Gå til innhold

Noen som har peil på wakebord?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakt etter et wakeboard, har stått 1sesong (men ikke for mye ) :p

behersker brettet ganske godt igrunn, så nå er det på tide å handle et eget brett!

men jeg har ikke no peiling på merker, hvilket brett som er bra osv.

 

Jeg trenger vel ikke det beste i byen siden, men det bør være bedre enn et nybegynnerbrett :)

 

 

 

Brettet må være billig :roll: og bra :D

 

 

får jeg et slikt brett med bindinger til 3-4000?hvor mye må jeg eventuelt opp i?

Hva må jeg kikke etter ved valg av brett?

 

finnes det noen butikker som det går an å dra å kikke i? (bor i drammen)

 

 

Det ble kanskje litt mange spørsmål på en gang å sånn dette, men det får bare gå, hehe

 

 

Hilsen tempo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan!

jeg har stått på wakeboard en god stund, og har vært borti en del forskjellige merker.

 

lengden på brettet gir forskjellige egenskaper. Lange brett gir mer fart og stabile landinger. Korte brett er det lettere å gjøre rotasjonstriks og høye hopp med. Høyde og vekt på kjører har mye å si, og regelen er er at en høy og tung kjører bør ha større brett enn en mindre kjører. Utviklingen går alikevell mot mindre og bredere brett for de som skal gjøre høye og luftige triks. Bredere brett gir høyere "pop off", men mindre fart. Smalere brett har motsatte egenskaper (mindre "pop off" og mer fart).

 

Rocker er det samme som kurven på brettet. (bøyen på brettet fra front til bakdel). En flat seksjon på midten av brettet gir bedre "pop off". Kurven gjør at det blir lettere å manøvrere brettet og gir også mykere landinger. For stor kurve reduserer farten, men treffer bølgen bedre. Brett med liten kurve (flatere brett) kan lett "brøyte" seg gjennom bølgen.

 

anbefaler deg å sjekke en del norske nettbutikker som Wake n wave og watersport. De fører kjendte og bra merker som O'brien, Liquidforce og connelly. Du kan få billige ukjente brett på watski.no og andre tradisjonelle "båtutstyrsbutikker". Kvalliteten på disse er så som så...

 

Du bør uansett gå for et allroundbrett med helbindinger.

Som nybegynner tviler jeg på du vil merke mye forskjell på brettet, det er nok som regel båten det står på. For å få noe glede av wakeboard er det viktig å få god høyde på linen og store bølger...

:thumbup:

 

lykke til!

 

edit: svarte ikke på alle sprøsmålene.. Watersport finner du i larvik om jeg ikke tar helt feil, og wake n wave ligger i fredrikstad. du får nok et greit brett til den prisen du nevner, men husk at det som virkelig koster penger er båten, bensin og phylon (mast for å få mye air..)

Endret av total
Lenke til kommentar

Jepp watersport ligger i Larvik. Har handlet en del der selv. Er ikke noe problem å få litt avslag på prisene der. Nå for tiden har dem mange brett og annet utstyr opptil -50%.

 

De selger CWB og Liquid force som er veldig bra brett.

stikk innom watersport.no og finn en forhandler du kan dra til.

 

edit: skrivefeil

Endret av morfin
Lenke til kommentar

takker for bra svar.

 

Ja jeg får vel kikke litt rundt nå, er en del avslag å sånn på brett nå ser jeg.

 

Er jo bare nødt til å få kjøpt meg et brett kjempe kjapt!

Er jo helt villt vær og sjø ute nå

23, 5grader i vannet i drammensfjorden nå...byner å bli bra å wake da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...