Gå til innhold

Problem å loade Doom 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Sliter en smule med Doom 3. Etter å ha valgt New Game og vanskelighetsgrad så begynner spillet og loade....men "streken" kommer kun et lite stykke bort før jeg blir kastet tilbake til menyen igjen....og så fungerer ikke lengre lyden. Må restarte spillet for å få lyden tilbake.

Hva kan dette skyldes?

Specs:

Pentuim M, 1400Mhz prosessor (tilsvarer vel litt over 2Ghz)

512Mb RAM

ATI Mobility Radeon 9000 64MB

5.1 lydkort

Bruker Omega 2.5.58 ATI-driverne.

Har aldri hatt problemer i andre spill før...nå har jeg ikke den beste maskinen, men spillet burde vel starte i det minste :)

Råd tas mot med takk :yes:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alt på laveste mulig :) Er ingen forskjell..... i tillegg kommer ikke loade-streken i nærheten av slutten en gang....så det er ikke i selve spillet det klikker.

PS. Må også nevne at ingenting er overklokket...

Skrevet (endret)

Tror det er ganske minimum å ha et skjermkort med 128MB ram. Det har ikke ditt. Så det greier ikke å loade texturene rett og slett. Du bør nok oppgradere.

Jeg kjører helt fint på High Settings med Radeon9800 pro, AMD XP 2600+, 512MB ram. Men jeg opplever tilfeldige crash til desktop innimellom :( Kommer sikkert en patch snart :p

Har lagt inn den beta-drivern av catalyst3.9 som hw.no skriver om.

Kræsja en gang før også.

Endret av Bitex
Skrevet

Men skjermkortet mitt støttes i følge minumumskrava som følger med spillet (og som jeg har lest om en god del plasser på nettet). Burde ihvertfall starte (om det ikke kjører så enormt bra).

Minimum System Requirements (som følger med spillet):

English version of Microsoft® Windows® 2000/XP

Pentium® 4 1.5 GHz or Athlon™ XP 1500+ processor

384MB RAM

8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

2.2GB of uncompressed free hard disk space (plus 400MB for Windows® swap file)

100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

100% Windows® 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

DirectX® 9.0b (included)

3D hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers.

ATI® Radeon 8500

ATI® Radeon 9000

ATI® Radeon 9200

ATI® Radeon 9500

ATI® Radeon 9600

ATI® Radeon 9700

ATI® Radeon 9800

All Nvidia® GeForce 3/Ti series

All Nvidia® GeForce 4MX series

All Nvidia® GeForce 4/Ti series

All Nvidia® GeForce FX series

Nvidia® GeForce 6800 series

Står til og med 64Mb skrevet, så 128Mb er ikke en nødvendighet.

Noen andre forslag? :)

Skrevet

Eller kanskje man bare skulle vente til spillet kom i butikken før man begynte å stille spørsmål ved det?

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

Jeg er så forbanna lei av at folk ikke kan vente til European release. :mad:

Skrevet
Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet

Gjør de det? NEI!

Er ingenting her som leder til privatvirksomhet...dog det er ganske klart at brukeren ikke har skaffet seg dette på lovlig vis ;)

Flyttes til DoomIII kategorien.

Skrevet
umulig meg 64 mb  skjemkort. spilloer du på en laptop siden du har pentium M cpu?

Ja, det er snakk om en bærbar.

Men i følge minimunskrava skal 64Mb skjermkort gå an. Kortet står til og med på listen over kort med støtte....burde ikke det stemme da? :hmm:

Andre råd tas også imot med takk :)

Skrevet (endret)

Kjører Doom3 helt fint på min

P-M 1.5, 512Mb RAM, Mobility Radeon 9000.

Jeg fikk plutselig store problemer med å kjøre alle spill etter at jeg lastet ned den nyeste versionen avSysMetrix (som bare er på teststadiet). Med den kan man legge inn batteristatus i Sysmetrix, og den fristelsen kunne jeg jo ikke motstå.. (men det kan jo godt hende at du har gjort det). Uansett var det bare å lukke SysMetrix, og så var det null problem igjen.

Hvilke drivere bruker du? Jeg kjører de nyeste Omega driverne, men Catalyst 4.9 Beta skal være enda bedre til Doom3, så du kan prøve en av de (du må bruke patje's mobility modder for å kunne bruke de vanlige catalyst-driverne).

Du kan også åpne alle .pk4 iflene i doom3\base med winrar og excracte de i doom3\base Så flytter du .pk4 filene et annet sted, og så kjører spillet litt raskere fordi det ikke trenger å jobbe med komprimerte filer (men husk å flytte de pakkede filene, ellers kjører spillet automatisk fra de). Det tar litt plass, men hvis det virker er det jo verdt det.

Enda en mulighet er å åpne ConfigDoom filen og gjøre noen endringer. Da må du finne og endre fløgende instillingene til:

seta image_useCache "1"

seta image_cacheMegs "16"

seta image_cacheMink "20480"

Og forresten.. hvis systemet ditt er fragmenter kan det også ha veldig mye å si. Last ned og kjør Diskkeeper et par ganger (mye raskere og bedre enn det som følger med i Windows)

Håper det hjelper!

Endret av Noiria
Skrevet

Takk for mange gode tips!

Ja, merka at jeg ikke fikk til catalyst-driverne heller, måtte bruke Omega sine (ikke nyeste Betaen). Lurte på om det kunne være noe forskjell siden det var Mobility.... Var mange gode tips ellers, som jeg nok også kommer til å benytte meg av :) Men disse er vel en bonus først når jeg får spillet til å kjøre....

(faktisk så er Windows sin defragmenter ganske god...! ....synes jeg å ha lest en plass. Uansett....)

Skrevet (endret)

Jef er klar over at noen av tipsene er mer som tweaking å regne, men det skal jo fungere, og hvis du har de nyeste Omega driverne (Jeg bruker 2.5.5.8), så er det ikke der feilen ligger ihvertfall. Kanskje er det å pakke ut filene eller å bruke videocache. Hjelper kanskje å loade fra ukomprimerte filer? Det kan være verdt et forsøk. Du har jo ikke noe annet å tape enn maks en halvtime.

Endret av Noiria
Gjest Slettet-nQdjz0
Skrevet

Kanskje du har lasta ned en versjon som ikke virker?( Hvis du ikke reiste med fly tur-retur der det selges da :p )

Må du skifte til english som man måtte på NFS Underground en gang? :hmm:

Skrevet
Eller kanskje man bare skulle vente til spillet kom i butikken før man begynte å stille spørsmål ved det?
Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

Jeg er så forbanna lei av at folk ikke kan vente til European release. :mad:

Ja dette gir deg sikket mange søvnløse netter? :tease:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...