Gå til innhold

6800 Ultra: Gainward vs MSI vs POV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært mye tull med Gainward kortene, men nå kan det vel hende de har fått litt skikk på sakene.

Fremdeles litt kluss med BIOSen deres visstnok. Kanskje det bare merkes på enkelte oppsett(?).

 

Jeg bestillte også et "Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz" kort, men jeg var så 'heldig' at det både var vanlig Nvidia referanse design/kjøleløsning, og at det ikke fungerte som det skulle, så jeg måtte sende det i retur. :(

 

 

(Det er forøvrig ingen spill med i bundelen til Gainward, bare WinDVD 4 og et videoredigerings program tror jeg det var. I hvertfall i den pakka jeg fikk)

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Jeg fikk et Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz, Retail i posten igår. Strålende fornøyd! Og dette er et GS kort, ikke et reference kort som har vært problemet tidligere. Har enda ikke kjørt noen test med 3dmark, men det kommer vel.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300417&cks=PRL

har samme kort som deg, men jeg har en del problemer med f.eks. driver installering og Ground Control 2 :cry:

Lenke til kommentar

Stemmer det John P. Samme bundle som jeg fikk. Kortet fungerer utmerket med "standard-BIOS" derimot.

 

Er veldig fornøyd jeg. Om jeg har hatt flaks, eller om Gainward har rettet på problemene, eller om problemene har vært overdrevet - vet jeg ikke. Uansett er det kanskje litt typisk at de som har problemer skriker høyest, og da kan det virke som om et problem kanskje er mer alvorlig enn det i virkeligheten er. I tillegg er det vel kun Gainward selv som vet hvor mange kort de har produsert, så når man ikke vet hvor stor feilprosent det har vært på Ultra-kortene deres så er det litt vanskelig å si noe om hvor risikabelt det er å gå til innkjøp av et.

 

Vel, ikke meningen å skrive en "rant" her altså. Ville bare få med at jeg er storfornøyd Gainward-eier. Topp ytelse i Doom3, f.eks. Ultra High quality, 4xAF, 1600x1200 etc. etc. :)

 

EDIT: Når det gjelder referansedesignet vs. "Gainward-design": Er det riktig at den eneste forskjellen er kjøleløsning?

Endret av arciryon
Lenke til kommentar
EDIT: Når det gjelder referansedesignet vs. "Gainward-design": Er det riktig at den eneste forskjellen er kjøleløsning?

Ifølge nettbutikkene er det det samme kortet(samme minne, GPU).

 

Så det er godt mulig. Gainward hadde visst problemer med å få igang produksjonen av sine spesielle løsninger, så Nvidia produserte de første "batchene" for dem. Ifølge nettbutikk.

 

Personlig hadde jeg tenkt å beholde kortet når jeg hadde tenkt meg om, spesielt siden jeg muligens vil gå for vannkjøling etterhvert uansett.

 

Men så viste det seg at kortet jeg fikk var delvis defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...