Gå til innhold

PHP fra starten av


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er intressert i og lære meg php, skjønner at man kommer mye lenger med det. Kan HTML fra før. Er det veldig vanskelig og lære php, eller tar det litt tid? :hmm: *nyskjerrig*

 

Uannsett.. Jeg er klar for at ti imot det dere skulle komme med. Gjerne lette guider om hvordan det fungerer, men også sider på internett. Har allerede søkt på google og funnet noen, men kom gjerne med mer!! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å skaffe deg en bok om PHP. Lærte ganske mye fra boka mi ;).

Manualen er jo også veldig fin.

 

Angående det med hvor lang tid du bruker på å lære det deg, så har det vel egentlig mer med hvor mye du driver på med det. Om du roter med PHP hver dag så går det jo raskere enn om du bare ser på det en gang i uka.

Men når du kommer igang med det så er det faktisk ikke så vanskelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøpte av en kompis en bok, som han hadde kjøpt over internett for en stund siden. Koster vel en 400-500,- for en slik bok. Men bøker har alltid "bedre" eksempler og forklaringer enn online-tutorials som bare gjenomgår synstaxen. Veldig mange bøker diskuterer også rundt sentrale emner og problemer man kan støte på når man programerer PHP. Da kommer de gjerne med poteniselle løsninger på de også :thumbup:

Lenke til kommentar
Har bestilt bok! :thumbup:

Boka innholder en fullstendig guide om php, med øvings-oppgaver etter hvert emne m.m. Meget utfyllende bok. Så da håper jeg det skal bli bedre resultater :D:D

Men ikke glem at du har tilnærmet ingen bruk for PHP dersom du ikke kan HTML. Og med de prestasjonene du viste i WDS-forumet anbefaler jeg at du kjøper en bok om HTML og design i samme slengen..

Lenke til kommentar

den første php boken jeg leste var en jeg lånte på bibloiteket (bergen), funket fint for meg, men når du er kommet litt videre og trenger bøker på litt mer spesialiserte felt kan det være greit å køpe da de sikkert ikke har det på biblioteker, men skader ikke å sjekke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...