Gå til innhold

Panasonic nv-gs 15 eller Canon mv750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til Panasonic, men har selv kjøpt Canon MV750i, og er storfornøyd med det. Testene jeg har lest har hengt seg opp i støy fra drivverket som kommer med som støy på opptakene, men den støyen er så liten at det knapt merkes, ihvertfall til amatørbruk. Jeg er nokså kresen amatørbruker, men det var ikke sjenerende støy.

 

Zoomen er meget god, 22x optisk er vel noe av det bedre på rimelige kameraer. Finner lett fokus, selv ved stor zooming.

 

Så er stillbildefunksjonen grei nok. Holder til bilder på 10x15 men kan ikke forstørres. Men så er det jo et videokamera da...

 

Enkelt å filme stødig, godt å holde, enkelt å bruke, og DVinn er jo genialt å ha.

 

Batteriet går fort tomt, men har skjønt at de medfølgende batteriene er dårlige på alle kameraer. Verdt en tusenlapp å investere i større batteri.

 

Ellers er bildekvalitet på filming upåklagelig, og mye mer enn godt nok for meg, som redigerer med pinnacle i DV format.

 

Kommer ikke på mer, har hatt kameraet i ett par uker bare, så jeg er ganske fersk. Kjenner en med MVX150i som jeg har lånt, og kan vel sammenlikne kun med det, og jeg synes det er vel så bra. Savner bare mikrofoninngang...

 

Lykke til med kjøpet! ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...