Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svært bra arbeid torsk!! :thumbup:

 

Men hadde det ikke lønt seg å putte knappen foran for å gjøre det lettere å stable den med andre svarte bokser?

takk! Planen var igrunn å ha den forran, men det blir litt klønete å ha knappen i gitteret, så den ble på topppen.

Lenke til kommentar

nice greier!

 

Lurte bare på om du kunne utdype jordinga litt mer? (fikk med meg at du samla alle mb-skruene på ei plate, og kjørte ei ledning på den..) men åssen fikk du kobla den på psu'en? (den typen du brukte, ikke en vanlig)

 

også fint om du kunne nevnt åssen det var med power knapp og sånn på den psu'en? (et par ledninger du måtte koble på en knapp av eget ønske eller?)

 

synes jeg har sett en sånn psu til salgs på en norsk webshop btw...

 

(Driver å sysler om å trøkke et mini-itx ned i en primus-box (en sånn som vi alle kjenner fra felttjeneste i forsvarets sjudukere.. :\))

Lenke til kommentar

Hyggelig med positiv respons folkens :thumbup:

 

Volkov: PSUen hadde en "pin" som het GNU (jording). Jeg målte med et voltmeter at det faktisk var jording, også lodda jeg den ledningen fra plata fast her.

 

Ingen powerkanpp skulle kobles på denne psuen. Det var bare å koble på en bryter på hovedkortes "power switch" (dette står i manualen til hovedkortet). Dette er amd andre ord slik amn ville gjort med en hvilken som helst vanlig psu.

 

Det finnes liknene vifteløse psuer i norske webshoper. Disse er ikke så små, og ikke så kraftige, men holder til de fleste mini-itx maskiner. De er også mye billigere. I farta kom jeg over den her. Du finnes sikert andre steder ved å søke rundt.

 

Lykke til med ditt prosjekt!

Lenke til kommentar
Et synspunkt : Skulle ikke du bruke Win98 system? Den kjører jo på bildet på Windows XP ? Ellers fin pc du har fått deg der :D

hehe. jepp byttet os slik at jeg kunne bruke remote desktop

Liten kommentar her; du kunne brukt VNC for å fjernstyre boksen. Da hadde du hatt mer ressurser til overs enn det Windows XP gir deg.

 

Må bare få uttrykke min dypeste beundring til deg og alle moddere, dere er jaggu modige! Og så utgjør det fabelaktig underholdning på forumet å se alle geniale løsninger som folk finner på. Fortsett med det gode arbeidet! :thumbs:

Lenke til kommentar
Liten kommentar her; du kunne brukt VNC for å fjernstyre boksen. Da hadde du hatt mer ressurser til overs enn det Windows XP gir deg.

Takk for tipset. har ikke sett dette programmet før. Virker veldig bra. Gratis er det å.. Du eller noen andre som har noen erfaringer med dette? Noen som vet om det tar opp mye båndbredde?

Lenke til kommentar
Liten kommentar her; du kunne brukt VNC for å fjernstyre boksen. Da hadde du hatt mer ressurser til overs enn det Windows XP gir deg.

Takk for tipset. har ikke sett dette programmet før. Virker veldig bra. Gratis er det å.. Du eller noen andre som har noen erfaringer med dette? Noen som vet om det tar opp mye båndbredde?

Bruker nesten ikke båndbredde, kjører det greit over ISDN blant annet. Har gode erfaringer med det ved fjerndrifting av kunder (kjører det da gjennom VPN tunnel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...