Lugmeister Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Sikkert noen skjermprodusenter som har lest litt for mye feng shui (tror det er rett stava). Edit sto i min manual til samsung 957Mb også + The colours,bend and tilt of the screen maychange accourding to the installation direction Så det vil si at setter jeg skjermen mot øst så kan jef få større tilt vinkel på skjermen og får bøyd den mer mot himmels eller skrudd den mer til siden enn om man setter den i andre retninger? min skjerm står mot sør kanskje jeg må flytte den. Endret 12. august 2004 av Lugmeister
Zeph Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Håper TG crewet tar dette med i betraktningene til TG 05.
torsvb Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 (endret) Hihi, kreve å få penga igjen om man ikke får sitte mot øst på Oslo Lan Endret 12. august 2004 av torsvb
alfern Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Skjermer blir påvirket av jordens magnetisme, men om det har noen betydning å sette den mot øst tviler jeg sterkt på. Men vet at skjermer kan klare høyere oppdateringsfrekvenser lenger nord (f.eks her i norge) enn ved ekvator.
adyton Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Leste nettopp at man minimerer magnetisk forstyrrelser fra jorda ved sette den mot øst.
vegjoh Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 På noen TV-apparater er det visstnok en egen innstilling av skjermbildet for å kompensere for jordmagnetisk felt, uten at jeg har testet dette selv.. For den saks skyld har jeg aldri sett forskjell på hverken tv'er eller pc-skjermer uansett hvilken himmelretning de har vært vendt mot.
talisar Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Les her: http://www.eio.com/repairfaq/sam/crtfaq.htm Her står alt dere trenger vite om tilt og himmelretning på skjermen og hele pakka:)
Villmink Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Skjermene mine står rett vest men de fungerer som de skal
Tåkefyrste Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Monitors are aligned in whatever field the manufacturer (or large OEM customer) SPECIFIES. This USUALLY involves an east or west alignment, as this results in no field component in the CRT's Z-axis (the axis "down the throat" of the CRT, perpendicular to the center of the screen). However, this doesn't necessarily mean that optimum performance at YOUR location will be obtained with the unit facing east or west, as local fields can vary considerably from the specified nominal field. The field identified in the specs is just that - it is part of the conditions under which those specifications are to be checked. Hahaha, helt utrolig... Jeg har aldri oppdaget noen magnetiske forstyrrelser selv da men...
komode Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 "The earth's magnetic field may interfere with the magnetic field generated by the monitor causing a slight rotation of the image. The higher the performance of a monitor, the more susceptible the monitor will be to such interference. To get the best alignment, orient the monitor so that the face of the screen faces east, and choose the rotate control from the OSD menu." http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=746
Jim Rager Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Skjermer blir påvirket av jordens magnetisme, men om det har noen betydning å sette den mot øst tviler jeg sterkt på. Men vet at skjermer kan klare høyere oppdateringsfrekvenser lenger nord (f.eks her i norge) enn ved ekvator. Hmm, kjøper meg snøscooter å kjører til sameland for å spille doom3 jeg da Kansje jeg blit kvitt varmeproblemet på skjermkorttet mitt også
vetahutt Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 -jeg for min del er nå ekstra glad for at jeg ikke har anlegg for tvangstanker, jeg syns jeg ser de mer nevrotiske av kollegaene gå rundt i kontorlandskapet med kritiskblikk, kompass og vinkelhake. (mumlemumle)...må stille inn riktig...(mumlemumle)...alle må stå rett...(mumlemumle)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå