet opp PCen bare jeg bruker en annen strømforsyning enn den som fulgte med Antec Sonata kabinettet (True380SP).

Ville spurt butikken pent om du kan få bytte med et annet power, evt få en hyggelig pris på ett nytt. Det viktige er jo at du får igang maskinen og får brukt den. Siden du har sjekket det meste og det faktisk ser ut til at det er "noe" med poweret de har solgt deg, ville jeg forvente litt hjelp som dette om det var min maskin. Kjøp evt. et ekstra power, så kan du ta dette med butikken i etterkant og så har du maskin i mellomtiden.

 

my 2cents

Lenke til kommentar

har testa litt med min fårrige pc når den tulla, men er ei lita stund sida so kan ver noke feil her.

 

viss cpu ikkje funka kjem der ingen post, viss ramen er noke galt med kjem der post pip, men ikkje noke bilde og viss sjermkorte er noke ødelagt med kjem der no signal, kan hende det kom i feil rekkefølge men va sann det sjedde med meg.

 

btw: var det komplett du kjøpte fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...