Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt anlegg til bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke no vits å stresse så ekstremt med å kjøpe anlegg. Kjenner feelinga å ha ny bil men ikke no anlegg i, men som jeg blei tipsa om: bruk tid på å finn elementer du absolutt digger samtidig KAN leve med økonomisk. Ikke kjøp no crap fordi du ikke har nok penger til det anlegget du egentlig har lyst på, grunnet økonomi (på det aktuelle tidspunktet). Kjøp litt etter litt som tøs nevnte.

Lenke til kommentar

Du trenger da ikke bytte dynnamo med en normal forsterker.

Det lureste du kan gjøre er å teste med det batteriet du har, samt dynnamoen. Har du start problemer, er dette forårsaket av at forsterkeren din trekker mer strøm, en det dynnamoen klarer å produsere.

 

 

Dynnamo får man kjøpt billig på et opphurreri.

Lenke til kommentar

Dynamo eller info om denne samt laderegulator får du her. Let there be amperage :D

 

Tips: Sjekk amperestyrken på dynamoen, summer sikringsstørrelsen på det i bilens elektriske anlegg som brukes til vanlig kjøring (lys, varmeapparat, AC osv...) samt sikringsstørelsen på forsterkeren. Om samlet sum er større enn amperestyrken dynamoen gir bør du ha større dynamo :)

Lenke til kommentar

*gjespe*

 

well den greia mi lage 900 watt til meg å bruke, batteriet e på 1050 mA og 65 Ah (fordi det e kaldt i nord å eg trenger startstrøm)

 

subbforsterkern e på 1800 watt rms, firekanalern e vel på 50-75 rms på hverkanal, har 3 tusen metringer med 80 watts pære i hver...

 

Her ser dåkker

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...